Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Mimarlık ve Tasarım Fakültesi - Mimarlık

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020 Mimarlık Şehir Ünv MIM 101 Tasarım Atölyesi I Zorunlu 1 10,00 4 4

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste öğrenciyi mimarlığın temel konularından bazıları ile tanıştırmak ve mimari tasarım süreçlerine hazırlamak amaçlanır. Bu süreçte, öğrencinin bir tasarım sorununa, kendi varlık bilgisi çerçevesinde bakabilmesi ve mimari düşünme ve ifade tekniklerini kullanarak bununla ilişkili cevaplar araması sağlanır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dersin ana kurgusu maddesel olan ve maddesel olmayanın deneyimi üzerine kurulmuştur. Bu bağlamda ders, birbirini takip eden, farklı ölçek ve kapsamdaki 5 farklı çalışmadan oluşmaktadır. Mimari tasarımın temel kavramları üzerinden 2 ve 3 boyutlu çalışmalar yanı sıra zihinsel, görsel, işitsel, dokunsal tüm algılama ve anlatım araçlarını denemesi istenecek; farklı ölçek ve kapsamdaki tasarım sorunlarına çözüm üretmek için tasarım süreci geliştirilecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Pallasmaa, J., Tenin Gözleri, Yem Yayınları, İstanbul, 2011. Coverey, M., Psikocoğrafya, Kalkedon Yayınları, İstanbul, 2011. Abbot E. A.,Düzülke, Alfa Yayıncılık, İstanbul, 2015. Alexander, C., Şehir Ağaç Değildir, Erşenkal, O. (çev.), Mimarlık Dergisi, 1970/1. Davis, W., Yol Bilenler, Kolektif Kitap Yayınları, İstanbul, 2015. Semper, G., Mimarlığın Dört Öğesi ve İki Konferans, Janus Yayıncılık, İstanbul, 2015. Berger, J.,Görme biçimleri, Metis yayınları, İstanbul, 2018..

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Hayal etme, fikir geliştirme ve bunların sonucunda öneri geliştirme becerisini kazanır.
  • 3 boyutlu düşünme ve düşüncesini ifade etme becerisi kazanır.
  • Tasarım ve tasarım süreci ile ilgili eleştirel düşünme ve tartışma becerisi kazanır.
  • Ölçek, beden, kütle, form, strüktür, malzeme, vb. mimari tasarımın temel kavramlarını bilir.
  • Mekanı algılama ve yorumlama becerilerini geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma 1. Çalışma: Organizma
2 2. Çalışma: Mekânla Temas-1: Algılama (Direklerarası)
3 2. Çalışma: Mekânla Temas-2: Deneyim (Direklerarası)
4 2. Çalışma: Mekânın Aktarımı-3: Direklerarasını çoğaltma PIN-UP
5 3. Çalışma: Mekân ile etkileşim : Eşik
6 3. Çalışma: Mekân ile etkileşim : Eşik
7 3. Çalışma: Mekân ile etkileşim : Eşik
8 ARASINAV
9 4. Çalışma: Mekân Temsili: Mekanizma (Perşembe Pazarı)
10 4. Çalışma: Mekân Temsili: Mekanizma (Perşembe Pazarı)
11 4. Çalışma: Mekân Temsili: Mekanizma (Perşembe Pazarı) PIN-UP; 5. Çalışma: Mekân Üretimi: Kinesfer (Perşembe Pazarı)
12 5. Çalışma: Mekân Üretimi: Kinesfer (Perşembe Pazarı)
13 5. Çalışma: Mekân Üretimi: Kinesfer (Perşembe Pazarı)
14 5. Çalışma: Mekân Üretimi: Kinesfer (Perşembe Pazarı) 1/10 ölçekli çalışmalar
15 5. Çalışma: Mekân Üretimi: Kinesfer (Perşembe Pazarı) Sunum teknikleri ve pafta hazırlığı
16 TBA: Final Sınavı/ Teslimi
17 -

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 15 5 75
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 15 30
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 2 6 12
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 15 8 120

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5