Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Fakültesi - Kuyumculuk ve Mücevher Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Kuyumculuk ve Mücevher Tasarımı - Lisans KMT4057 Sunum ve Raporlama Seçmeli 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bitmiş ürünleri interaktif bir şekilde sunabilme.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Araştırılan konularda yaşanan problemleri ortadan kaldırması, kitaplardan, edinilen bilgilerin rapor haline getirilmesi ve sunumuna kadar olan bütün aşamaların sade ve anlaşılır bir dille yazımı, araştırma yapma, araştırma sonuçlarını rapor haline getirebilme ve etkin bir şekilde topluluk önünde sunma becerisinin geliştirmesi. Öğrencilerin yaptıkları araştırmaları ve ürünlerini nasıl sunacakları; vitrin, stand, katalog, portfolyo, kartvizit, broşür gibi farklı tanıtım ve sergileme yöntemleri, bitmiş ürünlerin sunum ve raporlama teknikleri interaktif olarak gerçekleştirilmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, uygulama,çizim, etüt, gözlem, dramatizasyon, proje, ödev vb. Yüzyüze, deney, soru-cevap, tartışma, örnek olay, vb.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Araştırma, Yazma ve Sunu Teknikleri, Yücel İslam, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2012. • Tubitak, Etkili Sunum İçin El Kitabı, • [http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/content_files/iletisim/sunum_el_kibabi.pdf] • Araştırma, Yazma ve Sunu Teknikleri, Yönlendirilmiş Çalışma I - II Yücel İslam, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2007.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Problem çözme stratejilerini bilme.
  • Rapor yazabilme
  • Araştırmaları, topluluk önünde sunmayı bilme.
  • Ürün sergileme
  • Vitrin hazırlamayı bilme. Markalaşma ve tanıtım tekniklerini bilme. Sunum yapabilme ve proje dosyası hazırlayabilme becerisi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sunum ve raporlama dersiyle ilgili bilgilerin verilmesi.
2 Her öğrencinin bir araştırma konusu seçmesi.
3 Araştırmanın yönteminin belirlenmesi.
4 Sözlü sunum tekniklerinin anlatılması.
5 Görsel sunum tekniklerinin anlatılması
6 Yapılan araştırmalar üzerinden, konunun değerlendirilmesi.
7 Görsel sunumların yapılması.
8 Ara Sınav Haftası
9 Portfolyo hazırlama yönteminin anlatılması
10 Aynı konuya devam edilmesi.
11 Aynı konuya devam edilmesi ve yapılan çalışmaların değerlendirilmesi.
12 Ürün sergileme ve sunumu hakkında blgilendirme.
13 Vitrin tasarımının özelliklerinin anlatılması.
14 Kartvizit, broşür, katalog, afiş gibi farklı tanıtım yöntemlerinin anlatılması.
15 Uygulama çalışmaları.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 17 2 34
Proje ve Hazırlığı 3 8 24
Ödev ve Hazırlığı 10 1 10
Atölye ve Hazırlığı 10 1 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 1 1
Final ve Hazırlığı 1 1 1

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi