Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) - 2015 | IMT2127 | Special Topics in English: Practices in Spoken Language | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) - 2015 | IMT2127 | Special Topics in English: Practices in Spoken Language | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Giriş niteliğinde olan bu ders, öğrencilere etkileyici konuşma, eleştirel düşünme ve sunum yapma vasıflarını geliştirmede yardımcı olmayı amaçlar. Derste öğrenciler sahne heyecanının üstesinden gelmeyi, sözsüz iletişimi faydalı hale getirmeyi ve resmi İngilizceyi daha etkin kullanmayı öğrenecektir.
-
Öğrencilere etkili konuşma, eleştirel düşünme, sözlü mesaj hazırlama, sahne korkusunun üstesinden gelme, dinleyici analizi, sözel olmayan iletişim, dilin etkin kullanımı, metin okuma, konuşma amaçlarının ilkeleri, konuya uygun konuşmayı planlama ve hazırlama gibi temel bileşenlerden oluşan bir ders programı ile kültürlerarası iletişimi odak noktası alarak yardımcı olunması amaçlanmaktadır.
Ders topluluk önünde konuşmanın yapı taşlarını öğretmeyi ve ders kitabı çalışmalarını, teorik ve pratik alıştırmaları, seçili metinlerin incelemelerini, ses ve görüntü kayıtlarını kullanarak kullanarak etkileyici konuşma yazmayı geliştirmeyi hedefler. Tüm değerlendirmeler sözeldir.
Yok
İngilizce
"Topluluk önünde konuşma sanatı" ve seçili örnek konuşma metinleri.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin içeriği ve gerekliliklerini tanıtıma. Prova konuşma hazırlığı (Arkadaşımı tanıştırmak) |
2 | Bölüm 1 Topluluk içinde konuşma |
3 | Bölüm 2 Ahlaki değerler ve Topluluk önünde konuşma. Örnek konuşma metni okuma |
4 | İngilizce kullanımı ile mümkün olan Küresel İletişim türleri |
5 | Bölüm 4 Bir konu ve amaç belirleme: Örnek konuşmayı tartışma, 5 dakikalık konuşma (Memleketim) |
6 | Bölüm 5 Dinleyicileri analiz etme |
7 | İngilizce'de Akıcı ve Doğru Konuşmanın Kriterleri |
8 | Bölüm 6 Parçaları bir araya getirme, Örnek konuşmayı tartışma |
9 | Genel Tekrar |
10 | Arasınav |
11 | Bölüm 7 Fikirlerini destekleme |
12 | Bölüm 8: Konuşma metni hazırlama. Atölye/ Örnek konuşmayı tartışma,, sözlü sunum hazırlama (Hobi) |
13 | Bölüm 9 Konuşmaya başlama ve konuşmayı bitirme/ Örnek konuşmayı tartışma 4 |
14 | Bölüm 10 Konuşmanın taslağını çıkartma/ Atölye/ Örnek konuşmayı tartışma |
15 | Bölüm 11 Dili kullanma/ Atölye/ Sözlü sunum hazırlama |
16 | Genel Tekrar |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 |