Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - İngilizce Öğretmenliği ELT305 Teaching English through Literature I Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğretmen adaylarının İngilizce öğretiminde edebi metin kullanılmasının faydaları konusunda farkındalığını arttırmayı ve farklı türde edebi metinler kullanarak ders planları ve öğrenme aktiviteleri hazırlama konusunda becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaca uygun olarak, öğretmen adayları öğrencilerin İngilizce kullanımını geliştirici, eleştirel düşünmeye ve yorum yapmaya teşvik edici ve sınıf ortamında kullanmaya uygun aktiviteler tasarlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Teaching literature: why, what and how (Collie & Slater, 2007, Chap.1) In the classroom (Collie & Slater, 2007, Chap.2), Literature and language teaching (Lazar, G., 1993) Approaches to using literature with the language learner (Lazar, 1993, Chap.2) First encounters (Collie & Slater, 2007, Chap.3) Maintaining momentum (Collie & Slater, 2007, Chap.4) Exploiting highlights (Collie & Slater, 2007, Chap.5) Endings (Collie & Slater, 2007, Chap.6).

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, seçilen edebi metinlerin okunup materyal olarak nasıl kullanılabileceklerinin değerlendirilmesi, sınıf içi aktivite hazırlama, öğrenci sunumları.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Collie, J., and Slater, S. (2007). Literature in the language classroom. Cambridge: CUP. Lazar, G. (1993). Literature and language teaching. Cambridge: CUP. McKay, S. (1987). Literature in the ESL classroom. In C. J. Brumfit, & R. A. Carter, (Eds.), Literature and language teaching, pp.191-198, Oxford: OUP.

Dersin Web Sayfası

Öğretmen adaylarına ders için oluşturulan online gruba katılmaları için ilk hafta Edmodo kodu verilmektedir.

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretmen adayları İngilizce öğretiminde edebi metin kullanmanın faydalarını anlayacaklar
  • Edebiyat yoluyla dil öğretiminde kullanılabilecek temek yaklaşımları öğrenecekler
  • Edebi metin seçimi yaparken kullanılacak profesyonel kriterlerin farkında olacaklar
  • Bir edebi metinle bağlantılı olarak öğrencilerinin İngilizce anlama, ifade ve düşünme becerilerini geliştirici teknikleri öğrenecekler
  • Bir edebi metinle bağlantılı olarak öğrencilerinin İngilizce anlama, ifade ve düşünme becerilerini geliştirici aktiviteler tasarlayabilecekler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Akademik takvimin üzerinden geçilmesi ve ders içeriğinin tartışılması
2 Edebiyat yoluyla dil öğretimi: Neden edebi metin kullanmalı? Ne kullanmalı? Nasıl kullanmalı? In the classroom (Collie & Slater, 2007, Chap.2) Approaches to using literature with the language learner (Lazar, 1993, Chap.2) Edebiyat kullanarak dil öğretimi neden yapılmalı? Ne yapılmalı? Nasıl yapılmalı?
3 Edebiyat yoluyla dil öğretiminde kullanılabilecek temek yaklaşımlar
4 Edebiyat ve dil öğretimi konusunda yapılmış bilimsel çalışmaların bulgularının sunulması
5 Öğrencileri seçilen edebi metinle ilk tanıştırma teknikleri
6 Öğrencileri seçilen edebi metinle ilk tanıştırmada kullanılabilecek aktivitelerin tasarlanması
7 Öğrencileri seçilen edebi metinle ilk tanıştırmada kullanılabilecek aktivitelerin sunulması
8 Ara Sınav Haftası
9 Seçilen kitaba ilgiyi devam ettirme teknikleri
10 Seçilen kitaba ilgiyi devam ettirmede kullanılabilecek aktivitelerin tasarlanması
11 Seçilen kitaba ilgiyi devam ettirmede kullanılabilecek aktivitelerin sunulması; Seçilen kitaptaki önemli kısımları irdeleme teknikleri
12 Seçilen kitabın okunması tamamlandıktan sonra kullanılacak genel değerlendirme teknikleri
13 Seçilen kitaptaki önemli kısımları irdeleme ve genel değerlendirme amacıyla kullanılabilecek aktivitelerin tasarlanması
14 Seçilen kitaptaki önemli kısımları irdeleme ve genel değerlendirme amacıyla kullanılabilecek aktivitelerin sunulması
15 Seçilen kitaptaki önemli kısımları irdeleme ve genel değerlendirme amacıyla kullanılabilecek aktivitelerin sunulması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 8 32
Ödev ve Hazırlığı 4 3 12
Sunum ve Hazırlığı 4 3 12
Araştırma ve Hazırlığı 1 6 6
Rapor ve Hazırlığı 1 4 4
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Final ve Hazırlığı 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5