Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans STAT323 Statistics Zorunlu 5 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin iş ortamlarında karşılaşacağı istatistiksel enformasyonlar hakkında bilgi sahibi olabilmelerini ve onları yorumlayıp doğru karar vermelerine yardımcı olmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Karar verme durumlarında istatistiksel tekniklerin ne zaman ve nasıl kullanılacağı ve analizler sonucunda elde edilen değerlerin nasıl tercüme edileceği konuları bu dersin içeriğini oluşturur. Öğrencilerin profesyonel istatistikçi olmamalarına rağmen, istatistiğin, onların ileriki yaşamlarında mesleklerini yaparken önemli ölçüde yardım alacakları bir altyapı oluşturması bu dersin hedefidir. Teorik dersler ve bu derslerde açıklanan konulara ilişkin SPSS ve Excel gibi paket programları kullanılarak yapılacak uygulama çalışmalarla uygulama gerçekleştirilecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik ders anlatımı

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Aysel Aziz, "Araştırma Yöntemleri Teknikleri ve İletişim", 3. Bası, Turhan Kitabevi, Ankara, 2003. 2. Haluk Geray, Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş – İletişim Alanından Örneklerle, Siyasal Kitabevi, Geliştirilmiş 2. Baskı, Ankara, 2006 3. İrfan Erdoğan, "Pozitivist Metodoloji: Bilimsel Araştırma Tasarımı, İstatistiksel Yöntemler, Analiz ve Yorum", Erk Yayınları, Ankara, 2003. 4. R. Altunışık, R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E. Yıldırım, “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri – SPSS Uygulamalı, Geliştirilmiş 6. Baskı, Sakarya Yayıncılık, Sakarya, 2007

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler istatistik yöntemlerinin kullanımını kavrayacaklar
  • Öğrenciler istatistik programlarının kullanımının temellerini öğrenecekler
  • Öğrenciler analizlerin sonuçlarını yorumlamayı gerçekleştirebilecekler
  • Öğrenciler İstatistiksel analizler kullanarak araştırma yapabilecekler
  • Öğrenciler tanımsal ve çıkarımsal istatistikler konusunda bilgiye ulaşabilecekler
  • Öğrenciler araştırmalarda yapılan istatistikleri değerlendirebilecekler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İstatistiksel Kavramlar: Bilim, Bilimsel Yöntem, Veri Enformasyon, Veri Kaynakları, Nitel ve Nicel Değişkenler, Ölçekler
2 Veri Kodlaması ve veri girişi
3 Tanımsal İstatistik: Merkezi eğilim ölçüleri; mod, medyan
4 Tanımsal İstatistik: Merkezi eğilim ölçüleri; Ortalama
5 Tanımsal İstatistik: Dağılım ölçüleri- Standart sapma, varyans, frekans dağılımı, serpilme diyagramları
6 Tanımsal İstatistik: Dağılım ölçüleri – eğiklik ve basıklık
7 Örnekleme: Örnekleme Yöntemleri ve Örnekleme Dağılımları
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Hipotez Testleri: Parametrik olmayan Testler-Ki-Kare Analizleri
11 Hipotez Testleri: Korelasyon-Veriler arasındaki ilişkilerin incelenmesi
12 Hipotez Testleri: tek örnek kütleli parametrik testler
13 Hipotez Testleri: iki ve daha fazla örnek kütleli parametrik testler
14 Hipotez Testleri: iki ve daha fazla örnek kütleli parametrik olmayan testler
15 Hipotez Testleri: ikiden fazla örnek kütleli parametrik olmayan testler
16 Sonuçların raporlanması ve Veri Sunumu
17 Ders çalışma haftası
18 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ödev ve Hazırlığı 5 1 5
Arasınav ve Hazırlığı 4 1 4
Final ve Hazırlığı 7 1 7

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6