Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | MB171 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | MB171 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik konularını öğrenmek
-
Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi
Anlatım
yok
Türkçe
Bauman Z (2013). Azınlığın Zenginliği Hepimizin Çıkarına mıdır? Çev.. H. Keser, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Billington, R. (1997). Etik ve Eğitim. İstanbul: Ayrıntı Yayıncılık. Billington, R. (1997). Felsefeyi Yaşamak (Çev: Abdullah Yılmaz). İstanbul: Metis Yayınları. BM, https://turkey.un.org/tr Buyruk, H., Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim Ders Notları. Buyruk, H. (2008). Eğitimde yaşanan toplumsal eşitsizlikler ve farklılaşan eğitim rotaları: Üniversite öğrencilerinin deneyimlerine dayalı bir araştırma, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 7 (25), 6-45 CENGİZ S.A., Endüstri 4.0 sürecinin eğitim sistemine yansımaları; Türkiye örneği, YL Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE, 2019 Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı Korkmaz, G. (2020). YENİLENEN ÖĞRETMEN YETİŞTİRME LİSANS PROGRAMLARININ SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA İÇİN EĞİTİM BAĞLAMINDA İNCELENMESİ . Journal of Advanced Education Studies , 2 (2) , 111-132 OECD Özsoy, S. (2004). Eğitim Hakkı: Kendi Dilini Bulamamış Bir Söylem. Eğitim Bilim Toplum, 2(6), 58-83. Özuğurlu, A. (2006). Yoksulluk Araştırmalarına Eleştirel Bir Bakış̧. Mülkiye, 30 (250), 53-66. TERZİ, A. R. (2003). BILGI TOPLUMUNDA EGITIM VE OKUL . Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 3 (5) , 58-63 . TUİK Turner, B. (1997). Eşitlik. (Çev. B. S. Şener )Ankara: Dost Kitabevi
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sürdürülebilirlik Kavramı Ve Kullanım Alanları |
2 | Nüfus, Ekonomik Sistem Ve Doğal Çevre; Teknolojik Gelişmeler |
3 | Eğitim ve Ekonomi |
4 | Tüketim Alışkanlıkları ve Çevre |
5 | Eğitim, Kalkınma Ve Sürdürülebilirlik |
6 | Eğitim Hakkı |
7 | Sürdürülebilirlik, İnsan ve Çevre |
8 | Ara Sınav |
9 | Yoksulluk, Eşitsizlik, Göç ve Sürdürülebilirlik |
10 | Toplumsal Eşitsizlikler ve Eğitim |
11 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim |
12 | On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023) |
13 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim Fakülteleri |
14 | Yaşamboyu Öğrenme |
15 | Bilgi Toplumu ve Eğitim |
16 | Somut ve Somut Olmayan Kültürel Miras Yönünden Sürdürülebilirlik |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |