Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - İngilizce Öğretmenliği ELT306 Teaching English through Literature II Zorunlu 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğretmen adaylarının İngilizce öğretiminde edebi metin kullanılmasının faydaları konusunda farkındalığını arttırmayı ve farklı türde edebi metinler kullanarak ders planları ve öğrenme aktiviteleri hazırlama konusunda becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaca uygun olarak, öğretmen adayları öğrencilerin İngilizce kullanımını geliştirici, eleştirel düşünmeye ve yorum yapmaya teşvik edici ve sınıf ortamında kullanmaya uygun aktiviteler ve ders planları tasarlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sınıf içi tartışma, seçilen edebi metinlerin okunup materyal olarak nasıl kullanılabileceklerinin değerlendirilmesi, sınıf içi aktivite ve ders planı hazırlama, öğrenci sunumları.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Collie, J., and Slater, S. (2007). Literature in the language classroom. Cambridge: CUP. Lazar, G. (1993). Literature and language teaching. Cambridge: CUP. McKay, S. (1987). Literature in the ESL classroom. In C. J. Brumfit, & R. A. Carter, (Eds.), Literature and language teaching, pp.191-198, Oxford: OUP.

Dersin Web Sayfası

Öğretmen adaylarına ders için oluşturulan online gruba katılmaları için ilk hafta Edmodo kodu verilmektedir.

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretmen adayları eleştirel düşünceyi geliştirmenin önemini ve öğretmenlerin bu konuda rolünü kavrayacaklar
  • Genç okurlar için yazılmış bir öyküden yola çıkarak öğrencilerin dil ve düşünme becerilerini geliştirici aktivite ve ders planı tasarlayabilecekler
  • Kısa öykü ve şiir gibi türlerden yola çıkarak öğrencilerin dil ve düşünme becerilerini geliştirici aktivite ve ders planı tasarlayabilecekler
  • Hazırlanan aktivite ve materyallerin metne ve amaca uygun olup olmadığını değerlendirme ve varsa eksikleri tespit etme becerisini kazanacaklar
  • Roman türü için zamana yayılarak işlenmek üzere öğrencilerin dil ve düşünme becerilerini geliştirici aktivite ve ders planı tasarlayabilecekler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders amaçlarının ve içeriğinin tanıtılması
2 Eleştirel düşünce ve dil eğitimine entegrasyonu
3 Eleştirel düşünce ve dil eğitimine entegrasyonu: Workshop
4 12 yaş ve altı grup için uygun hikaye ver ders planlarının incelenmesi
5 12 yaş ve altı grup için yazılmış bir hikayeye uygun ve eleştirel düşünmeyi teşvik edici ders planı tasarlama: Workshop
6 5.haftada hazırlanan ders planlarının sunulması
7 Kısa hikayeye uygun ders planı incelemesi
8 Ara Sınav Haftası: Kısa hikaye ders planı
9 Kısa hikayeye uygun ders planı sunulması
10 Şiir türüne uygun ders planı incelenmesi
11 Şiir için ders planı tasarlama: Workshop
12 Şiir türüne uygun ders planı sunulması
13 Kitap için ders planı sunulması ve teslimi
14 Kitap için ders planı sunulması ve teslimi
15 Kitap için ders planı sunulması ve teslimi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 6 8 48
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 3 3 9
Sunum ve Hazırlığı 4 4 16
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 3 3

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5