Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Almanca Öğretmenliği Tezli YL | DAF7008 | Spracherwerb und Sprachlernen II | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Almanca Öğretmenliği Tezli YL | DAF7008 | Spracherwerb und Sprachlernen II | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu seminerin amacı, birinci bölümde edinilen dil edinimi ve dil öğrenimi bilgilerini derinleştirmektir. Öğrenciler, güncel araştırmalar, dil tanılama yöntemleri, çokdilli eğitim ve dil duyarlı öğretim uygulamaları ile çalışırlar. Amaç, öğrencilerin sınıftaki dilsel çeşitliliğe profesyonel ve eleştirel bir şekilde yaklaşmalarını ve kendi dil destekleyici ders planlarını geliştirmelerini sağlamaktır.
-
Ders, dil edinimi ve dil öğrenimi alanındaki ileri düzey kavram ve kuramları incelemeye odaklanır. İçerikte güncel araştırmalar, dil tanılama araçları, çokdillilik ve dil çeşitliliği, öğretim ortamlarında dilsel farkındalık, dil desteği stratejileri ve dilin toplumsal boyutları yer alır. Ayrıca öğrenciler, dil destekleyici öğretim materyalleri ve etkinlikler geliştirerek uygulamalı deneyim kazanırlar. Ders kapsamında bireysel ve grup projeleri, vaka analizleri, atölye çalışmaları ve sunumlar yapılır.
Etkileşimli ders anlatımı:, Okuma ve metin analizi, Sunumlar
yoktur
Almanca
Bausch, K.-R., Christ, H., & Krumm, H.-J. (Hrsg.) (2003). Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Francke. Harr, A.-K., Liedke, M., & Riehl, C. M. (2018). Deutsch als Zweitsprache. De Gruyter.
yoktur
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş ve Gözden Geçirme I. bölümdeki temel kavramların hatırlanması |
2 | Dil Ediniminde Güncel Araştırmalar Yeni çalışmalar ve bulgular |
3 | Dil Tanılama I Dil düzeyi belirleme temelleri |
4 | Dil Tanılama II Test araçları |
5 | Çokdillilik ve Translanguaging Günlük yaşam ve okulda dil geçişleri |
6 | Sınıfta Dilsel Çeşitlilik Dil biyografileri, sosyolektler |
7 | Dil Gelişimi Destek Programları Eğitim sisteminde dil desteği |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Derslerde Dil Kullanımı II, MINT ve sosyal bilimlerde akademik dil |
10 | Ortaöğretimde Dil Gelişimi Yaş düzeyine uygun destek yöntemleri |
11 | Dil Duyarlı Öğretim Scaffolding, görselleştirme teknikleri |
12 | Dijital Dil Desteği Uygulamalar, yapay zekâ araçları |
13 | Dil Desteği ve Kapsayıcılık Dezavantajlı öğrenciler için stratejiler |
14 | Eleştirel Yaklaşımlar, Dil, güç ilişkileri ve ayrımcılık |
15 | Proje Geliştirme, Bireysel destek projelerinin planlanması |
16 | Proje Sunumları, Projelerin sunumu ve akran değerlendirmesi |
17 | Final Sınav Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 7 | 14 | 98 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |