Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Tarih Öğretmenliği TARO7019 Tarih Yazımı Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Tarihsel süreç içinde tarih yazımında etkili olan anlayışların doğuşu ve gelişimi ele alınarak, dünyada felsefelere bağlı olarak farklılaşan tarih yazımının çeşitliliği açıklanacaktır. Ders, çağdaş tarih yazımı yaklaşımları çerçevesinde tarih-edebiyat ili

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tarih kavramı, ortaya çıkışı, Eskiçağ’da tarih yazımı: -Sümer ve Mısır’da tarih yazımı,, Heredot ve Tukudides ve eski Yunan’da tarih yazımı, Ortaçağ dünyasında tarih yazımı, İslam medeniyetinde tarih yazımı hakkında sınıfta tartışılır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

BLOCH, Marc. Tarihin Savunusu ya da Tarihçilik Mesleği (Çev: Mehmet Ali Kılıçbay). Ankara: Gece Yayınları. 1994 DEMİRİŞ, Bedia, “Grekler’de ve Romalılar’da Tarih Yazımı: I. Grekler’de Tarih Yazımı” Anadolu Araştırmaları Cilt XIII, İstanbul 1994, s. 231-24

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci tarihin araçlarını bilir.
  • Öğrenci, tarihin sosyal bilimler içindeki yerini bilir ve okumalarını buna göre belirler.
  • Öğrenci her türlü tarih araştırmasını sorgulayıcı bir şekilde değerlendirir.
  • Öğrenci, sosyal bilimlere ve tarihe yönelik yanlış anlamaların ve bakış açılarının farkındadır.
  • Mezunlar Tarih Yazarlığı konusunda yeterli bilgiye sahiptir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tarih kavramı, ortaya çıkışı,
2 Eskiçağ’da tarih yazmı: -Sümer ve Mısır’da tarih yazımı,
3 Heredot ve Tukudides ve eski Yunan’da tarih yazımı
4 Ortaçağ dünyasında tarih yazımı
5 İslam medeniyetinde tarih yazımı
6 İslam’ın tarih yazımına etkisi
7 Nakilciler ve İbni Haldun
8 Ara Sınav
9 Ortaçağ Avrupa medeniyetinde tarih yazımı: Hıristiyan düşüncesi ve tarih yazımı
10 Aydınlanma ve tarih: Dünya tarihi yazmak
11 Alman Tarih Okulu ve Ranke, Romantik tarih yazımı ve milliyetçi kavrayış
12 İmparatorluk tarihiden ulusların tarihine: Osmanlı’da Türkiye Cumhuriyeti tarihçiliğine: 1908’e kadar Türk tarih yazımı
13 1908–1940 romantik tarih yazımı, 1970’ler ve sosyal tarih yazımı
14 1990’lar ve postmodernist tarih yazımı
15 Günümüz tarih yazımının çağdaş sorunları: İlgi alanlarından nesnellik kaygısına
16 genel değerlendirme
17 Yarıyıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 10 100
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 10 20
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi