Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mütercim-Tercümanlık (Fransızca) - Lisans | FMT201 | Sözcük Bilgisi ve Söylem Çözümlemesi I | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mütercim-Tercümanlık (Fransızca) - Lisans | FMT201 | Sözcük Bilgisi ve Söylem Çözümlemesi I | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Öğrencilerin Türkçe'den Fransızca'ya veya Fransızca'dan Türkçe'ye çeviri yapabilmesini kolaylaştırmaktır. Bu nedenle sözcük düzeyinde inceleme,araştırma ve çalışmalar yapılır. Söylem çözümlemesi dilbilimsel, göstergebilimsel, anlambilimsel, edimbilimsel yaklaşımlarla karşılaştırmalı olarak ele alınır.Yazınsal metinler,yazılı ve sözlü basın metinleri,vb metinlerden alınan örneklerle çözümleme araştırmaları yapılır. Öğrenciyi sözcük bilgisi ve metin çözümleme hakkında bilgilendirmek.
-
Fransızca sözcük yapısının incelenmesi. Ön ek ve son eklerin kullanımı. Bir sözcüğün anlamı, yapısı, kökeni, türevi, ulamı,düz anlamı, yan anlamı,dil düzeyi gibi konuları içerir.
İnteraktif
Yok
Türkçe
Doğan Günay-İlhami Sığırcı,Fransızca'da İlgeç ve Bağlaçları Kullanma Kılavuzu,Anlatım Dilbilgisi 2, Seçkin Yayınevi Ankara 2005. Doğan Günay-İlhami Sığırcı,Fransızca-Türkçe Karşılaştırmalı,Fransızca Tümce Kuruluş Biçimleri Çeviri Yöntemleri (Anlatım Dilbilgisi 1),Seçkin Yayınevi Ankara 2009. Jean Dubois,Grammaire Structurale du Français:Nom,Pronom,Larousse Coll. “langue et langage” ,Paris 1965. Tahsin Banguoğlu,Türkçenin Grameri,TDK,Ankara 1991. Zeynel Kıran,Fransızca Dilbilgisi ve Çeviri Kılavuzu,Onur Yayınları,Ankara 1987.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin amacı, içeriği , uygulanacak yöntem |
2 | Fransızca'da Sözcük yapısı,Sözcük türetme,Yapım ekleri üzerinde çalışma |
3 | Ön ekler ve son eklerin incelenmesi , uygulamalar. |
4 | Birleşik sözcükler:birleşik isimlerin ve birleşik sıfatların oluşumu üzerinde çalışma ,uygulama |
5 | Eylemsel ve zarfsal deyimler üzerinde çalışma. |
6 | Sözcüklerin anlambilimsel açıdan incelenmesi, eşanlamlılık terimi üzerinde çalışma |
7 | Ders çalışma Haftası |
8 | Arasınav |
9 | Eş anlamlılık tanımı ve içerdiği türler üzerinde çalışma |
10 | Karşıtanlamlılık tanımı ve içerdiği türler üzerinde çalışma |
11 | Eşadlılık ,eşyazımlılık , eşseslilik üzerinde çalışma ,uygulama. |
12 | Ses benzeşimi üzerinde çalışma,örnekler ve uygulama |
13 | Sözcükler ve kullanımları |
14 | Sözcüklerin aldığı farklı anlamlar:BAĞLAM,ANLAM KAYMASI üzerinde çalışma |
15 | Uygulama ve örnekler |
16 | Ders Çalışma haftası |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |