Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) - 2015 IMT4150 Survey of Contemporary Hispanic Culture Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Hispanik ülkeler, İspanya tarihi, İspanya sanat tarihi, İspanyol edebiyatı, Hispanik kültürünün ABD’deki durumu hakkında öğrencilerin araştırma yaparak, bu edinçlerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Multimedya kaynaklarının kullanılacağı bu derste, öğrencileri Hispanik kültürüne ait çeşitli göstergelerle tanışır. Sanat, sosyoloji, psikoloji, din, coğrafya gibi konularla ilgili araştırmalar yapan , öğrenciler İspanyolca dil becerilerini geliştirirler. Bu ders ayrıca, İspanyolca dilini öğrenen öğrencilerin, Hispanik toplumunu bir bütün olarak kavramalarını sağlayarak, Zorunlu Yabancı Dil İspanyolca dersinde işlenen kültüre ilişkin konuları da tamamlayıcı niteliktedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap, öğrenci sunumları

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çeşitli kaynaklardan farklı materyaller.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, İspanyolca sunum yapma becerisi geliştirir.
  • Öğrenciler, araştırma konularında İspanyolca özet yazar.
  • Öğrenciler, Hispanik toplumlarında görülen kutlamalar, gelenekler vb. kültürel öğeler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Öğrenciler, Hispanik kültür öğeleri ve kendi kültür öğelerindeki benzerlik ve farklıları kıyaslar.
  • Öğrenciler Hispanik edebiyatı, sanatı ve tarihi konuları hakkkında çeşitli kaynakları inceleyerek bilgi sahibi olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş. Dönem boyunca işlenecek konuların tanıtımı, not değerlendirmesinin nasıl yapılacağına dair açıklama, derse devam ve derse katılıma ilişkin kurallar.
2 Öğrenciler gruplar halinde verilen materyalleri kullanarak sunum hazırlar.
3 Meksika kültürünün değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu.
4 Meksika kültürünün değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu.
5 Arjantin kültürünün değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu.
6 Arjantin kültürünün değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu.
7 İspanya yakın tarihinin değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu.
8 Ara Sınav
9 İspanya yakın tarihinin değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu.
10 İspanya yakın sanat tarihinin değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu.
11 İspanya yakın edebiyat tarihinin değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu.
12 İspanya yakın sanat tarihinin değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu.
13 ABD’deki Hispanik dünyasının (dil ve kültür) değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu.
14 ABD’deki Hispanik dünyasının (dil ve kültür) değişik yönleri hakkında öğrencilerin sunumu.
15 Öğrencilerin ve Hispanik kültürlere ait öğelerin kıyaslanması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 1 10 10
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 30 60
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5