Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Tekstil | TS3001 | Sunum Teknikleri | Zorunlu | 5 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Tekstil | TS3001 | Sunum Teknikleri | Zorunlu | 5 | 2,00 | 2 | 0 |
Öğrencilere etkili iletişim becerileri kazandırmak ve sunum yapma yeteneklerini geliştirmektir. Bu ders genellikle iletişim, sözlü sunum, görsel sunum ve etkili sunum stratejileri gibi konuları kapsar. Öğrencilere, bir konuyu net ve etkili bir şekilde sunma, izleyicileri etkileme, sunum sırasında özgüvenli olma ve soruları doğru şekilde yanıtlama gibi becerilerin yanı sıra, sunum için uygun teknoloji ve araçları kullanma konularında da bilgi verilir. Sunum teknikleri dersi hem akademik ortamlarda hemde iş dünyasında vegereken becerileri geliştirmeyi hedefler. Bu beceriler, öğrencilerin kariyerlerinde ve kişisel gelişimlerinde önemli bir rol oynar.
-
1- Sunum Hazırlığı: • Hedef belirleme: Sunumun amacını netleştirme ve hedef kitlenin ihtiyaçlarını anlama. • Konu seçimi ve araştırma: İlgi çekici ve bilgilendirici konuların seçilmesi, kaynakların bulunması ve kullanılması. • Sunum formatının belirlenmesi: Sözlü, görsel veya karma bir sunum formatının seçilmesi. 1- İçerik Geliştirme: • Ana fikirleri belirleme: Sunumun ana mesajlarını ve alt başlıklarını belirleme. • Mantıklı bir sıra oluşturma: Bilgilerin mantıklı ve akıcı bir şekilde sunulması için sıralama yapma. • İllüstrasyonlar ve örnekler: Anlatılan konuları desteklemek için örnekler, grafikler, slaytlar veya diğer görsel araçların kullanılması. 2- Sunum Teknikleri: • Beden dili ve ses kullanımı: Kendinden emin ve etkili bir şekilde konuşma, jest ve mimiklerin doğru kullanımı. • Sunum süresi yönetimi: Belirlenen süre içinde sunumu tamamlama ve gerektiğinde zamanı etkili kullanma. • İzleyiciyle etkileşim: İzleyicinin ilgisini çekme, soruları yanıtlama ve etkileşim kurma becerilerinin geliştirilmesi. 3- Görsel Sunum Araçları: • PowerPoint veya benzeri sunum araçlarının kullanımı: Etkili slayt tasarımı, metinlerin düzenlenmesi, görsellerin eklenmesi ve animasyonların kullanımı. • Diğer görsel araçlar: Posterler, infografikler, slaytlar, video vb. araçların kullanımı ve etkili bir şekilde entegrasyonu. 4- Sunum Uygulaması ve Geri Bildirim: • Pratik sunumlar: Sınıfta veya küçük gruplarda sunumlar yapma ve geribildirim alma. • Değerlendirme ve gelişim: Sunumlar üzerinde yapılan geri bildirimlerin değerlendirilmesi ve sunum becerilerinin geliştirilmesi için stratejilerin belirlenmesi.
1- Sınıf İçi Sunumlar: Öğrencilerin belirli konular üzerinde sunum yapmaları ve bu sunumlar sırasında diğer öğrencilerden ve öğretim görevlilerinden geri bildirim alması sağlanabilir. Bu, öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmelerine ve özgüven kazanmalarına yardımcı olur. 2- Grup Çalışmaları: Öğrenciler belirli bir konuyu araştırmak ve sunum hazırlamak için gruplar halinde çalışabilirler. Bu, işbirliği, iletişim ve liderlik becerilerini geliştirirken aynı zamanda sunum tekniklerini uygulama fırsatı sunar. 3- Sunum Simülasyonları: Öğrencilere gerçek dünya koşullarını simüle eden sunum görevleri verilebilir. Bu görevler, öğrencilerin profesyonel ortamlarda sunum yapma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. 4- Eğitici Sunumlar: Öğrencilere etkili bir şekilde bilgi aktarmayı öğretmek amacıyla eğitici sunumlar yapılır. Bu, öğrencilere sunum teknikleri hakkında doğrudan görsel ve işitsel öğrenme deneyimi sağlar. 5- Sınıf İçi Tartışmalar: Öğrencilerin sunum teknikleriyle ilgili fikir alışverişi yapmaları ve potansiyel zorluklarla başa çıkma stratejileri üzerine tartışmalar yapmaları sağlanır. 6- Videolu İzleme ve Analiz: Öğrencilere etkili sunum örneklerinin video kayıtları izletilebilir ve bu videolar üzerinde analiz yapmaları istenebilir. Bu, öğrencilerin iyi ve kötü sunum tekniklerini tanımlamalarına ve kendi sunum becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. 7- Eğitim Materyalleri ve Kaynaklar: Öğrencilere sunum teknikleri hakkında kitaplar, makaleler, çevrimiçi kaynaklar ve video eğitimleri gibi çeşitli materyaller sağlanır.
1- Öğrenciler kendi okullarında sunum teknikleri konusunda uzmanlaşmış eğitmenlerle birlikte çalışabilir, sınıflarda yardımcı olabilir ve öğrencilere destek sağlayabilirsiniz. 2- Öğrenciler mesleki staj yaptıkları iş yerlerinde şirket içi sunumlar hazırlayabilir, sunum materyalleri oluşturabilir ve sunum teknikleri konusunda çalışanlara destek olabilir. 3- Etkinlik, fuar ve konferans organizasyonları, birçok sunumun yapıldığı ortamlardır. Bu tür etkinliklere katılarak, sunum hazırlama süreçlerini ve sunum günlerindeki koordinasyonu gözlemleyebilir, sunum materyallerinin düzenlenmesine yardımcı olabilir ve konuşmacılarla iletişim kurabilirler.
Türkçe
https://www.adobe.com https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.powerpoint&pli=1
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | • Dersin tanıtımı ve hedeflerin belirlenmesi • İyi bir sunumun temel unsurları |
2 | • Sunumun amacının belirlenmesi • Sunumun hedef kitle analizi |
3 | • Konu seçimi ve araştırma yöntemleri • Ana fikirleri belirleme ve mantıklı bir sıra oluşturma |
4 | • PowerPoint veya benzeri sunum araçlarının kullanımı • İllüstrasyonlar ve örneklerin kullanımı |
5 | • Slayt tasarımı ve görsel unsurların eklenmesi • Diğer görsel araçların etkili bir şekilde kullanılması |
6 | Sunum araçlarının avantajları ve dezavantajları |
7 | • Sunum süresi yönetimi • Beden dili ve ses kullanımının önemi • İzleyiciyle etkileşim kurma ve soruları yanıtlama becerileri |
8 | Ara sınav |
9 | Öğrencilerin küçük gruplar halinde sunum hazırlaması |
10 | Sınıfta canlı sunumların yapılması ve öğrenci geri bildirimleri |
11 | Gerçek dünya koşullarını simüle eden sunum görevlerinin verilmesi |
12 | Etkili sunum örneklerinin video kayıtlarının izlenmesi |
13 | Öğrencilerin kendi sunumlarını yapmaları ve izleyici geri bildirimlerinin alınması |
14 | Sunum becerilerinin değerlendirilmesi ve kişisel gelişim stratejilerinin belirlenmesi |
15 | • Dersin genel değerlendirmesi • Öğrenci geri bildirimleri ve önerileri |
16 | Final sınavı |
17 | Dersin kapanışı ve gelecek adımların belirlenmesi |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Teorik Ders Saati | 4 | 2 | 8 |
Uygulama Ders Saati | 2 | 4 | 8 |