Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Beden Eğitimi ve Spor

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014- Spor Yönetim Bilimleri - Tezli Yüksek Lisans SYT7023 Sporda İletişim ve Medya Yönetimi Seçmeli 1 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı spor endüstrisinde spor iletişimi ve medya yönetiminin teori ve pratiğini detaylı bir şekilde anlamasını sağlamaktır

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğrenciler etkili bir kampanyanın nasıl belirleneceği ve geliştirileceği; marka, sporcu ve takımlar için kitle iletişim ve sosyal medya platformlarının kullanımını içeren spor odaklı iletişim ve medya yönetiminin çeşitli yönlerini anlarlar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders anlatımı, makale okuma ve tartışma, ödev ve final projesi

Staj Durumu

Staj durumu yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Sissors, J. Z., & Baron, R. B. (2008). Medya Planı Nasıl Hazırlanır,(çev: Melissa Kesmez). Mediacat Yayınları, İstanbul. Okay, A., Okay, A., (2015). Halkla İlişkiler ve Medya. 8.tıpkı basım, Derin Yayınları. Yatkın, A., Yatkın, Ü. N. (2015). Halkla ilişkiler ve iletişim. 4. Basım, Nobel Yayın Dağıtım.

Dersin Web Sayfası

Dersin web sayfası yok

Öğrenme Çıktıları

  • Halkla ilişkiler ve medya yönetimi ile ilgili teorik bilgiyi bilir.
  • Spor endüstrisinde iletişim ve medya yönetiminin kapsamını anlar.
  • Marka, sporcu ve takımlar için kitle iletişim ve sosyal medya platformlarının kullanımını bilir.
  • Halkla İlişkileri ve medya yönetimindeki rolünü anlar ve yorumlar
  • Spor örgütlerinde iletişim ve medya yönetiminde son gelişmeleri takip eder ve bu alanda araştırma yapmak için analitik becerilerini ve araştırma sonuçlarını kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İletişim ve Medya Yönetimine Giriş
2 Sporda İletişim
3 Kurumsal İletişim ve Yönetimi
4 Kurumsal İletişim Kanalları
5 Klasik Medya Araçları ve Metodları
6 Sosyal Medya Kullanımı
7 Medya Yönetiminde Halkla İlişkiler
8 Arasınav
9 Medya Kampanyaları Planlaması
10 Spor Endüstrisinde Medya Yönetimi
11 İletişim ve Medya Yönetimi ile ilgili makaleleri okumak ve tartışma
12 İletişim ve Medya Yönetimi ile ilgili makaleleri okumak ve tartışma
13 İletişim ve Medya Yönetimi ile ilgili makaleleri okumak ve tartışma
14 Proje Sunumu
15 Proje Sunumu
16 Ders çalışma haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı (final)

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 30 1 30
Ödev ve Hazırlığı 14 1 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 14 1 14
Seminer ve Hazırlığı 14 1 14
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 20 1 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 14 1 14
Final ve Hazırlığı 30 1 30
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5