Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) - 2015 | IMT4150 | Survey of Contemporary Hispanic Culture | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) - 2015 | IMT4150 | Survey of Contemporary Hispanic Culture | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, Hispanik ülkeler, İspanya tarihi, İspanya sanat tarihi, İspanyol edebiyatı, Hispanik kültürünün ABD’deki durumu hakkında öğrencilerin araştırma yaparak, bu edinçlerini geliştirmelerini sağlamaktır.
-
Multimedya kaynaklarının kullanılacağı bu derste, öğrencileri Hispanik kültürüne ait çeşitli göstergelerle tanışır. Sanat, sosyoloji, psikoloji, din, coğrafya gibi konularla ilgili araştırmalar yapan , öğrenciler İspanyolca dil becerilerini geliştirirler. Bu ders ayrıca, İspanyolca dilini öğrenen öğrencilerin, Hispanik toplumunu bir bütün olarak kavramalarını sağlayarak, Zorunlu Yabancı Dil İspanyolca dersinde işlenen kültüre ilişkin konuları da tamamlayıcı niteliktedir.
Anlatım, soru-cevap, öğrenci sunumları
Yok
İngilizce
Çeşitli kaynaklardan farklı materyaller.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse giriş. Dönem boyunca işlenecek konuların tanıtımı, not değerlendirmesinin nasıl yapılacağına dair açıklama, derse devam ve derse katılıma ilişkin kurallar. |
2 | Öğrenciler gruplar halinde verilen materyalleri kullanarak sunum hazırlar. |
3 | Meksika kültürünün değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu. |
4 | Meksika kültürünün değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu. |
5 | Arjantin kültürünün değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu. |
6 | Arjantin kültürünün değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu. |
7 | İspanya yakın tarihinin değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu. |
8 | Ara Sınav |
9 | İspanya yakın tarihinin değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu. |
10 | İspanya yakın sanat tarihinin değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu. |
11 | İspanya yakın edebiyat tarihinin değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu. |
12 | İspanya yakın sanat tarihinin değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu. |
13 | ABD’deki Hispanik dünyasının (dil ve kültür) değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu. |
14 | ABD’deki Hispanik dünyasının (dil ve kültür) değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu. |
15 | Öğrencilerin ve Hispanik kültürlere ait öğelerin kıyaslanması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 30 | 60 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |