Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Yabancı Diller Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020 - Almanca Öğretmenliği Tezli YL DAF7008 Spracherwerb und Sprachlernen II Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu seminerin amacı, birinci bölümde edinilen dil edinimi ve dil öğrenimi bilgilerini derinleştirmektir. Öğrenciler, güncel araştırmalar, dil tanılama yöntemleri, çokdilli eğitim ve dil duyarlı öğretim uygulamaları ile çalışırlar. Amaç, öğrencilerin sınıftaki dilsel çeşitliliğe profesyonel ve eleştirel bir şekilde yaklaşmalarını ve kendi dil destekleyici ders planlarını geliştirmelerini sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders, dil edinimi ve dil öğrenimi alanındaki ileri düzey kavram ve kuramları incelemeye odaklanır. İçerikte güncel araştırmalar, dil tanılama araçları, çokdillilik ve dil çeşitliliği, öğretim ortamlarında dilsel farkındalık, dil desteği stratejileri ve dilin toplumsal boyutları yer alır. Ayrıca öğrenciler, dil destekleyici öğretim materyalleri ve etkinlikler geliştirerek uygulamalı deneyim kazanırlar. Ders kapsamında bireysel ve grup projeleri, vaka analizleri, atölye çalışmaları ve sunumlar yapılır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Etkileşimli ders anlatımı:, Okuma ve metin analizi, Sunumlar

Staj Durumu

yoktur

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bausch, K.-R., Christ, H., & Krumm, H.-J. (Hrsg.) (2003). Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Francke. Harr, A.-K., Liedke, M., & Riehl, C. M. (2018). Deutsch als Zweitsprache. De Gruyter.

Dersin Web Sayfası

yoktur

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler dil edinimi ve öğrenimine dair güncel araştırmaları analiz edebilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir.
  • Öğrenciler dil yeterliliği tanılamaya yönelik çeşitli araçları ayırt edebilir, seçebilir ve uygulayabilir.
  • Öğrenciler sınıftaki dilsel çeşitliliği tanıyabilir ve buna uygun öğretim stratejileri geliştirebilir.
  • Öğrenciler derslerde bütüncül dil gelişimini destekleyen modeller geliştirebilir ve gerekçelendirebilir.
  • Öğrenciler kendi dil destekleyici ders planlarını hazırlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş ve Gözden Geçirme I. bölümdeki temel kavramların hatırlanması
2 Dil Ediniminde Güncel Araştırmalar Yeni çalışmalar ve bulgular
3 Dil Tanılama I Dil düzeyi belirleme temelleri
4 Dil Tanılama II Test araçları
5 Çokdillilik ve Translanguaging Günlük yaşam ve okulda dil geçişleri
6 Sınıfta Dilsel Çeşitlilik Dil biyografileri, sosyolektler
7 Dil Gelişimi Destek Programları Eğitim sisteminde dil desteği
8 Ara Sınav Haftası
9 Derslerde Dil Kullanımı II, MINT ve sosyal bilimlerde akademik dil
10 Ortaöğretimde Dil Gelişimi Yaş düzeyine uygun destek yöntemleri
11 Dil Duyarlı Öğretim Scaffolding, görselleştirme teknikleri
12 Dijital Dil Desteği Uygulamalar, yapay zekâ araçları
13 Dil Desteği ve Kapsayıcılık Dezavantajlı öğrenciler için stratejiler
14 Eleştirel Yaklaşımlar, Dil, güç ilişkileri ve ayrımcılık
15 Proje Geliştirme, Bireysel destek projelerinin planlanması
16 Proje Sunumları, Projelerin sunumu ve akran değerlendirmesi
17 Final Sınav Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 10 50
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 3 6 18
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 5 10
Seminer ve Hazırlığı 7 14 98
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 2 2
Rapor ve Hazırlığı 2 1 2
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 2 2
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi