Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)-2015 YDIO3105 Teaching Language Skills I Zorunlu 5 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak; dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimi ile ilgili süreçlerin analizini ve sınıf içi uygulamalarını yapmak; Ayrıca öğretmen adaylarına belirli bir grup öğrenciye dinleme ve konuşma becerilerini öğretmek amacı ile iletişim odaklı bir ders planı hazırlama imkanı sunmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dersin teorik bölümünde, İletişim yönteminin temel alınarak çeşitli dil öğretim yöntemlerinde dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) öğretiminde kullanılan teknikler açısından ele alınıp incelenmesi, uygulamalı bölümde ise öğrencilerin bu teknikleri kullanarak sunumlar yapması. Tüm sınıfın kullanılan teknikler hakkında yorumda bulunması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenci sunumları, grup çalışması, ders planı hazırlama projesi, değişik kaynakların taranması, sınıf tartışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Brown, H. D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (2nd Ed.)NY: Longman. Harmer, J. (2003) The practice of English language teaching, Essex: Longman. Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman. Hedge, T. (2008) Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Dinleme becerilerinin öğretimi ile ilgili kavramları tanımlaması ve teknikleri ayırt edebilmesi
  • Konusma becerilerinin ogretimi ile ilgili kavramlari tanimlamasi ve teknikleri ayırt edebilmesi
  • Ders planının farklı bölümlerini incelemesi
  • Ders planı yaparken sınıf içi aktivitelerin sıralanması ile ilgili yorum yapabilmesi
  • Dinleme becerilerini öğretmek amacı ile bir ders planı hazırlaması
  • Konuşma becerilerini öğretmek amacı ile bir ders planı hazırlaması
  • İletişimin dinleme becerileri vasıtası ile nasıl geliştirileceği konusunda yorum yapabilmesi
  • İletişimin konuşma becerileri vasıtası ile nasıl geliştirileceği konusunda yorum yapabilmesi beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dil becerilerinin öğretimi : Giriş
2 Dil öğrenimi ve öğretimine genel bakış: Öğrenci öğrenme ve sınıf ortamı
3 Dinleme becerileri ve stratejileri nelerdir?
4 Dinleme becerileri nasıl öğretilir?
5 Ders planı nasıl yapılır?
6 Dinleme becerileri dersinin planlanması
7 Dinleme becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması
8 Ara sınav
9 İletişim odaklı sınıf
10 İletişim odaklı sınıf (devamı)
11 Konuşma becerileri ve stratejileri nelerdir?
12 Konuşma becerileri nasıl öğretilir?
13 Konuşma becerileri dersinin planlanması
14 Konuşma becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması
15 Ders planlarının teslimi (proje olarak -dinleme ve konuşma derslerinin yazılı planı)
16 Dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimi ile ilgili önemli kısımların tekrarı ve çıkarımlar Çalışma
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 2 24
Proje ve Hazırlığı 1 22 22
Ödev ve Hazırlığı 4 5 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 7 7
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 1 2 2
Araştırma ve Hazırlığı 2 6 12
Rapor ve Hazırlığı 2 8 16
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 12 12
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8