Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hukuk Fakültesi - Lisans | SOS155 | Sosyoloji | Seçmeli | 1 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hukuk Fakültesi - Lisans | SOS155 | Sosyoloji | Seçmeli | 1 | 2,00 | 2 | 0 |
Bu ders, hukuk fakültesi öğrencilerine hukuk kavramını toplumsal bağlamı içerinde değerlendirebilecek temel sosyoloji (toplum bilim) bilgisi kazandırmayı hedeflemektedir.
-
Bu ders ile hukuk fakültesindeki öğrenimlerinin başlangıcındaki öğrencilere temel sosyoloji bilgisi kazandırmak , sosyolojik düşüncenin tarihsel aşamalarını, sosyolojinin bilimsel niteliğini, kendi içinde farklılaşmasını ve yakın bilimler ile ilişkilerini, yöntem ve araştırma tekniklerini ortaya koyarak toplumsal yapıya ilişkin temel kavram ve bilgilerin sunulması hedeflenmektedir. Ayrıca sosyolojinin ayrı bir bilim halinde gelişi ve konusu hakkında genel bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır.
Ders görevli öğretim üyeleri tarafından teorik anlatım usulü ile yürütülmektedir.
Yok
Türkçe
Abdullah Dinçkol, Sosyoloji, İstanbul: Der Yayınları, 2009.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sosyolojik Düşünüşün Gelişme Süreci ve Sosyolojinin Ön Tarihçesi 2 Sosyolojinin Ön Tarihçesi |
2 | Sosyolojinin Doğuşu |
3 | Toplumsal Felsefeseden Bağımsız Bir Bilim Olarak Sosyoloji, Klasik Sosyoloji Sistemleri |
4 | Sosyolojinin Sistemleştirilmesi Aşamasında Modern Sosyolojinin Kurucuları |
5 | Emile Durkheim, Vifredo Pareto |
6 | Max Weber ve İdeal Tip Kavramı Vifredo Pareto |
7 | Meşru Otoritenin İdeal Tipleri Max Weber Weber'in İdeal Tip Kavramı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Türk Sosyolojisi, Sosyolojik Düşünce ve Türkiye |
10 | Cumhuriyet Öncesi ve Sonrasında Türkiye'de Sosyolojinin Gelişmesi |
11 | Sosyolojinin Konusu ve Dalları, Sosyoloji ve Diğer Sosyal Bilimler |
12 | Sosyolojide Yöntem, Sosyolojide Araştırma Teknikleri |
13 | Genel Sistemler Kuramı |
14 | Sistemlerin Sınıflandırılmaları, Farklı Sisteme Yaklaşımları ve Gruplandırılması |
15 | Toplumsal Değişme ve Toplumsal Yapıda Farklılaşma |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |