Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT306 | Teaching English through Literature II | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT306 | Teaching English through Literature II | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu ders, öğretmen adaylarının İngilizce öğretiminde edebi metin kullanılmasının faydaları konusunda farkındalığını arttırmayı ve farklı türde edebi metinler kullanarak ders planları ve öğrenme aktiviteleri hazırlama konusunda becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaca uygun olarak, öğretmen adayları öğrencilerin İngilizce kullanımını geliştirici, eleştirel düşünmeye ve yorum yapmaya teşvik edici ve sınıf ortamında kullanmaya uygun aktiviteler ve ders planları tasarlar.
-
-
Sınıf içi tartışma, seçilen edebi metinlerin okunup materyal olarak nasıl kullanılabileceklerinin değerlendirilmesi, sınıf içi aktivite ve ders planı hazırlama, öğrenci sunumları.
yok
İngilizce
Collie, J., and Slater, S. (2007). Literature in the language classroom. Cambridge: CUP. Lazar, G. (1993). Literature and language teaching. Cambridge: CUP. McKay, S. (1987). Literature in the ESL classroom. In C. J. Brumfit, & R. A. Carter, (Eds.), Literature and language teaching, pp.191-198, Oxford: OUP.
Öğretmen adaylarına ders için oluşturulan online gruba katılmaları için ilk hafta Edmodo kodu verilmektedir.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders amaçlarının ve içeriğinin tanıtılması |
2 | Eleştirel düşünce ve dil eğitimine entegrasyonu |
3 | Eleştirel düşünce ve dil eğitimine entegrasyonu: Workshop |
4 | 12 yaş ve altı grup için uygun hikaye ver ders planlarının incelenmesi |
5 | 12 yaş ve altı grup için yazılmış bir hikayeye uygun ve eleştirel düşünmeyi teşvik edici ders planı tasarlama: Workshop |
6 | 5.haftada hazırlanan ders planlarının sunulması |
7 | Kısa hikayeye uygun ders planı incelemesi |
8 | Ara Sınav Haftası: Kısa hikaye ders planı |
9 | Kısa hikayeye uygun ders planı sunulması |
10 | Şiir türüne uygun ders planı incelenmesi |
11 | Şiir için ders planı tasarlama: Workshop |
12 | Şiir türüne uygun ders planı sunulması |
13 | Kitap için ders planı sunulması ve teslimi |
14 | Kitap için ders planı sunulması ve teslimi |
15 | Kitap için ders planı sunulması ve teslimi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 6 | 8 | 48 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |