Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) - 2015 | IMT2107 | Spanish III | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) - 2015 | IMT2107 | Spanish III | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı geçmişte oluşan eylemleri, etkinlikleri vb. ve kendinin ve diğerlerinin biyografilerini İspanyolcada dile getirmeleri için gerekli dil bilgisi ve sözcük bilgisini öğrencilere kazandırmaktır.
-
Bu dersin içeriği, geçmiş zaman (düzenli ve düzensiz fiiller)i ve “por” ve “para” edatlarının kullanımlarından oluşmaktadır.
Grup ve ikili çalışma, sunum teknikleri iletişimsel yaklaşım çerçevesinde yürütülecektir.
Yok
İngilizce
1."Aula Internacional Plus 2", 2022, Jaime Corpas;Agustín Garmendia;Carmen Soriano. ISBN: NP12218032202 2. Çeşitli kaynaklardan materyaller.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse giriş. Dönem boyunca işlenecek konuların tanıtımı, not değerlendirmesinin nasıl yapılacağına dair açıklama, derse devam ve derse katılıma ilişkin kurallar. |
2 | Bir önceki yılda öğrenilenlerin üzerinden geçmek için öğretim görevlisi tarafından hazırlanan alıştırmalar. |
3 | Ödev kontrolü. Geçmiş zamanda düzenli fiillerin kullanımı. Geçmiş zamanda “ayer” zarfının kullanımı. Öğrencilerin “dün ne yaptığını” ifade etmesine yönelik alıştırmalar. |
4 | Ödev kontrolü. Yeni fillerin öğretilmesi. Geçmiş zamanda düzenli ve düzensiz fiillerin kullanımı. Bu fiillerin “ayer (dün)” zarfıyla birlikte kullanımı. Öğrencilerin “dün ne yaptığını” ifade etmesine yönelik alıştırmalar. |
5 | Ödev kontrolü. “El finde semana ( haftasonu)”nın geçmiş zaman düzenli ve düzensiz fiilleriyle kullanımı. Öğrencilerin “haftasonu ne yaptığını” ifade etmelerine yönelik alıştırmalar. |
6 | Ödev kontrolü. Geçmiş zaman düzenli ve düzensiz fiillerinin, gerçekleştirilmiş bir geziden bahsederkenki çekimleri. Öğrencilerin yapmış oldukları geziler hakkında alıştırmalar. |
7 | Ödev kontrolü. Geçmiş zaman düzenli ve düzensiz fiillerinin, gerçekleştirilmiş bir geziden bahsederkenki çekimleri. Öğrencilerin yapmış oldukları geziler hakkında alıştırmalar. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Ödev kontrolü. Geçmiş zaman düzenli ve düzensiz fiillerinin, gerçekleştirilmiş bir geziden bahsederkenki çekimleri. Öğrencilerin yapmış oldukları geziler hakkında alıştırmalar. |
10 | Ödev kontrolü. Geçmiş zaman düzenli ve düzensiz fiillerinin, biyografiden bahsederkenki çekimleri. Biyografiden bahsetme konusunda alıştırmalar. |
11 | Ödev kontrolü. Geçmiş zaman düzenli ve düzensiz fiillerinin, biyografiden bahsederkenki çekimleri. Biyografiden bahsetme konusunda alıştırmalar. |
12 | Ödev kontrolü. Geçmiş zaman düzenli ve düzensiz fiillerinin, biyografiden bahsederkenki çekimleri. Biyografiden bahsetme konusunda alıştırmalar. |
13 | Ödev kontrolü. “Por” ve “para” (için) edatlarının kullanımı. Konuyla ilgili alıştırmalar. |
14 | Ödev kontrolü. “Por” ve “para” (için) edatlarının kullanımı. Konuyla ilgili alıştırmalar. |
15 | Ödev kontrolü. “Por” ve “para” (için) edatlarının kullanımı. Konuyla ilgili alıştırmalar. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Ödev ve Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |