Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Lisans | IMAT1005 | Soyut Matematik | Zorunlu | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Lisans | IMAT1005 | Soyut Matematik | Zorunlu | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının matematiğin birçok alanında karşılaşılan kümeler, önermeler, ispat yöntemleri, denklik bağıntıları, sıralama bağıntıları, fonksiyonlar ve işlemler hakkında genel bilgiler edinmesini ve sistematik düşünme, düşüncelerini
-
Sembolik mantık ve kanıt teknikleri; kümeler, kümeler cebiri, küme takımları, küme takımlarının parçalanışları, çarpım kümeleri; bağıntılar, bağıntının tersi, bağıntıların bileşkesi, denklik bağıntıları ve denklik sınıfları, sıralama bağıntıları; kısmi sı
Doğrudan Öğretim, Sunuş Yolu ile Öğretim, Problem Çözme, Soru-Cevap.
Yok
Türkçe
1. Çallıalp, F. (2015) Soyut Matematik. İstanbul: Birsen Yayınevi 2. Akkaş, S., Hacısalihoğlu, H., Özel, Z., Sabuncuoğlu, A. (2010). Soyut Matematik. Ankara 3. Akkaş, S., Hacısalihoğlu, H., Özel, Z., Sabuncuoğlu, A. (2010). Çözümlü Soyut Matematik Problem
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve önerme, sembolik mantık kavramlarının tartışılması (ÖÇ1) Kaynak1, 2 |
2 | Bileşik önermeler ve niceleyicilerin kullanımı (ÖÇ1) Kaynak1, 2 |
3 | İspat kavramı ve matematiksel ispat yöntemleri (ÖÇ3) Kaynak 1, 2 |
4 | Kümeler teorisi ve kümeler arası işlemler (ÖÇ2, ÖÇ3) Kaynak 1, 2 |
5 | Bağıntı kavramı ve bağıntı özellikleri (ÖÇ4) Kaynak1,2 |
6 | Denklik bağıntısı ve denklik sınıfları (ÖÇ3 ve ÖÇ4) Kaynak1, 2 |
7 | Denklik sınıfları ve ayrışım kümesi kavramları (ÖÇ3, ÖÇ4) Kaynak 3 |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sıralama bağıntısı (ÖÇ3, ÖÇ4) Kaynak 1, 2 |
10 | Denklik ve sıralama bağıntıları karşılaştırılması (ÖÇ3, ÖÇ4) Kaynak 3 |
11 | Fonksiyon kavramı ve bağıntı fonksiyon ilişkisi (ÖÇ4) Kaynak 3 |
12 | Birebir ve örten fonksiyon kavramları (ÖÇ4) Kaynak1 |
13 | Doğal sayıların inşası, Peano aksiyomları (ÖÇ5)Kaynak1,2 |
14 | Sonlu-sonsuz, sayılabilir-sayılamaz kümeler (ÖÇ5) Kaynak1, 3 |
15 | İkili İşlem Kavramı ve Cebirsel Yapılara Giriş |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |