Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Alman Dili ve Edebiyatı - (%100 Almanca) Lisans - 2015 | GER4005 | Sprachgeschichte | Zorunlu | 7 | 5,00 | 4 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Alman Dili ve Edebiyatı - (%100 Almanca) Lisans - 2015 | GER4005 | Sprachgeschichte | Zorunlu | 7 | 5,00 | 4 | 0 |
Alman Dili'nin başlangıçtan günümüze kadar geçirdiği gelişim ve değişimlerin incelenmesi (16.yüzyıldan 20. yüzyıla kadar)
-
-Dillerin sınıflandırılması -Dillerin akrabalıkları -Cermen Dilleri -1. ve 2. Ses Değişimi -Değişik dönemlerin dil anlayışı -Alman Dili'nin Erken Yeni Yüksek Almanca (Frühneuhochdeutsch) ve Yeni Yüksek Almanca (Neuhochdeutsch) dönemlerine ait gelişim ve değişimleri ele alınacaktır.
Bu dersde öğrenme etkinliği ve öğretme yöntemi olarak anlatma yöntemi ve yüz yüze eğitim uygulanmaktadır.
Yok
Almanca
Stedje, Astrid (2007): Deutsche Sprache gestern und heute. Einführung in Sprachgeschichte und Sprachkunde. 6. Auflage. Neu bearbeitet von Astrid Stedje und Heinz-Peter Prell. Paderborn: Wilhelm Fink. Wolff, G. (2009): Deutsche Sprachgeschichte von den Anfängen bis zur Gegenwart. Ein Studienbuch. Francke UTB. ders notları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, Dillerin akrabalıklarına göre sınıflandırılmas |
2 | Dillerin gelişimleri ile ilgili teoriler |
3 | İndogermence ve bu aileye ait olan diller, Cermen Dilleri ve sınıflandırılmaları |
4 | Dil değişimi |
5 | Cermence |
6 | Eski Yüksek Almanca |
7 | Eski Yüksek Almanca, Orta Yüksek Almancaya bir giriş |
8 | Vize sınavı |
9 | Orta Yüksek Almanca |
10 | Erken Yeni Yüksek Almanca |
11 | Erken Yeni Yüksek Almanca |
12 | Yeni Yüksek Almanca |
13 | Yeni Yüksek Almanca |
14 | Yeni Yüksek Almanca |
15 | Bugünkü Almanca |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |