Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Güzel Sanatlar Enstitüsü - Endüstri Ürünleri Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tezli Yüksek Lisans - 2012 EUT723 Tasarım Yönetimi Seçmeli 1 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Hedef pazarlar için ürün gelişiminde tüketici tatmininde mükemmellik için teorik gelişim sağlanması amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Yönetimle ilgili temel konular gözden geçirilerek, tasarımla bu konuların nasıl ilişkilendirileceği anlatılır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konuyla ilgili öğrenci sunumları ve ödevleri ile desteklenen teorik anlatım yapılır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Chartly, Mc., Principles of Marketing, N.J. Englewoos-Cliff: Prentice Hall, 1993.; Gilbert, A. Jr., Churchill., Marketing Research, N.J. Englewoos-Cliff: Prentice Hall, 1991.; Kotler, Philip, Marketing Management, McMillan Co., 1995.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Temel yönetim süreci, işletme yönetimi ile teorik yaklaşımları irdeleyebilirler.
  • Planlama süreci ve teknikleri tasarlama sürecine uygulayabilirler.
  • Tasarım kararlarında yönetimsel etkileri irdeleyebilirler.
  • Tasarım yönetimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeler hakkında yorum yapabilirler.
  • Yeni ve eski ekonomiyi karşılaştırarak değerlendirebilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 21.YY ve Yeni Ekonomi Kavramları Tasarım Yönetim ve Pazarlamanın 21.YY için uyarlanması
2 Hedef kitlelerin değer algısı ölçümü ve tatmini.
3 Tasarım ve stratejik planlama
4 Pazarın ve ortamın değerlendirilmesi.
5 Tüketici pazarları ve tüketici davranışları, tasarıma etkileri
6 Endüstriyel pazarlar, karar verme mekanizmaları ve tasarım etkileşimi
7 Hedef pazarların saptanması ve ürün tasarım brief oluşturma yöntemleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Tasarım ile pazarda farklılaşma.
10 Global pazarlar, gelişimler ve tasarıma etkileri.
11 Marka stratejileri geliştirilmesi ve tasarım.
12 Fiyat stratejileri ve tasarım.
13 Tanıtım stratejileri ve tasarım.
14 Dağıtım, lojistik, ambalaj yönetimi ve tasarım.
15 Bitirme projesi sunumları.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 1 20 20
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Final ve Hazırlığı 1 30 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5