Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Mimarlık Şehir Ünv | MIM 101 | Tasarım Atölyesi I | Zorunlu | 1 | 10,00 | 4 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Mimarlık Şehir Ünv | MIM 101 | Tasarım Atölyesi I | Zorunlu | 1 | 10,00 | 4 | 4 |
Bu derste öğrenciyi mimarlığın temel konularından bazıları ile tanıştırmak ve mimari tasarım süreçlerine hazırlamak amaçlanır. Bu süreçte, öğrencinin bir tasarım sorununa, kendi varlık bilgisi çerçevesinde bakabilmesi ve mimari düşünme ve ifade tekniklerini kullanarak bununla ilişkili cevaplar araması sağlanır.
-
Dersin ana kurgusu maddesel olan ve maddesel olmayanın deneyimi üzerine kurulmuştur. Bu bağlamda ders, birbirini takip eden, farklı ölçek ve kapsamdaki 5 farklı çalışmadan oluşmaktadır. Mimari tasarımın temel kavramları üzerinden 2 ve 3 boyutlu çalışmalar yanı sıra zihinsel, görsel, işitsel, dokunsal tüm algılama ve anlatım araçlarını denemesi istenecek; farklı ölçek ve kapsamdaki tasarım sorunlarına çözüm üretmek için tasarım süreci geliştirilecektir.
-
-
Türkçe
Pallasmaa, J., Tenin Gözleri, Yem Yayınları, İstanbul, 2011. Coverey, M., Psikocoğrafya, Kalkedon Yayınları, İstanbul, 2011. Abbot E. A.,Düzülke, Alfa Yayıncılık, İstanbul, 2015. Alexander, C., Şehir Ağaç Değildir, Erşenkal, O. (çev.), Mimarlık Dergisi, 1970/1. Davis, W., Yol Bilenler, Kolektif Kitap Yayınları, İstanbul, 2015. Semper, G., Mimarlığın Dört Öğesi ve İki Konferans, Janus Yayıncılık, İstanbul, 2015. Berger, J.,Görme biçimleri, Metis yayınları, İstanbul, 2018..
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma 1. Çalışma: Organizma |
2 | 2. Çalışma: Mekânla Temas-1: Algılama (Direklerarası) |
3 | 2. Çalışma: Mekânla Temas-2: Deneyim (Direklerarası) |
4 | 2. Çalışma: Mekânın Aktarımı-3: Direklerarasını çoğaltma PIN-UP |
5 | 3. Çalışma: Mekân ile etkileşim : Eşik |
6 | 3. Çalışma: Mekân ile etkileşim : Eşik |
7 | 3. Çalışma: Mekân ile etkileşim : Eşik |
8 | ARASINAV |
9 | 4. Çalışma: Mekân Temsili: Mekanizma (Perşembe Pazarı) |
10 | 4. Çalışma: Mekân Temsili: Mekanizma (Perşembe Pazarı) |
11 | 4. Çalışma: Mekân Temsili: Mekanizma (Perşembe Pazarı) PIN-UP; 5. Çalışma: Mekân Üretimi: Kinesfer (Perşembe Pazarı) |
12 | 5. Çalışma: Mekân Üretimi: Kinesfer (Perşembe Pazarı) |
13 | 5. Çalışma: Mekân Üretimi: Kinesfer (Perşembe Pazarı) |
14 | 5. Çalışma: Mekân Üretimi: Kinesfer (Perşembe Pazarı) 1/10 ölçekli çalışmalar |
15 | 5. Çalışma: Mekân Üretimi: Kinesfer (Perşembe Pazarı) Sunum teknikleri ve pafta hazırlığı |
16 | TBA: Final Sınavı/ Teslimi |
17 | - |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 15 | 5 | 75 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 15 | 8 | 120 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |