Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği MB171 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik konularını öğrenmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bauman Z (2013). Azınlığın Zenginliği Hepimizin Çıkarına mıdır? Çev.. H. Keser, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Billington, R. (1997). Etik ve Eğitim. İstanbul: Ayrıntı Yayıncılık. Billington, R. (1997). Felsefeyi Yaşamak (Çev: Abdullah Yılmaz). İstanbul: Metis Yayınları. BM, https://turkey.un.org/tr Buyruk, H., Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim Ders Notları. Buyruk, H. (2008). Eğitimde yaşanan toplumsal eşitsizlikler ve farklılaşan eğitim rotaları: Üniversite öğrencilerinin deneyimlerine dayalı bir araştırma, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 7 (25), 6-45 CENGİZ S.A., Endüstri 4.0 sürecinin eğitim sistemine yansımaları; Türkiye örneği, YL Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE, 2019 Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı Korkmaz, G. (2020). YENİLENEN ÖĞRETMEN YETİŞTİRME LİSANS PROGRAMLARININ SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA İÇİN EĞİTİM BAĞLAMINDA İNCELENMESİ . Journal of Advanced Education Studies , 2 (2) , 111-132 OECD Özsoy, S. (2004). Eğitim Hakkı: Kendi Dilini Bulamamış Bir Söylem. Eğitim Bilim Toplum, 2(6), 58-83. Özuğurlu, A. (2006). Yoksulluk Araştırmalarına Eleştirel Bir Bakış̧. Mülkiye, 30 (250), 53-66. TERZİ, A. R. (2003). BILGI TOPLUMUNDA EGITIM VE OKUL . Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 3 (5) , 58-63 . TUİK Turner, B. (1997). Eşitlik. (Çev. B. S. Şener )Ankara: Dost Kitabevi

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Sürdürülebilir kavramını öğrenir
  • Sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden inceler
  • Toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirliği inceler
  • Toplumun tüketim alışkanlıklarını inceler
  • Somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik kavramını tanımlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sürdürülebilirlik Kavramı Ve Kullanım Alanları
2 Nüfus, Ekonomik Sistem Ve Doğal Çevre; Teknolojik Gelişmeler
3 Eğitim ve Ekonomi
4 Tüketim Alışkanlıkları ve Çevre
5 Eğitim, Kalkınma Ve Sürdürülebilirlik
6 Eğitim Hakkı
7 Sürdürülebilirlik, İnsan ve Çevre
8 Ara Sınav
9 Yoksulluk, Eşitsizlik, Göç ve Sürdürülebilirlik
10 Toplumsal Eşitsizlikler ve Eğitim
11 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim
12 On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023)
13 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim Fakülteleri
14 Yaşamboyu Öğrenme
15 Bilgi Toplumu ve Eğitim
16 Somut ve Somut Olmayan Kültürel Miras Yönünden Sürdürülebilirlik
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 14 3 42
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 5 5
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5