Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Tarih

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tarih - Lisans - 2014 TAR4095 Tarih Felsefesi Seçmeli 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bilimsel araştırmanın ne olduğu, araştırma usul ve teknikleri ile tarih yazım tarzları hakkında öğrencileri bilgilendirmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tarihin tanımı, konusu ve diğer bilim dalları ile ilişkisi, tarihin kaynakları, kaynak tenkidi ve değerlendirmesi, araştırma yöntemleri ve tarih felsefesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Dersler, öğrencilerin dersten önce haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanmaları; öğretim üyesinin dersi anlatması, tartışma ve soru-cevap şeklinde dersin değerlendirilmesi şeklinde işlenecektir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

David Thomsen, Tarihin Amacı, çev. Salih Özbaran, İzmir 1983. Gülçin Çandarlıoğlu, Tarih Metodu, İstanbul 2003. Leon- E. Halkin , Tarih Tekidinin Unsurları, çev. Bahaeddin Yediyıldız, Ankara 1989. Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1990. Zeki Velidi Togan, Tarihte Usul, İstanbul 1969.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.(PÇ:1)
  • Mezunlar, tarih metodolojisine ait eserlerin yanı sıra Türk ve Dünya tarihine ait kaynakları ve eserleri öğrenirler.(PÇ:6)
  • Mezunlar, bilgiyi kullanabilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilirler.(PÇ:8)
  • Mezunlar, tarih araştırmaları için gerekli donanımı kazanır. Veri tabanı oluşturma ve araştırmalarında kullanmak için bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilirler(PÇ:10)
  • Mezunlar, meslekî etik sorumluluk anlayışı kazanırlar (PÇ:13)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tarihin kaynaklarına, metot ve yöntemlere dair genel bibliyografya tanıtımı
2 Tarihin tanımı, konusu, amacı, tarih yazımının çeşitleri
3 Tarihin faydalandığı ilimler
4 Tarihin kaynakları, kaynakların sınıflandırılması ve kaynaklara ulaşım
5 Tarihi kaynakların eleştirisi ve yöntem tartışmaları
6 Eskiçağ tarihinin kaynakları
7 Ortaçağ tarihinin kaynakları
8 Ara Sınav Haftası
9 Genel Türk Tarihin kaynakları
10 Osmanlı-Türk Tarih yazıcılığı
11 Osmanlı Tarihi kaynakları: Kuruluş dönemi ve Yeniçağ tarihi kaynakları
12 Osmanlı Tarihi kaynakları:Yakınçağ tarihi kaynakları
13 Cumhuriyet Tarininin kaynakları
14 Tarihi materyallerin değerlendirilmesi ve sınıflandırılması
15 Eserin hazırlanış biçimi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 30 1 30
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 20 1 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 20 1 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5