Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT305 | Teaching English through Literature I | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT305 | Teaching English through Literature I | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu ders, öğretmen adaylarının İngilizce öğretiminde edebi metin kullanılmasının faydaları konusunda farkındalığını arttırmayı ve farklı türde edebi metinler kullanarak ders planları ve öğrenme aktiviteleri hazırlama konusunda becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaca uygun olarak, öğretmen adayları öğrencilerin İngilizce kullanımını geliştirici, eleştirel düşünmeye ve yorum yapmaya teşvik edici ve sınıf ortamında kullanmaya uygun aktiviteler tasarlar.
-
Teaching literature: why, what and how (Collie & Slater, 2007, Chap.1) In the classroom (Collie & Slater, 2007, Chap.2), Literature and language teaching (Lazar, G., 1993) Approaches to using literature with the language learner (Lazar, 1993, Chap.2) First encounters (Collie & Slater, 2007, Chap.3) Maintaining momentum (Collie & Slater, 2007, Chap.4) Exploiting highlights (Collie & Slater, 2007, Chap.5) Endings (Collie & Slater, 2007, Chap.6).
Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, seçilen edebi metinlerin okunup materyal olarak nasıl kullanılabileceklerinin değerlendirilmesi, sınıf içi aktivite hazırlama, öğrenci sunumları.
Yok
İngilizce
Collie, J., and Slater, S. (2007). Literature in the language classroom. Cambridge: CUP. Lazar, G. (1993). Literature and language teaching. Cambridge: CUP. McKay, S. (1987). Literature in the ESL classroom. In C. J. Brumfit, & R. A. Carter, (Eds.), Literature and language teaching, pp.191-198, Oxford: OUP.
Öğretmen adaylarına ders için oluşturulan online gruba katılmaları için ilk hafta Edmodo kodu verilmektedir.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Akademik takvimin üzerinden geçilmesi ve ders içeriğinin tartışılması |
2 | Edebiyat yoluyla dil öğretimi: Neden edebi metin kullanmalı? Ne kullanmalı? Nasıl kullanmalı? In the classroom (Collie & Slater, 2007, Chap.2) Approaches to using literature with the language learner (Lazar, 1993, Chap.2) Edebiyat kullanarak dil öğretimi neden yapılmalı? Ne yapılmalı? Nasıl yapılmalı? |
3 | Edebiyat yoluyla dil öğretiminde kullanılabilecek temek yaklaşımlar |
4 | Edebiyat ve dil öğretimi konusunda yapılmış bilimsel çalışmaların bulgularının sunulması |
5 | Öğrencileri seçilen edebi metinle ilk tanıştırma teknikleri |
6 | Öğrencileri seçilen edebi metinle ilk tanıştırmada kullanılabilecek aktivitelerin tasarlanması |
7 | Öğrencileri seçilen edebi metinle ilk tanıştırmada kullanılabilecek aktivitelerin sunulması |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Seçilen kitaba ilgiyi devam ettirme teknikleri |
10 | Seçilen kitaba ilgiyi devam ettirmede kullanılabilecek aktivitelerin tasarlanması |
11 | Seçilen kitaba ilgiyi devam ettirmede kullanılabilecek aktivitelerin sunulması; Seçilen kitaptaki önemli kısımları irdeleme teknikleri |
12 | Seçilen kitabın okunması tamamlandıktan sonra kullanılacak genel değerlendirme teknikleri |
13 | Seçilen kitaptaki önemli kısımları irdeleme ve genel değerlendirme amacıyla kullanılabilecek aktivitelerin tasarlanması |
14 | Seçilen kitaptaki önemli kısımları irdeleme ve genel değerlendirme amacıyla kullanılabilecek aktivitelerin sunulması |
15 | Seçilen kitaptaki önemli kısımları irdeleme ve genel değerlendirme amacıyla kullanılabilecek aktivitelerin sunulması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Final ve Hazırlığı | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |