Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Turizm ve Seyahat Hizmetleri

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2013 -Turizm ve Seyahat Hizmetleri(%30) YON2082 Stratejik İlişkiler Yönetimi Seçmeli 2 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Halkla İlişkiler ve tanıtım alanında bilgi ve becerilerle donanmış,araştıran,sorgulayan,içinde yaşadığı toplumu çok iyi gözlemleyebilen,sorunlara çözümler üretme yönünde doğru kararlar alma ve mesleki iletişim becerileri edinecek bireyler yetiştirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

STratejik iletişim yönetimine, yönetim sürecine, işletmelerde vizyon ve misyonun oluşturulmasını, işletmelerde iç ve dış çevre analizinin gerçekleştirilmesini kapsamaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sınıf tartışmaları ve vaka çalışmaları

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İşletmelerde stratejik yönetim, H. Ülgen; S. K. Mirze, Literatür 2004, Stratejik Halkla İlişkiler ve Uygulamaları, Halkla İlişkiler Gönül Budak, Gülay Budak, Prof. DR. Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Yard. Doç. Dr. İnci Çınarlı, Stratejik İletişim Yönetimi

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Halkla ilişkilerde kuramsal bilgilere sahip olma,önemini anlama ve duyarlılık kazanma
  • Halkla ilişkiler konusundaki düşünce ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle ifade edebilme
  • Sorunlara çözümler üretme yönünde doğru kararlar alma
  • Mesleki iletişim becerileri edinme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Stratejik İletişim, Stratejik Yönetim, Halkla İlişkiler Kavramsal Çerçeve
2 Halkla İlişkilerin Tanımı ve Amaçları, tarihsel gelişim
3 Halkla İlişkilerde kullanılan araç yöntem ve teknikler
4 Halkla İlişkilerde imaj ve sorumluluk, halkla ilişkilerde etkin iletişimin rolü
5 Halkla İlişkiler ve iletişim, stratejik yönetim, stratejik planlama
6 halkla ilişkiler örgütlenmesi, halkla ilişkiler biriminin genel organizasyon içindeki yeri
7 Kamuoyu, kurum kimliği, kurum itibarı, kurum imajı
8 Ara Sınav Haftası
9 halkla ilişkilerde hedef kitle,
10 Halkla İlişkilerde kriz yönetimi
11 Halkla İlişkiler Türleri
12 Halkla İlişkiler Süreci
13 Halkla İlişkiler ve Etik Kavramı
14 Kurumsal İtibar Yönetimi
15 Kurumsal Sosyal Sorumluluk
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 14 2 28
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 4 2 8
Arasınav ve Hazırlığı 4 3 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi