Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Radyo, Televizyon ve Sinema - Lisans - 2014 | ILT4023 | Sosyal Medyanın Ekonomi Politiği | Seçmeli | 7 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Radyo, Televizyon ve Sinema - Lisans - 2014 | ILT4023 | Sosyal Medyanın Ekonomi Politiği | Seçmeli | 7 | 6,00 | 3 | 0 |
Dijital medyayı ekonomi-politik bağlamda ele almak ve irdelemek
-
Ekonomi-politik yaklaşım ortaya koyan Aristoteles, İbn-i Haldun, Karl Marx, Adam Simith ve Ricardo'nun teorilerini açımlama ve dijital medyanın karakterini tasavvur etme ve örnek olay incelemeleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Kaynak kitaptan elde edilen teorik bilgiler çerçevesinde, dijital medyadaki örnekleri değerlendirilecektir.
-
Türkçe
Christian Fuchs, Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş Tolga Kara, Sosyal Medya Endüstrisi
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Ekonomi politik yaklaşım nedir? |
3 | İletişim çalışmalarında ekonomi politik yaklaşım |
4 | Yeni medya alanında ekonomi politik yaklaşım, tartışmalar, çalışma alanları |
5 | Sosyal medyanın ekonomi politiği |
6 | Sosyal medya ve dijital emek tartışmaları |
7 | Sosyal medya ve gözetim tartışmaları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Yaratıcı endüstriler |
10 | Türkiye'de yaratıcı endüstriler |
11 | Dijital oyun endüstrisi |
12 | Dijital hediyeleşme, hediye ekonomisi ve çevrimiçi topluluklar |
13 | Siyasal iletişim ve sosyal medya |
14 | Kamusal alan ve sosyal medya |
15 | Alternatif medya |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 8 | 120 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |