Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Yönetim Bilişim Sistemleri (Almanca) - Lisans | PROD3006 | Supply Chain Management | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Yönetim Bilişim Sistemleri (Almanca) - Lisans | PROD3006 | Supply Chain Management | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Bu dersin temel amacı, tedarik zinciri yönetiminin (SCM) temel problemlerini ve tasarım görevlerini açıklamaktır. SCM'nin içeriğinin, hedeflerinin ve stratejilerinin şirketteki rolü vb. tartışılır ve pratik örnekler tartışılır.
-
Ders, etkileşimli dersler, ödevler, tartışmalar ve bir sunum karışımı yoluyla öğretilecektir. Öğrenciler, dersler ve sınıftaki tartışmalar yoluyla SCM ile tanıştırılır ve sınıf sunumları yoluyla bilgilerini derinleştirmeleri gerekir. Kurs ayrıca, öğrencil
-
-
Almanca
Eßig, Michael; Hofmann, Erik; Stölzle, Wolfgang: Supply Chain Management, München, Verlag Franz Vahlen, 2. Auflage. 2022. Liker, Jeffrey K.: Der Toyota Weg – 14 Managementprinzipien des weltweit erfolgreichsten Automobilkonzerns, 4. Auflage, Frankfurt/M
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Teorik temeller: Lojistikten tedarik zinciri yönetimine, TZY tanımının türetilmesi. |
2 | Teorik temeller: TZY'nin hedefleri, TZY'nin temel sorunları, TZY'nin görevleri |
3 | Teorik temeller: TZY bileşenleri, TZY için bilgi sistemleri, tedarik zincirlerinde sürdürülebilirlik |
4 | TZ Yapılandırma: Nitel tahmin yöntemleri |
5 | TZ Konfigürasyonu: Kurumsal seviyenin konfigürasyonu |
6 | TZ Konfigürasyonu: Süreç seviyesinin konfigürasyonu (özellikle konum ve mal akışı planlaması) |
7 | TZ Planlaması: Kantitatif tahmin prosedürleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | TZ Planlaması: Hizmet programı planlaması |
10 | TZ Planlaması: Entegre Kapasite Planlaması |
11 | TZ Planlaması: Entegre Kapasite Planlama |
12 | TZ Uygulanması |
13 | TZ Denetimi: Önemli Rakamlar |
14 | TZ Denetimi: Gösterge sistemleri |
15 | TZ Denetimi: Tedarik zincirlerinde CO2 bilançolama |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 14 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 14 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 21 | 1 | 21 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 21 | 1 | 21 |
Final ve Hazırlığı | 31 | 1 | 31 |
Teorik Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 14 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||
ÖÇ2 | ||||||
ÖÇ3 | ||||||
ÖÇ4 | ||||||
ÖÇ5 |