Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Kamu Yönetimi-2014 | SBKY3073 | Sürdürülebilir Kalkınma Politikaları | Seçmeli | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Kamu Yönetimi-2014 | SBKY3073 | Sürdürülebilir Kalkınma Politikaları | Seçmeli | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, sürdürülebilir kalkınma kavramını kamu politikaları ve yerel yönetim perspektifleriyle ele alarak, öğrencilerin çevre, ekonomi ve toplum etkileşimini çok boyutlu biçimde analiz edebilmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında, Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda geliştirilen küresel ve ulusal stratejiler incelenmekte; gelişmiş, gelişmekte olan ve az gelişmiş ülkelerin sürdürülebilirlik politikaları karşılaştırmalı olarak değerlendirilmektedir. Türkiye'nin sürdürülebilir kalkınma alanındaki mevcut durumu, stratejik planları ve uygulamaları kamu yönetimi ve yerel yönetim düzeyinde ele alınarak, öğrencilerin farklı yönetişim ölçeklerinde sürdürülebilirlik odaklı politika geliştirme ve değerlendirme becerisi kazanmaları hedeflenmektedir.
-
Bu derste, sürdürülebilir kalkınma kavramının tarihsel gelişimi, temel ilkeleri ve göstergeleri ele alınmakta; çevre, ekonomi ve toplum arasındaki etkileşimler politika yapımı çerçevesinde incelenmektedir. Sağlık, eğitim, toplumsal cinsiyet eşitliği, enerjiye erişim, su ve gıda güvenliği, kentleşme, tüketim alışkanlıkları, tarım, sanayi ve dijital dönüşüm gibi sürdürülebilir kalkınmanın temel alanları vaka örnekleriyle tartışılmaktadır. Türkiye'nin kalkınma planları, yerel yönetim stratejileri ve sektörel uygulamaları değerlendirilerek, öğrencilerin sürdürülebilir kalkınma hedeflerine yönelik çok düzeyli politika üretim süreçlerini anlamaları hedeflenmektedir.
Bu ders, teorik bilgi aktarımı ile uygulamalı analizleri bir arada yürütmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilere sürdürülebilir kalkınma ile ilgili kavramsal çerçeve sunulmakta; ders süresince politika belgeleri, ulusal ve uluslararası raporlar ile güncel gelişmeler ışığında değerlendirme ve tartışmalar yapılmaktadır. Öğrencilerden belirli temalar (örneğin enerji, tarım, kentleşme, tüketim, çevre yönetimi) üzerinden grup sunumları ve yazılı çalışmalar hazırlamaları beklenmektedir. Böylece sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin kamu politikaları ve yerel yönetim uygulamaları bağlamında nasıl değerlendirileceği ve uygulanabileceği konusunda uygulamalı bir öğrenme süreci yürütülmektedir. Kullanılan yöntemler: Öğretim üyesi anlatımı Politika belgeleri ve raporlar üzerinden tartışmalar Grup sunumları ve vaka analizi Ulusal ve yerel düzeydeki uygulamalara dair örnekler üzerinden karşılaştırmalı değerlendirmeler
-
İngilizce
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Sürdürülebilir Kalkınma Kavramı ile İlgili Tanımlamalar/yYaklaşımlar |
3 | Sürdürülebilir Kalkınma Politikalarında Eğitim ve Cinsiyet Eşitliği |
4 | Sürdürülebilir Kalkınma Politikalarında Sağlık |
5 | Sürdürülebilir Kalkınma Politikalarında Beslenme |
6 | Sürdürülebilir Kalkınma Politikalarında Karasal ve Sucul Yaşamın Korunması |
7 | Sürdürülebilir Kalkınma Politikalarında Enerji |
8 | Vize Haftası |
9 | Sürdürülebilir Kalkınma Politikalarında Sürdürülebilir Şehirler |
10 | Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim |
11 | Yeşil Ekonomi Uygulamaları |
12 | Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülke Faaliyetleri ve Deneyimler |
13 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları için Ortaklıklar |
14 | Sürdürülebilirlik Ölçüleri ve Standartlar |
15 | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve Türkiye |
16 | Final Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |