Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme (Almanca)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme (Almanca) - Lisans - 2013 MRK4009 Strategisches Marketing Zorunlu 7 6,00 4 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı katılımcılara stratejik pazarlama alanındaki karar süreçlerini ve rekabet stratejileri tanıtmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders içeriği şu konuları kapsamaktadır: Stratejinin kavramsal tanımlaması ve işletmeler açısından önemi, stratejik kararların özellikleri, pazarlama stratejilerinin temelleri ve planlaması, çevre analizi, kaynak analizi, pazarlama stratejilerinin geliştirilme ve uygulama süreci.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik ders işleyişi dışında örnek olay uygulamaları, makale incelemeleri ve teorik bilgilerin kullanılmasına imkan tanıyan proje ödevi

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Backhaus,K./Schneider, H. (2007), Strategisches Marketing, Schäfer Poeschel Verlag, Wiesbaden. İnan, M.çev. (2016), HBR’s Must Reads, Stratejik Pazarlama, Optimist Yayınları. Torlak, Ö., Altunışık, R. (2012), Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Kısa ve uzun vadede pazarlama stratejileri ile işletme fonksiyonları arasındaki ilişkiyi kurabilir
  • Yaratıcı ve müşteri odaklı yenilikçi rekabet stratejileri geliştirebilir
  • Değişen çevre şartlarına bağlı olarak strateji geliştirme süreci analiz edilebilir
  • Stratejik pazarlamaya ilişkin temel konseptlerin, prensip ve teknikler tartışabilir
  • Rekabet stratejileri ve uygulamada dikkat edilecek hususları tanımlayabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kavramsal tanımlamalar, strateji ve stratejik kararların önemi, pazarlama stratejilerinin kapsamı (1)
2 Kavramsal tanımlamalar, strateji ve stratejik kararların önemi, pazarlama stratejilerinin kapsamı (2)
3 Stratejik pazarlama planı oluşturma süreci (1): Durum analizi, sektör ve rakip Analizi
4 Stratejik pazarlama planı oluşturma süreci (2): Müşteri analizi
5 Stratejik pazarlama planı oluşturma süreci (3): Pazar fırsatları ölçümü ve pazar çekiciliği analizi
6 Vaka analizi- stratejik pazarlama planlarının tartışılması
7 Sektörde yazılı ve yazılı olmayan kurallara ilişkin analiz
8 Ara Sınav Haftası
9 Rekabet üstünlüğü stratejileri (1): Maliyet Liderliği Stratejisi
10 Rekabet üstünlüğü stratejileri (2): Farklılaştırma Stratejisi
11 Rekabet üstünlüğü stratejileri (3): Zaman Odaklı Farklılaştırma Stratejisi
12 Örnek olay uygulaması (3)
13 Değişen çevre şartlarında pazarlama stratejilerin optimizasyonu (1)
14 Yaratılan marka temelinde stratejik pazarlama planı uygulaması proje grupları sunumu (1) Proje sunumu (1)
15 Yaratılan marka temelinde stratejik pazarlama planı uygulaması proje grupları sunumu (2) Proje sunumu (2)
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 2 30
Ödev ve Hazırlığı 15 2 30
Sunum ve Hazırlığı 15 2 30
Rapor ve Hazırlığı 15 2 30
Arasınav ve Hazırlığı 15 2 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5