Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Lisans IMAT1005 Soyut Matematik Zorunlu 1 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının matematiğin birçok alanında karşılaşılan kümeler, önermeler, ispat yöntemleri, denklik bağıntıları, sıralama bağıntıları, fonksiyonlar ve işlemler hakkında genel bilgiler edinmesini ve sistematik düşünme, düşüncelerini

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sembolik mantık ve kanıt teknikleri; kümeler, kümeler cebiri, küme takımları, küme takımlarının parçalanışları, çarpım kümeleri; bağıntılar, bağıntının tersi, bağıntıların bileşkesi, denklik bağıntıları ve denklik sınıfları, sıralama bağıntıları; kısmi sı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Doğrudan Öğretim, Sunuş Yolu ile Öğretim, Problem Çözme, Soru-Cevap.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Çallıalp, F. (2015) Soyut Matematik. İstanbul: Birsen Yayınevi 2. Akkaş, S., Hacısalihoğlu, H., Özel, Z., Sabuncuoğlu, A. (2010). Soyut Matematik. Ankara 3. Akkaş, S., Hacısalihoğlu, H., Özel, Z., Sabuncuoğlu, A. (2010). Çözümlü Soyut Matematik Problem

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler önerme, sembolik mantık kavramlarını; önermeler arası bağlaçları açıklar.
  • Öğrenciler kümeler arası işlemleri ve işlemlerin yapısını açıklar.
  • Öğrenciler ispat yöntemlerini açıklar, farklı ispat yöntemlerini karşılaştırır ve matematiksel argümanlarını oluşturmada ispat yöntemlerini kullanır.
  • Küme, bağıntı, fonksiyon ve işlem kavramlarına cebirsel bakış açısı geliştirir ve farklı ortamlarda kullanır.
  • Sonlu-sonsuz, sayılabilir-sayılamaz küme kavramlarını açıklar ve ilişkilendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı ve önerme, sembolik mantık kavramlarının tartışılması (ÖÇ1) Kaynak1, 2
2 Bileşik önermeler ve niceleyicilerin kullanımı (ÖÇ1) Kaynak1, 2
3 İspat kavramı ve matematiksel ispat yöntemleri (ÖÇ3) Kaynak 1, 2
4 Kümeler teorisi ve kümeler arası işlemler (ÖÇ2, ÖÇ3) Kaynak 1, 2
5 Bağıntı kavramı ve bağıntı özellikleri (ÖÇ4) Kaynak1,2
6 Denklik bağıntısı ve denklik sınıfları (ÖÇ3 ve ÖÇ4) Kaynak1, 2
7 Denklik sınıfları ve ayrışım kümesi kavramları (ÖÇ3, ÖÇ4) Kaynak 3
8 Ara Sınav Haftası
9 Sıralama bağıntısı (ÖÇ3, ÖÇ4) Kaynak 1, 2
10 Denklik ve sıralama bağıntıları karşılaştırılması (ÖÇ3, ÖÇ4) Kaynak 3
11 Fonksiyon kavramı ve bağıntı fonksiyon ilişkisi (ÖÇ4) Kaynak 3
12 Birebir ve örten fonksiyon kavramları (ÖÇ4) Kaynak1
13 Doğal sayıların inşası, Peano aksiyomları (ÖÇ5)Kaynak1,2
14 Sonlu-sonsuz, sayılabilir-sayılamaz kümeler (ÖÇ5) Kaynak1, 3
15 İkili İşlem Kavramı ve Cebirsel Yapılara Giriş
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 3 36
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 30 30
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 2 14 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5