Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)-2015 | YDIO3105 | Teaching Language Skills I | Zorunlu | 5 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)-2015 | YDIO3105 | Teaching Language Skills I | Zorunlu | 5 | 5,00 | 2 | 2 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak; dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimi ile ilgili süreçlerin analizini ve sınıf içi uygulamalarını yapmak; Ayrıca öğretmen adaylarına belirli bir grup öğrenciye dinleme ve konuşma becerilerini öğretmek amacı ile iletişim odaklı bir ders planı hazırlama imkanı sunmak.
-
Dersin teorik bölümünde, İletişim yönteminin temel alınarak çeşitli dil öğretim yöntemlerinde dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) öğretiminde kullanılan teknikler açısından ele alınıp incelenmesi, uygulamalı bölümde ise öğrencilerin bu teknikleri kullanarak sunumlar yapması. Tüm sınıfın kullanılan teknikler hakkında yorumda bulunması.
Öğrenci sunumları, grup çalışması, ders planı hazırlama projesi, değişik kaynakların taranması, sınıf tartışması
Yok
İngilizce
Brown, H. D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (2nd Ed.)NY: Longman. Harmer, J. (2003) The practice of English language teaching, Essex: Longman. Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman. Hedge, T. (2008) Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dil becerilerinin öğretimi : Giriş |
2 | Dil öğrenimi ve öğretimine genel bakış: Öğrenci öğrenme ve sınıf ortamı |
3 | Dinleme becerileri ve stratejileri nelerdir? |
4 | Dinleme becerileri nasıl öğretilir? |
5 | Ders planı nasıl yapılır? |
6 | Dinleme becerileri dersinin planlanması |
7 | Dinleme becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması |
8 | Ara sınav |
9 | İletişim odaklı sınıf |
10 | İletişim odaklı sınıf (devamı) |
11 | Konuşma becerileri ve stratejileri nelerdir? |
12 | Konuşma becerileri nasıl öğretilir? |
13 | Konuşma becerileri dersinin planlanması |
14 | Konuşma becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması |
15 | Ders planlarının teslimi (proje olarak -dinleme ve konuşma derslerinin yazılı planı) |
16 | Dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimi ile ilgili önemli kısımların tekrarı ve çıkarımlar Çalışma |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||
ÖÇ7 | |||||||||||||
ÖÇ8 |