| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBMB174 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBMB174 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı; sürdürüleilirlik kavramının türü, gelişimini, Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından yararlarını, sürdürülebilir kalkınmanın boyutlarını, sürdürülebilirlik ve eğitim ilişkilerini, insanlığın geleceği ve sürdürülebilirliği kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak.
-
Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre 18 sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi.
Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Yok
Türkçe
Aktan, C.C. & Vural, İ.Y. (2005). Bilgi Çağında Bilginin Yönetimi. Coşkun Can Aktan & İstiklal Y. Vural (Ed.). Bilgi Çağı Bilgi Yönetimi ve Bilgi Sistemleri içinde (ss. 1-30). Konya: Çizgi Kitabevi.Balcı, A. (2010). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Çağlar, M. & Reis O. (2007). Eğitimde Paradigmal Dönüşümler Sürecinde Çağdaş ve Küryerel Eğitim Planlaması. Ankara: PegemA Yayıncılık. Demirtaş, H. & Güneş, H. (2002). Eğitim Yönetimi ve Denetimi Sözlüğü. Ankara: Anı Yayıncılık. Erdoğan, İ. (2012). Eğitimde Değişim Yönetimi (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Fındıkçı, İ. (2004). Yaşadıkça Eğitim. İstanbul: Hayat Yayıncılık. Friedman, T.L. (2006). Dünya Düzdür.(2.Baskı). Levent Cinemre (Çev.). İstanbul: Boyner Yayınları. Tekin, M., Güleş, H.K. & Öğüt, A. (2007). Değişim Çağında Teknoloji Yönetimi. (4. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi
https://avesis.marmara.edu.tr/15200
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Sürdürülebilirlik Kavramı, Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri Yönünden Sürdürülebilirlik |
| 2 | Kalkınma Modelleri (Stratejileri) |
| 3 | Kalkınma Göstergeleri |
| 4 | Kalkınma ve Eğitim |
| 5 | Kalkınma ve Nüfus |
| 6 | Kalkınma ve Teknoloji |
| 7 | Kalkınma ve Çevre |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Kalkınma ve Sosyal Sorumluluk Çalışmaları (sivil toplum örgütleri) |
| 10 | Kalkınma ve Turizm |
| 11 | Kalkınma ve Kültürel Miras |
| 12 | Kalkınma ve Toplumsal Değişme |
| 13 | Kalkınma ve Sağlık |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| 15 | Genel Değerlendirme |
| 16 | Genel Değerlendirme |
| 17 | Final Sınavı |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Final ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
| Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
| Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
| ÖÇ1 | ||||||||||||||
| ÖÇ2 | ||||||||||||||
| ÖÇ3 | ||||||||||||||
| ÖÇ4 | ||||||||||||||
| ÖÇ5 |