Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Tarih Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Tarih Öğretmenliği - Lisans MB3023 Tarih Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Zorunlu 5 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenme ile ilgili genel bilgileri kazanmak (farklı bakışlar) , herbir öğrenme kuramı hakkında özel ve ilkesel bilgi kazanmak, herbir öğrenme kuramına uygun öğrenme ortamları ve öğretim etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar (kuram, ilke, yasa, yöntem, teknik, strateji, taktik, stil, model ve yaklaşım) , öğrenme kuramları, öğretme kuramları, açıklayıcı ve kuralcı öğretim kuramları, alanda çalışan kuramcılar, yöntemden stratejiye geçiş, öğrenme stratejileri, öğ

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

anlatım, sunum, tartışma, grup çalışması

Staj Durumu

YOK

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aydın, A. (2008) Eğitim Psikolojisi, PegemA. Saban, A. (2000) Öğrenme öğretme süreci, Nobel Yayın Dağıtım.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bilimin doğasını ve bilimsel bilgi türlerinin açıklayabilme
  • Öğrenme metod, teknik, strateji, stil, model ve yaklaşımını açıklayabilme
  • Farklı farklı öğrenme teorilerini açıklayabilme
  • Farklı öğrenme teorilerini sınıf ortamına uyarlayabilme
  • Farklı öğrenme stratejilerini açıklayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenmeye Giriş ve Temel Kavramlar
2 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
3 Davranışcı Öğrenme Kuramı
4 Pavlov ve Klasik Koşullanma Kuramı
5 Yakınlık Kuramları: Watson ve Guthrie
6 Araçsal Koşullanma Kuramı: Thorndike
7 Edimsel Koşullanma Kuramı: Skinner
8 Ders çalışma haftası
9 Ara Sınav(lar)
10 Bilişsel Davranışcılık: Tolman
11 Sosyal Öğrenme Kuramı: Bandura
12 Bilişsel Kuramlar: Gestalt Teorisi
13 Bruner ve Öğrenme Kuramı
14 Gagne ve Bilgiyi İşleme Kuramı
15 Ausubel ve Anlamlı Öğrenme Kuramı
16 Humanist öğrenme kuramları
17 Ders çalışma haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 15 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5