Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü - Türk Tarihi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Yakınçağ Tarihi-Tezli Yüksek Lisans-2014 YKT7018 Tarih Araştırmalarında Usul II Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bilimsel araştırmanın ne olduğu, araştırma usul ve teknikleri ile bir metnin nasıl inşa edileceğini öğretmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Araştırma yöntemleri, problemler, tarih yazımı için gerekli bilgiler

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1- Tarih Bilimi ve Metodolojisi, Ed. Mehmet Yaşar Ertaş 2- Tarih Nasıl Yazılır?, Ed. Ahmet Şimşek

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.(PÇ:1)
  • Mezunlar, tarih metodolojisine ait eserlerin yanı sıra Türk ve Dünya tarihine ait kaynakları ve eserleri öğrenirler.(PÇ:6)
  • Mezunlar, bilgiyi kullanabilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilirler.(PÇ:8)
  • Mezunlar, tarih araştırmaları için gerekli donanımı kazanır. Veri tabanı oluşturma ve araştırmalarında kullanmak için bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilirler(PÇ:10)
  • Mezunlar, meslekî etik sorumluluk anlayışı kazanırlar (PÇ:13)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tarihte Dönemlendirme Meselesi
2 Tarih Araştırmalarında Yaklaşım Problemleri
3 Tarih Yazımında Anakronizm
4 Sözlü ve Yerel tarih Anlayışı
5 Tarihçinin Kaynakları
6 Yakınçağ Tarihi Kaynakları
7 Kaynaklara Ulaşma Yolları
8 Ara Sınav Haftası
9 Dijital Arşiv ve Kütüphane Kullanımı
10 Kurumsal Arşiv ve Kütüphanelerin Kullanımı
11 Araştırmaya Başlama: Konu belirlenmesi ve Literatür taraması
12 Tarih Metinlerinde Atıf Yapma ve Dipnot Gösterme
13 Bir Metni İnşa Ederken Karşılaşılan Problemler ve Teknik Detaylar
14 Bir Metni İnşa Ederken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
15 Metinlerde Harita, Tablo ve Grafik kullanmak
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 25 3 75
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 25 2 50
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 25 2 50
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi