Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği MAT1028 Soyut Matematik Zorunlu 1 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğretmen adaylarının sistematik düşünme, düşüncelerini matematik dili ile ifade etme ve ispat yöntemleri konularındaki bilgilerini geliştirmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Aksiyom ve teorem kavramlarının açıklanması, direkt ve dolaylı matematiksel ispat yöntemlerinin açıklanması. Sembolik mantık ile ilgili aksiyom ve teoremler, sembolik mantık ile ilgili uygulamalar. Evrensel ve varlıksal niceleyiciler, küme kavramının açıklanması, küme kavramı ile ilgili işlemler. Kartezyen çarpım kümesi ve grafik çizimi, bağıntı kavramı ve özellikleri, bağıntı türleri, denklik ve sıralama bağıntıları, bu bağıntıların özellikleri. Denklik sınıfları yardımı ile sayıların inşa edilmesi. Fonksiyon kavramı, içine, örten, bire-bir, sabit, birim fonksiyonlar, fonksiyonların bileşkesi, ters fonksiyonlar ve fonksiyonlarla ilgili uygulamalar. Kümelerde kuvvet kavramı, sonlu ve sonsuz kümeler

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

düz anlatım, tartışma, soru cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Fethi Çallıalp (2015) Soyut Matematik, Birsen Yayınevi 2. Sait Akkaş, H. Hilmi Hacısalihoğlu, Zühtü Özel, Arif Sabuncuoğlu (2010) Soyut Matematik. 4. Baskı, Ankara 3. Sait Akkaş, H. Hilmi Hacısalihoğlu, Zühtü Özel, Arif Sabuncuoğlu (2010). Çözümlü Soyut Matematik Problemleri. 4. Baskı, Ankara

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Sembolik mantığın temellerini açıklayacak; önermeleri sembollerle birbirine bağlayabilecek ve önermelerin doğruluk değerlerini hesaplayabilecektir
  • Mantık ve matematik ilişkisini açıklayacak, matematiksel tanım ve ispat yöntemlerini kullanabilecektir.
  • Küme oluşturabilecek, kümeler üzerinde işlemler yapabilecektir.
  • Bağıntı ve fonksiyon kavramlarını tanımlayabilecek, örnekler verebilecek, fonksiyonlarla işlemler yapabilecektir.
  • Fonksiyonları kümeler arası ilişkiler bakışı altında inceleyecek ve uygulamalarda kullanabilecektir.
  • Doğal sayılar kümesinin özellikleri ile ilgili yorumlar yapabilecek ve tam sayılar kümesini inşasını açıklayabilecektir.
  • Klasik mantık temellerini günlük hayat durumlarında kullanabilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı ve önerme, sembolik mantık kavramlarının tartışılması
2 Bileşik önermeler ve niceleyicilerin kullanımı
3 İspat kavramı ve matematiksel ispat yöntemleri
4 Kümeler teorisi ve kümeler arası işlemler
5 Bağıntı kavramı ve bağıntı özellikleri
6 Denklik bağıntısı ve denklik sınıfları
7 Denklik Sınıfları ve ayrışım kümesi kavramları
8 Ara Sınav Haftası
9 Sıralama bağıntısı
10 Denklik ve sıralama bağıntıları karşılaştırılması, problem çözme
11 Fonksiyon kavramı ve bağıntı fonksiyon ilişkisi
12 Bire bir ve örten fonksiyon kavramları
13 Doğal sayıların inşası, Peano aksiyomları
14 Sonlu-sonsuz, sayılabilir-sayılamaz kümeler
15 Dönem değerlendirmesi ve problem çözme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 3 5 15
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 16 16
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7