Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Mimarlık Şehir Ünv | MIM 208 | Tarih ve Kuram II | Zorunlu | 4 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Mimarlık Şehir Ünv | MIM 208 | Tarih ve Kuram II | Zorunlu | 4 | 3,00 | 3 | 0 |
Ders, öğrencilere modernitenin mimarlık üzerindeki etkisi hakkında bilgi vermeyi ve eleştirel tarihyazımı becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
-
Ders, Rönesans döneminden 1900'e kadar sanat ve mimariye yansımaları üzerinden modernitenin entelektüel tarihini içerir. Ders, üslup teorilerini, toplumsal ütopya inşalarını, şehir planlama yaklaşımlarını, yeni doğa ve tarih kavramsallaştırmalarını ve binaların, patronların ve toplumun algısına ilişkin soruları inceler. Bu nedenle ders, mimaride 20. yüzyıl modernizminin arka planını oluşturur.
-
-
Türkçe
Temel Kaynak - Jan Gympel, Antik Çağlardan Günümüze: Mimarlığın Öyküsü, İstanbul: Hep Kitap, 2018. Ek Kaynaklar - (DW) David Watkin, A History of Western Architecture, Laurence King Publishing, 2011 (1986) - Companions to the History of Architecture (Wiley, 2017): Volume I: Renaissance and Baroque Architecture Volume II: Eighteenth-Century Architecture Volume III: Nineteenth-Century Architecture - ve haftalık okuma duyuruları
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş: derse genel bakış Mimarlık Tarihi ve Teorisi Nedir? (Erken) Modernite kavramı – Rönesans ve ötesi |
2 | Rönesans I: Erken Rönesans |
3 | Rönesans II: Yüksek Rönesans ve Maniyerizm Rönesans Mimarisinin Sözlüğü |
4 | Barok İtalya |
5 | Barok: Fransa - Mutlakiyet ve Versay (Absolutism ve Versaille) |
6 | Osmanlı Devleti – Rusya – Uzak Doğu – Latin Amerika |
7 | Rokoko - (Kadın baniler) |
8 | ARA SINAV |
9 | Aydınlanma – Akılcılık – Neoklasisizm I |
10 | Aydınlanma – Akılcılık – Neoklasisizm II |
11 | Romantizm - Milliyetçilik - Tarihselcilik - Eklektizm - Canlandırmacılık |
12 | Dünya sergileri / fuarlar // 19. yüzyılda Osmanlı Mimarisi |
13 | Perspektifler, Modernizmin başlangıcı |
14 | Sunumlar |
15 | |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |