Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Spor Bilimleri Fakültesi - Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği SBMB174 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim Zorunlu 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; sürdürüleilirlik kavramının türü, gelişimini, Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından yararlarını, sürdürülebilir kalkınmanın boyutlarını, sürdürülebilirlik ve eğitim ilişkilerini, insanlığın geleceği ve sürdürülebilirliği kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre 18 sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aktan, C.C. & Vural, İ.Y. (2005). Bilgi Çağında Bilginin Yönetimi. Coşkun Can Aktan & İstiklal Y. Vural (Ed.). Bilgi Çağı Bilgi Yönetimi ve Bilgi Sistemleri içinde (ss. 1-30). Konya: Çizgi Kitabevi.Balcı, A. (2010). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Çağlar, M. & Reis O. (2007). Eğitimde Paradigmal Dönüşümler Sürecinde Çağdaş ve Küryerel Eğitim Planlaması. Ankara: PegemA Yayıncılık. Demirtaş, H. & Güneş, H. (2002). Eğitim Yönetimi ve Denetimi Sözlüğü. Ankara: Anı Yayıncılık. Erdoğan, İ. (2012). Eğitimde Değişim Yönetimi (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Fındıkçı, İ. (2004). Yaşadıkça Eğitim. İstanbul: Hayat Yayıncılık. Friedman, T.L. (2006). Dünya Düzdür.(2.Baskı). Levent Cinemre (Çev.). İstanbul: Boyner Yayınları. Tekin, M., Güleş, H.K. & Öğüt, A. (2007). Değişim Çağında Teknoloji Yönetimi. (4. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi

Dersin Web Sayfası

https://avesis.marmara.edu.tr/15200

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, sürdürülebilirlik ve kalkınma kavramlarını öğrenirler.
  • Öğrenciler, ekonomi ile ilgili temel kavramları öğrenirler.
  • Öğrenciler, ekonomik sistemleri (sosyalist, kapitalist, karma) tanırlar.
  • Öğrenciler, kalkınma sürecine eğitimin katkılarını öğrenirler.
  • Öğrenciler, göç, yoksulluk ve eşitsizlik konularında bilgi sahibi olurlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sürdürülebilirlik Kavramı, Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri Yönünden Sürdürülebilirlik
2 Kalkınma Modelleri (Stratejileri)
3 Kalkınma Göstergeleri
4 Kalkınma ve Eğitim
5 Kalkınma ve Nüfus
6 Kalkınma ve Teknoloji
7 Kalkınma ve Çevre
8 Ara Sınav
9 Kalkınma ve Sosyal Sorumluluk Çalışmaları (sivil toplum örgütleri)
10 Kalkınma ve Turizm
11 Kalkınma ve Kültürel Miras
12 Kalkınma ve Toplumsal Değişme
13 Kalkınma ve Sağlık
14 Genel Değerlendirme
15 Genel Değerlendirme
16 Genel Değerlendirme
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 25 25
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi