Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Mimarlık Şehir Ünv | MIM 401 | Tasarım Atölyesi VII | Zorunlu | 7 | 10,00 | 4 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Mimarlık Şehir Ünv | MIM 401 | Tasarım Atölyesi VII | Zorunlu | 7 | 10,00 | 4 | 4 |
Stüdyonun temel sorunsalı, performans sanatları için bir yerleşke aracılığıyla “kente eklemlenme” olarak tanımlanmaktadır. Bu bağlamda öğrencilerin, kentin karmaşık ve çok katmanlı yapısı içinde var olan kentsel dokuya, güncel dinamiklere paralelinde yaklaşmaları beklenmektedir. Öğrencilerden mimari programı, performans sanatları için yerleşke, farklılaşan karmaşık mekânsal katmanlarla yorumlayarak bir tasarım önerisi geliştirmeleri beklenmektedir. Tasarımın konusu: Performans sanatları için bir kompleks. Performans sanatları kompleksi 'sahne'(ler) içerecektir. Aşamaların yorumu şu şekilde önerilebilir: Küçük sahne, büyük sahne, deneysel sahne, açık sahne, kentsel sahne, vb... İstanbul’da bulunan küçük gösteriler için sahnelerin incelenmesi önerilir. Her iki ders için tasarımın sorunsalları şunlardır: ● Belirli bir kentsel çevreyi araştırmak, sahayı analiz etmek, saha keşiflerini temsil etmek ve bir yeri bağlamsallaştırmak. ● Peyzajdan iç mekâna farklı ölçeklerle çalışmak. Çok ölçekli düşünmek; kentsel ve mimari ölçekleri birlikte düşünmek. ● Kentsel bağlama göre tasarım. ● Özgün bir senaryo/mimari program üretmeyi/tanımlamayı öğrenmek. ● Konsept ve tasarım süreçlerini görsel ve sözlü olarak sunmak/ifade etmek. ● Kamusal alanlar, sosyal ve paylaşımlı alanlarla birlikte programı melez ve çok katmanlı olarak kurgulayabilmek.
-
Dersin temel amacı, verilen alanların sosyo-mekânsal boyutları dikkate alınarak kentsel yaşamla bütünleşecek, kentsel yaşama eklemlenecek bir mimari program, bir yerleşke önermektir. Öğrencilerin mekân, kültür, tarih, sosyallik veya topografya bağlamında tüm katmanları ile bir kentsel örüntüyü anlaması beklenir. Stüdyo, mimarlığın topluma ve “mekâna” nasıl dahil olduğunu pekiştirmektedir. Mekân ve kültür açısından çok sayıda konuyu ve potansiyeli keşfetmek hedeflenmektedir. Daha spesifik olarak stüdyo, birlikte yaşamayı, insanları bir araya getirmeyi, kentte karşılaşmaları, yere özgü kültürlerin tartışmasını iki farklı tasarım konusu üzerinden yürütür. Stüdyoda yerel kentsel dinamikler üzerine tartışma ortamını geliştirmek için birden fazla proje alanı olacaktır.
-
-
Türkçe
Carter, A. (2010). Dans tarihini yeniden düşünmek (çev. B. Yankın). İstanbul: Bgst Yayınları. (Orjinal yayın 2004). Ehrenreich, B. (2009). Sokaklarda dans (çev. N. Erdoğan ve A. E. Savran). İstanbul: Versus Kitap Kuhn, T. S. (2008). Bilimsel devrimlerin yapısı (çev. N. Kuyaş). İstanbul: Kırmızı Yayınları. (Orjinal yayın1962). Lefebvre, H. (2007). Modern dünyada gündelik hayat (çev. I. Gürbüz). İstanbul: Metis Yayınları. (Orjinal yayın 1968) Merleau-Ponty, M. (2006). Göz ve tin (çev. A. Soysal). İstanbul: Metis Yayınları. (Orjinal yayın 1964). Merleau-Ponty, M. (2008). Algılanan dünya (çev. Ö. Aygün). İstanbul: Metis Yayınları. (Orjinal yayın 1948). Merleau-Ponty, M. (1962). Phenomenology of perception. New York: Routledge. Sennett, R. (2020). Beraber. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Sennett, R. (2020). Zanaatkar. İstanbul: Ayrıntı Yayınları Günsür, Z. (2002). Postmodern dansta beden ve mekan kullanımı. Sanat Dünyamız, 85, 175-179. Heidegger, M. (2008). Varlık ve zaman (çev. K. H. Ökten). İstanbul: Agora Kitaplığı. (Orjinal yayın 2006). Huizinga, J. (2010). Homo ludens (çev. M. A. Kılıçbay). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Kasai, T. ve Parsons, K. (2001). Perception in butoh dance. Alındığı tarih: 03.11.2012, adres: http://tancterapia.lapunk.hu/tarhely/tancterapia/dokumentumok/percep tion_in_butoh_dance.pdf Diğer / Medya: https://konkur.istanbul/halic/ https://floating-berlin.org/ https://kolektifhouse.co/ https://istanbul.impacthub.net/calisma-alanlari/ https://www.instagram.com/catidans/
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Fakülte Açılış Konuşmaları ve Eskiz Şenliği Saha gezisi |
2 | Stüdyo çalışması |
3 | Stüdyo çalışması |
4 | Stüdyo çalışması |
5 | Stüdyo çalışması AÇIK SERGİ VE TESLİMİ 1 |
6 | Stüdyo çalışması |
7 | Stüdyo çalışması |
8 | ARASINAV |
9 | ESKİZ SINAVI -2 Stüdyo çalışması mimari ölçekte çalışmalar |
10 | Stüdyo çalışması mimari ölçekte çalışmalar |
11 | Stüdyo çalışması mimari ölçekte çalışmalar |
12 | Stüdyo çalışması mimari ölçekte çalışmalar, , sistem detayı. |
13 | Stüdyo çalışması mimari ölçekte çalışmalar, sistem detayı. AÇIK SERGİ VE TESLİMİ 2 |
14 | Stüdyo çalışması mimari ölçekte çalışmalar, sistem detayı. |
15 | Final teslimine hazırlık |
16 | Final |
17 | - |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 5 | 75 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 15 | 8 | 120 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |