Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Tarih Öğretmenliği | TARO7019 | Tarih Yazımı | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Tarih Öğretmenliği | TARO7019 | Tarih Yazımı | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Tarihsel süreç içinde tarih yazımında etkili olan anlayışların doğuşu ve gelişimi ele alınarak, dünyada felsefelere bağlı olarak farklılaşan tarih yazımının çeşitliliği açıklanacaktır. Ders, çağdaş tarih yazımı yaklaşımları çerçevesinde tarih-edebiyat ili
-
Tarih kavramı, ortaya çıkışı, Eskiçağ’da tarih yazımı: -Sümer ve Mısır’da tarih yazımı,, Heredot ve Tukudides ve eski Yunan’da tarih yazımı, Ortaçağ dünyasında tarih yazımı, İslam medeniyetinde tarih yazımı hakkında sınıfta tartışılır.
Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması
Yok
Türkçe
BLOCH, Marc. Tarihin Savunusu ya da Tarihçilik Mesleği (Çev: Mehmet Ali Kılıçbay). Ankara: Gece Yayınları. 1994 DEMİRİŞ, Bedia, “Grekler’de ve Romalılar’da Tarih Yazımı: I. Grekler’de Tarih Yazımı” Anadolu Araştırmaları Cilt XIII, İstanbul 1994, s. 231-24
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tarih kavramı, ortaya çıkışı, |
2 | Eskiçağ’da tarih yazmı: -Sümer ve Mısır’da tarih yazımı, |
3 | Heredot ve Tukudides ve eski Yunan’da tarih yazımı |
4 | Ortaçağ dünyasında tarih yazımı |
5 | İslam medeniyetinde tarih yazımı |
6 | İslam’ın tarih yazımına etkisi |
7 | Nakilciler ve İbni Haldun |
8 | Ara Sınav |
9 | Ortaçağ Avrupa medeniyetinde tarih yazımı: Hıristiyan düşüncesi ve tarih yazımı |
10 | Aydınlanma ve tarih: Dünya tarihi yazmak |
11 | Alman Tarih Okulu ve Ranke, Romantik tarih yazımı ve milliyetçi kavrayış |
12 | İmparatorluk tarihiden ulusların tarihine: Osmanlı’da Türkiye Cumhuriyeti tarihçiliğine: 1908’e kadar Türk tarih yazımı |
13 | 1908–1940 romantik tarih yazımı, 1970’ler ve sosyal tarih yazımı |
14 | 1990’lar ve postmodernist tarih yazımı |
15 | Günümüz tarih yazımının çağdaş sorunları: İlgi alanlarından nesnellik kaygısına |
16 | genel değerlendirme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 10 | 100 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |