Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Tıp Fakültesi - Tıp Fakültesi (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020 - Tıp Fakültesi MED1679 Stigma and Public Health Seçmeli 1 4,00 10 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders sonunda öğrencilerin; sağlığın korunması ve geliştirilmesinde stigma kavramı konusunda yaratılan farkındalığın yararını kavrayabilmeleri ve stigma azaltma becerisi kazanabilmeleri amaçlanmıştır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1. Stigma kavramına giriş 2. Stigma tanımı 3. Stigma çeşitleri 4. Stigma ve sosyal hastalıklar 5. Stigma ve sakatlık 6. Bilim ve Mindfulness 7. Stigma ve koruyucu hekimlik 8. Stigma ve erken tanı 9. Stigma ve tedavi edici hekimlik 10. Sağlık çalışanı olarak stigmayı azaltmaya nasıl bir katkım olabilir? 11. Birey olarak stigma ile başa çıkma yöntemleri 12. Sosyal hastalıklarda stigmayı azaltmak için araştırma planlamak.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

1) Teorik dersler 2) Grup tartışmaları ve interaktif öğrenme: Deneyimlerin paylaşılması, tüm katılımcıların birbirinden öğrenmesi 3) Deneyimleme: Mindfulness pratiklerini ve her hafta konuşulan konuları deneyimleyerek öğrenme. 4) Ödevler: Haftalık verilen davranış değişiklikleri ve Mindfulness pratiklerine dair ödevlerin yapılması, bir deftere bu deneyimlerden notlar alınması – refleksiyon 5) Olgu ve araştırma sunumları: Stres ve ilişkili hastalıklar ile bu durumlarda Mindfulness etkinliğine yönelik çalışmaların tartışılması, yeni çalışmalar planlanması Değerlendirme: Refleksiyon oturumları, derse katılım ve olgu sunumu

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.Goffman, Erving(1963) Stigma. London: Penguin. New York: Simon and Schuster, Inc. 2.Heijnders M, Van Der Meij S. The fight against stigma: an overview of stigma-reduction strategies and interventions. Psychol Health Med. 2006 Aug;11(3):353-63. 3. Gray, DE. Perceptions of stigma: The parents of autistic children. Sociology of Health & Illness, 1993, 15.1: 102-120. 4. Gray, DE. ‘Everybody just freezes. Everybody is just embarrassed’: felt and enacted stigma among parents of children with high functioning autism. Sociology of Health & Illness Vol. 24 No. 6 2002 ISSN 0141–9889, pp. 734–749. © Blackwell Publishers Ltd/Editorial Board 2002. Published by Blackwell Publishers, 108 Cowley Road,Oxford OX4 1JF, UK and 350 Main Street, Malden MA 02148, USA Öğrenciler için Okuma Materyalleri: 1.Goffman, Erving(1963) Stigma. London: Penguin. New York: Simon and Schuster, Inc. 2.Humphrey N, Symes W. Inclusive education for pupils with autistic spectrum disorders in secondary mainstream schools: teacher attitudes, experience and knowledge. International Journal of Inclusive Education 2013;17:32-46. 3.Heijnders M, Van Der Meij S. The fight against stigma: an overview of stigma-reduction strategies and interventions. Psychol Health Med. 2006 Aug;11(3):353-63.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Stigma kavramını tanımlar, stigma kapsamını ve temel özelliklerini açıklar.
  • Stigmanın koruyucu hekimlik üzerindeki etkilerini ve sağlık yararlarını sıralar, bu sağlık yararlarını hangi yollarla oluşturduğunu açıklar.
  • Temel stigma azaltma statejilerini, pratiklerini planlar.
  • Bazı sosyal hastalıklarda ve klinikte/sahada Stigma önleme yollarını açıklar.
  • Günlük hayatta ve sağlık hizmetleri içindeki stigma azaltma uygulamasının önündeki engelleri ve bu engelleri aşma yollarını tartışır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Stigma kavramına giriş
2 Stigma tanımı
3 Stigma çeşitleri
4 Stigma ve sosyal hastalıklar
5 Stigma ve sakatlık
6 Bilim ve Mindfulness
7 Stigma ve koruyucu hekimlik
8 Stigma ve erken tanı
9 Stigma ve tedavi edici hekimlik
10 Sağlık çalışanı olarak stigmayı azaltmaya nasıl bir katkım olabilir?
11 Birey olarak stigma ile başa çıkma yöntemleri
12 Sosyal hastalıklarda stigmayı azaltmak için araştırma planlamak
13 Sosyal hastalıklarda stigmayı azaltmak için araştırma planlamak
14 Sosyal hastalıklarda stigmayı azaltmak için araştırma planlamak
15 Sosyal hastalıklarda stigmayı azaltmak için araştırma planlamak
16 Sosyal hastalıklarda stigmayı azaltmak için araştırma planlamak
17 Sosyal hastalıklarda stigmayı azaltmak için araştırma planlamak

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 40 2 80
Uygulama Ders Saati 20 1 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5