Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - İngilizce Mütercim ve Tercümanlık

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-İngilizce Mütercim ve Tercümanlık IMT2123 Special Areas in Translation : Public Relations Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, disiplinler arası yaklaşım çerçevesinde Halkla İlişkilerin hedef kitleleri doğrudan veya dolaylı olarak bilgilendirerek olumlu kurum imajı oluşturulması ve bunun korunması olarak özetlenebilecek temel işlevi ve yönetimi konularında artalan bilgisini vermektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

“Halkla İlişkiler” in konuşma metni, reklam metni, basın bülteni, kurum dergisi, web sitesi gibi araçlarını tanıtma ve halkla ilişkiler yönetimi hakkında temel bilgileri sunma konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-yanıt

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. How to Manage Public Relations. Norman STONE. 1991. London: McGraw-Hill Company. 2. Çeşitli kaynaklardan makaleler

Dersin Web Sayfası

Yok.

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler halkla ilişkiler, reklamcılık, tutundurma, basın ilişkileri gibi temel kavramları öğrenir.
  • Öğrenciler halkla ilişkiler araçları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Öğrenciler halkla ilişkilerin yönetim aşamalarını örneklerle öğrenir.
  • Öğrenciler ADOPTS Sistemini örnek durum değerlendirmeleri ile öğrenir.
  • Öğrenciler halkla ilişkilerin temel becerileri hakkında bilgi sahibi olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı
2 Pazarlama, satış, halkla ilişkiler, reklamcılık ve basın ile ilişkiler gibi temel kavramların açıklanması
3 Halkla ilişkiler yönetimi
4 ADOPTS Sistemi: avantaj, dezavantaj, fırsat, tehdit, zaman unsuru, paydaşların araştırılması
5 Halkla İlişkiler hedefi koyma ve stratejik karar alma
6 Planlama aşamaları (Halkla İlişkiler araçlarının seçilmesi)
7 Sınav öncesi konu tekrarı
8 Ara Sınav Haftası
9 Halkla ilişkiler becerileri
10 Halkla ilişkiler becerileri
11 Halkla ilişkiler kaynakları ve bütçe oluşturma
12 Halkla İlişkilerde yetki ve sorumluluk
13 Sonuçların değerlendirlimesi
14 Müşteri / danışman ilişkisi
15 Müşteri / danışman ilişkisi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 30 30
Proje ve Hazırlığı 1 30 30
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Final ve Hazırlığı 1 20 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5