Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Tıp Fakültesi | MED1679 | Stigma and Public Health | Seçmeli | 1 | 4,00 | 10 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Tıp Fakültesi | MED1679 | Stigma and Public Health | Seçmeli | 1 | 4,00 | 10 | 2 |
Bu ders sonunda öğrencilerin; sağlığın korunması ve geliştirilmesinde stigma kavramı konusunda yaratılan farkındalığın yararını kavrayabilmeleri ve stigma azaltma becerisi kazanabilmeleri amaçlanmıştır.
-
1. Stigma kavramına giriş 2. Stigma tanımı 3. Stigma çeşitleri 4. Stigma ve sosyal hastalıklar 5. Stigma ve sakatlık 6. Bilim ve Mindfulness 7. Stigma ve koruyucu hekimlik 8. Stigma ve erken tanı 9. Stigma ve tedavi edici hekimlik 10. Sağlık çalışanı olarak stigmayı azaltmaya nasıl bir katkım olabilir? 11. Birey olarak stigma ile başa çıkma yöntemleri 12. Sosyal hastalıklarda stigmayı azaltmak için araştırma planlamak.
1) Teorik dersler 2) Grup tartışmaları ve interaktif öğrenme: Deneyimlerin paylaşılması, tüm katılımcıların birbirinden öğrenmesi 3) Deneyimleme: Mindfulness pratiklerini ve her hafta konuşulan konuları deneyimleyerek öğrenme. 4) Ödevler: Haftalık verilen davranış değişiklikleri ve Mindfulness pratiklerine dair ödevlerin yapılması, bir deftere bu deneyimlerden notlar alınması – refleksiyon 5) Olgu ve araştırma sunumları: Stres ve ilişkili hastalıklar ile bu durumlarda Mindfulness etkinliğine yönelik çalışmaların tartışılması, yeni çalışmalar planlanması Değerlendirme: Refleksiyon oturumları, derse katılım ve olgu sunumu
-
Türkçe
1.Goffman, Erving(1963) Stigma. London: Penguin. New York: Simon and Schuster, Inc. 2.Heijnders M, Van Der Meij S. The fight against stigma: an overview of stigma-reduction strategies and interventions. Psychol Health Med. 2006 Aug;11(3):353-63. 3. Gray, DE. Perceptions of stigma: The parents of autistic children. Sociology of Health & Illness, 1993, 15.1: 102-120. 4. Gray, DE. ‘Everybody just freezes. Everybody is just embarrassed’: felt and enacted stigma among parents of children with high functioning autism. Sociology of Health & Illness Vol. 24 No. 6 2002 ISSN 0141–9889, pp. 734–749. © Blackwell Publishers Ltd/Editorial Board 2002. Published by Blackwell Publishers, 108 Cowley Road,Oxford OX4 1JF, UK and 350 Main Street, Malden MA 02148, USA Öğrenciler için Okuma Materyalleri: 1.Goffman, Erving(1963) Stigma. London: Penguin. New York: Simon and Schuster, Inc. 2.Humphrey N, Symes W. Inclusive education for pupils with autistic spectrum disorders in secondary mainstream schools: teacher attitudes, experience and knowledge. International Journal of Inclusive Education 2013;17:32-46. 3.Heijnders M, Van Der Meij S. The fight against stigma: an overview of stigma-reduction strategies and interventions. Psychol Health Med. 2006 Aug;11(3):353-63.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Stigma kavramına giriş |
2 | Stigma tanımı |
3 | Stigma çeşitleri |
4 | Stigma ve sosyal hastalıklar |
5 | Stigma ve sakatlık |
6 | Bilim ve Mindfulness |
7 | Stigma ve koruyucu hekimlik |
8 | Stigma ve erken tanı |
9 | Stigma ve tedavi edici hekimlik |
10 | Sağlık çalışanı olarak stigmayı azaltmaya nasıl bir katkım olabilir? |
11 | Birey olarak stigma ile başa çıkma yöntemleri |
12 | Sosyal hastalıklarda stigmayı azaltmak için araştırma planlamak |
13 | Sosyal hastalıklarda stigmayı azaltmak için araştırma planlamak |
14 | Sosyal hastalıklarda stigmayı azaltmak için araştırma planlamak |
15 | Sosyal hastalıklarda stigmayı azaltmak için araştırma planlamak |
16 | Sosyal hastalıklarda stigmayı azaltmak için araştırma planlamak |
17 | Sosyal hastalıklarda stigmayı azaltmak için araştırma planlamak |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 40 | 2 | 80 |
Uygulama Ders Saati | 20 | 1 | 20 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |