Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Fen Bilimleri Enstitüsü - Fizik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fizik - Fizik (İngilizce) - Doktora -2014 FBE8004 Teaching and learning in Science and Engineering Zorunlu 2 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Fen bilimleri ve mühendislik alanlarında etkili öğretim ve öğrenme stratejilerini anlatmak, bu disiplinlerdeki karmaşık konuları öğrencilere başarılı bir şekilde aktarmak ve öğrencilerin bilimsel düşünce becerilerini, mühendislik yeteneklerini ve problem

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Hangi teorik bakış açıları fen öğrenimini anlamamıza yardımcı olur? Tüm öğrencileri bilim ve mühendisliğin disiplin uygulamalarının anlamlı biçimlerine nasıl dahil edebiliriz? Fen eğitiminde eşitliği ve sosyal adaleti teşvik etmeye hangi kavram ve stratej

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sınıfta veya uzaktan eğitim ile yapılacaktır.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

National Research Council. (2011). A Framework for K-12 Science Education: Practices, Crosscutting Concepts, and Core Ideas. Committee on Conceptual Framework for the New K-12 Science Education Standards, Board on Science Education, National Research Coun

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • 1. NRC Çerçevesinde ve Yeni Nesil Bilim Standartlarında ana hatlarıyla belirtilen K-12 Bilim ve Mühendislik Eğitimi için yeni vizyonu öğrenmiş ve eleştirel bir yorumunu geliştirmiş olacaksınız. Araştırmacıların ve öğretmenlerin yeni vizyonun önemli boyutl
  • 2. Fen eğitimi ve öğrenim bilimleri literatüründeki çağdaş eğilimlerle ilişkili olan temel bilim çalışmaları araştırma literatürüne aşina olacak ve yazışma ve olası koordinasyon veya kopukluk ve gerginlik alanlarını tanımlayacaksınız.
  • 3. Bir dizi resmi ve resmi olmayan öğrenme ortamına ilişkin vizyonu daha da geliştirmek, ilişkilendirmek ve desteklemek için gereken uygulama çalışmalarını öğreneceksiniz.
  • 4. Ya: (a) araştırmacılar ve uygulayıcılarla işbirliği içinde vizyonun uygulanmasını destekleyen kaynakların nasıl üretileceğini öğreneceksiniz ya da (b) dersin bir temasıyla ve kendi konunuzla ilgili bir akademik makalenin geliştirilmesine ilişkin uygula
  • Etik ve Sürdürülebilirlik Bilinci

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sınıfa Giriş, NRC Çerçevesi ve NGSS
2 K-12 Fen ve Mühendislik Eğitiminin Yeni Vizyonuna Genel Bakış
3 Disiplin Uygulamalarına ve Soruşturmaya Giriş
4 Ayarlar Genelinde Öğrenme
5 Uygulama Stratejileri ve Kaynaklar
6 Eşitlik, Irk, Kültür ve Uygulamalar
7 Bilimsel Uygulamalara Kültürel Bakış Açıları
8 Ara sınav
9 Bilimsel Uygulamalara İlişkin Dilsel ve Retorik Perspektifler
10 Bilimsel Uygulamalara İlişkin Bilişsel Perspektifler
11 Bilimsel Uygulamalara İlişkin Bilişsel Perspektifler
12 SONUÇ SINIFI
13 SONUÇ SINIFI
14 Final sınavına çalışma
15 Final Sınavı
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 10 10
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 40 40
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 50 50
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5