Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Mühendislik Fakültesi - Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) -Anadal CSE3000 Summer Practice I Zorunlu 5 10,00 0 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Endüstriyel mühendislik ve bilişim organizasyonlarındaki gerçek dünya problemlerinin bireysel ve takım çalışmasıyla yönetilmesi/gerçekleştirilmesi konusunda pratik ve teknolojik tecrübe kazanmak. Endüstriyel mühendislik ve bilişim organizasyonlarında tanımlanmış bir problemin gerçekleştirilmesi aşamalarını etkili bir şekilde rapora dönüştürme becerisi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Endüstriyel mühendislik ve bilişim organizasyonundaki problemlerin yönetilmesi/gerçekleştirilmesi süreçleri hakkında gözlem ve bilgi edinmek. Çözülmesi gereken teknik gerçek dünya problemi hakkında bilgi edinmek ve ilgili yazılım ihtiyaç analizi, tasarımını, yazılım ve testlerini yapmak. Gerçekleştirilen sistemi edinilen tecrübeleri rapora aktarmak.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Gözlem ve saha çalışmalarına katılım

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yaz Stajı Öncesi 1. Web sitesindeki Yaz Stajı kurallarını inceleyin 2. Yaz stajı seminerine katılın ve sorular sorun 3. Yaz stajınızın başlangıç tarihi hakkında asıl başlangıç tarihinden 3 hafta önce staj ve öğrenci ofisini bilgilendirin.

Dersin Web Sayfası

http://cse.eng.marmara.edu.tr/lisans-programi/staj

Öğrenme Çıktıları

  • Endüstriyel mühendislik ve bilişim organizasyonlarındaki gerçek dünya problemlerinin yönetilmesi/gerçekleştirilmesi konusunda pratik ve teknolojik tecrübe.
  • Endüstriyel mühendislik ve bilişim organizasyonlarında bir sistemin veya uygulamanın bireysel ve takım çalışmasıyla geliştirilmesi hususunda tecrübe.
  • Endüstriyel mühendislik ve bilişim organizasyonlarında tanımlanmış bir problemin yazılım ihtiyaç analizini bireysel ve takım içinde etkili bir şekilde yapma becerisi.
  • Endüstriyel mühendislik ve bilişim organizasyonlarında tanımlanmış bir problemin yazılım tasarımını bireysel ve takım içinde etkili bir şekilde yapma becerisi.
  • Endüstriyel mühendislik ve bilişim organizasyonlarında tanımlanmış bir problemin yazılımını ve testlerini bireysel ve takım içinde etkili bir şekilde yapma becerisi.
  • Endüstriyel mühendislik ve bilişim organizasyonlarında tanımlanmış bir problemin gerçekleştirilmesi aşamalarını etkili bir şekilde rapora dönüştürme becerisi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Endüstriyel mühendislik ve bilişim organizasyonundaki problemlerin yönetilmesi/gerçekleştirilmesi süreçleri hakkında gözlem ve bilgi edinmek.
2 Endüstriyel mühendislik ve bilişim organizasyonundaki çözülmesi gereken teknik gerçek dünya problemi hakkında bilgi edinmek, gerekli eğitimleri almak. Endüstriyel mühendislik ve bilişim organizasyonundaki çözülmesi gereken teknik gerçek dünya probleminin yazılım ihtiyaç analizi ve tasarımını yapmak.
3 Endüstriyel mühendislik ve bilişim organizasyonundaki çözülmesi gereken teknik gerçek dünya probleminin yazılım ihtiyaç analizi ve tasarımını yapmak.
4 Endüstriyel mühendislik ve bilişim organizasyonundaki çözülmesi gereken teknik gerçek dünya probleminin yazılım ve testlerini yapmak.
5 Gerçekleştirilen sistemi rapora dönüştürmek.

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Atölye ve Hazırlığı 6 40 240
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6