Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Tarih Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Tarih Öğretmenliği THAE157 Tarih Ders Kitabı İncelemesi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Geçmişten günümüze Türkiye'de tarih ders kitaplarının değişim ve süreklilik bağlamında incelenmesi ve değerlendirilmesi hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tarih yazımı bağlamında geçmişten günümüze Türkiye Cumhuriyeti'nde tarih ders kitapları incelenecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Doküman inceleme, sunuş yoluyla öğrenme.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Tercan Yıldırım, Tarih Ders Kitaplarında Kimlik Söylemi. Vahettin Engin, Ahmet Şimşek, Türkiye'de Tarih Yazımı Eray Alaca, Tercan yıldırım, 1869'dan Günümüze Tarih Öğretim Programları (İlkokul, Ortaokul ve Lise)

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Pozitivist tarih yazımının tarih ders kitaplarının yazımına etkisini değerlendirir.
  • Yapılandırmacı eğitim anlayışının tarih ders kitaplarının yazımına etkisini değerlendirir.
  • Tarih yazımının tarih öğretim programına etkisini tartışır.
  • Tarih öğretim programları ve tarih ders kitaplarını karşılaştırır.
  • Seçilen konular bağlamında tarih ders kitaplarını inceler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Modern öncesi dönemde tarih yazımı
2 Modern dönemde tarih yazımı/ Pozitivist tarih yazımı
3 Pozitivist tarih yazımının tarih ders kitaplarına etkisi
4 Postmodern tarih yazımı ve tarih ders kitaplarına etkisi
5 Osmanlı Devleti’nde Tarih Ders Kitapları ve Tarih Ders Kitaplarının Yazımı
6 Tarih Ders Kitabı Yazımında Türk Tarih Tezi
7 Tarih Ders Kitabı Yazımında Hümanist Dönem ve Türk İslam Sentezi
8 Günümüz Tarih Ders Kitapları ve Öğretim Programları
9 Ara Sınav(lar)
10 Türkiye'deki Tarih Öğretim Programlarını Karşılaştırma
11 Türkiye Cumhuriyeti tarih ders kitaplarını inceleme/ kütüphane çalışması
12 Türkiye Cumhuriyeti tarih ders kitaplarını inceleme/ kütüphane çalışması
13 Türkiye Cumhuriyeti tarih ders kitaplarını inceleme/ kütüphane çalışması
14 Türkiye Cumhuriyeti tarih ders kitaplarını inceleme/ kütüphane çalışması
15 Türkiye Cumhuriyeti tarih ders kitaplarını inceleme/ kütüphane çalışması
16 Türkiye Cumhuriyeti tarih ders kitaplarını inceleme/ kütüphane çalışması
17 Ders Çalışma Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 1 10
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 20 40
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 5 1 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5