Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 ILT4025 Sosyal Medyanın Temelleri Seçmeli 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste sosyal medyanın salt teknolojik bir yenilik veya gelişmeden ibaret olmadığı, birey ve toplum ekseninde birçok faktöre dayanan bir olgu olduğu vurgulanmaktadır. Sosyal medyanın geleneksel medyadan teknik, içerik ve sonuçları itibariyle farklı bir karaktere sahip olduğunun öğrenilmesi bu dersin amaçlarındandır. Buna ilave olarak sosyal medya teknoiyimserliği ve sosyal medya teknokötümserliği de farklı kuramlar bağlamında tartışmaya açılmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sosyal medyaya ilişkin deterministik ve eleştirel yaklaşımlar, sosyal medya ve birey-toplum

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konu anlatımı, soru-cevap, sınıf içi tartışma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Kitap: ‘Sosyal Medya ve Gençlik’, Mehmet Emin Babacan, Bir Yay. (pdf) 2. Kitap: ‘Sosyal Medya Endüstrisi’, Tolga Kara, Beta Yay. (pdf) 3. Kitap: Sosyal Medya, Fatih Özkoyuncu, İstanbul Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Ders Notları. (pdf) 4. Kitap: ‘Sosyal Medya, Eleştirel Bir Giriş’, Christian Fucs, Notabene Yay. 5. Makale: Yeni Medyanın Temelleri Üzerine Bir Tartışma, https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1114458 6. Makale: Bir Meşrulaştırma Aracı Olarak Bilişim ve Kitle İletişim Teknolojileri: Eleştirel Bir Bakış, http://www.ajindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423880388.pdf

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Sosyal medyanın salt teknolojik bir yenilik veya gelişmeden ibaret olmadığı, birey ve toplum ekseninde birçok faktöre dayanan bir olgu olduğunu ifade eder.
  • Sosyal medyanın geleneksel medyadan teknik, içerik ve sonuçları itibariyle farklı bir karaktere sahip olduğunu açıklar.
  • Sosyal medya teknoiyimserliği ve sosyal medya teknokötümserliğini farklı kuramlar bağlamında tartışır.
  • Sosyal medyayı ortaya çıkaran farklı ve zengin bir okuma ile geniş bir medya okur yazarlığı becerisi kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse Giriş; Modern Dönemde Birey, Toplum, Medya İlişkisi
2 Derse Giriş; Küreselleşme Sonrası Birey, Toplum, Medya İlişkisi
3 Geleneksel Medyanın Temel Karakteri
4 Geleneksel Medya Araçları ve İşlevleri
5 İnternet ve Bilgisayarın Tarihsel Gelişimi
6 Sosyal Medyayı Ortaya Çıkaran Faktörler: Teknolojinin Evrimi
7 Sosyal Medyayı Ortaya Çıkaran Faktörler: Hız, Değişim ve Küreselleşme
8 Ara Sınav Haftası
9 Sosyal Medyayı Ortaya Çıkaran Faktörler: Kapitalizm ve Sermaye
10 Sosyal Medyayı Ortaya Çıkaran Faktörler: Küresel/Melez Kültür
11 Sosyal Medyayı Ortaya Çıkaran Faktörler: İnanç ve Felsefe Algısı
12 Sosyal Medyayı Ortaya Çıkaran Faktörler: Duygusal ve Psikolojik Faktörler
13 Sosyal Medyayı Ortaya Çıkaran Faktörler: Siyasal, İdeolojik Faktörler
14 Sosyal Medya: İnsan Neden Paylaşır? İnsanın Anlam Arayışı mı?
15 Dönem Değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 25 25
Final ve Hazırlığı 1 50 50
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5