Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Güzel Sanatlar Fakültesi - Endüstri Ürünleri Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Endüstri Ürünleri Tasarımı - 2014 EUT4001 Tasarım ve İletişim Zorunlu 7 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Reklamcılık dersinin amacı, endüstri ürünleri tasarımı öğrencisini reklamın işleyişi, işsel ve toplumsal anlamı, tasarım içeriği, medya araçları ve işlevleri, yaratıcı amaç için özet "brief"hazırlama gibi konularda bilgilendirmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Reklamcılık dersi, dünyada ve Türkiye'de reklam iş alanının nasıl işlediğini örnekler üzerinden gösteren, iletişim ve kitle iletişim konusunda kavramsal yaklaşım içeren, reklam ajansları, reklamın pazarlamadaki ve iş dünyasındaki rolü, reklam değerlendirmeleri ile ilgili bilgileri içerir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konuyla ilgili öğrenci sunumları ile desteklenen teorik anlatım yapılır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aitchison, Jim. Basın ilanı Böyle yapılır; Klein, Naomi. No Logo; Wernick, Andrew. Promosyon Kültürü; Newman, Mark. Yaratıcı Sıçramalar: Reklamda Fark Yaratan 10 Ders; Oskay, Ünsal. Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri - Kitle Haberleşme Teorilerine Giriş; Theaker, Alison. Halkla İlişkiler El Kitabı

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Temel İletişim kavramları hakkında bilgi sahibi olup yorum yapabilecek.
  • Kitle İletişim araçları konusunda fikir sahibi olup reklam süreçlerinde değerlendirebilecek
  • Reklam üretim süreçlerini ve süreçte yer alan ekipler ile sorumluluklarını bilecek
  • Pazarlama stratejilerinden reklam yaratmaya kadar giden aşamaları kafasında canlandırabilecek
  • Reklam üretimi için izlenecek tasarım süreçleri konusundaki yöntemleri öğrenecek
  • Reklamın üretim, tüketim ve toplumsal yaşamın moda, kültür, kimlik açısından etkilerini tartışmaya başlayabilecek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş. Reklamcılık.
2 Toplumsal yaşamda ihtiyaçlar ve tüketim
3 Reklam üretim ve ürün ilişkisi
4 Ürün ve İhtiyaç profillemesi
5 İletişimin tanımı ve kapsamı
6 İletişim başarısı ve brief hazırlığı
7 Reklam ajansları işleyiş prensipleri / Reklam ve pazarlama ilişkisi
8 Ara Sınav Haftası
9 Medya ve iletişim mecraları
10 Yeni medya, viral marketing, sosyal medya, birebir reklam vb
11 Reklamda yaratıcı süreç: Tutum, Kanaat ve Davranışı Etkileme
12 Yaratıcı süreçte kullanılacak yöntemlerde
13 Yaratıcı çalışmalar Eskiz Görüşmeleri
14 Analiz süreci
15 Analizlerin değerlendirilmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ödev ve Hazırlığı 1 15 15
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 15 15

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6