Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans MB4021 Teaching Practice I Zorunlu 7 10,00 2 6

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, İngiliz dilinin yabancı dil olarak öğretiminde, yaklaşımlar, ilkeler, teknikler ve uygulamaların geliştirilmesi ve uygulanması üzerine pratik ve kapsamlı bir incelemeyi sağlamayı hedefler. Ayrıca, staj okullarındaki gözlemlerin planlamasını, uygu

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, öğretmen adayının a)fakültedeki eğitim yılları boyunca edinmiş olduğu kuramsal ve pratik bilgi ve becerilerinin farkına varmasını; b)bu bilgi ve becerileri ilköğrenim veya orta öğrenimdeki bir okul ortamında, öğrenciler, öğretmenler, yönetim ve

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

UYGULAMA Öğretmen adaylarının; a)staj okullarında sınıf ortamında ders gözlemleri yapması; b)yaptıkları gözlemler sırasında tanık oldukları işleyişi, olayları, yöntemleri, teknikleri ve süreci anlamaya çalışarak dijital portfolyolarındaki günlüklerine o

Staj Durumu

STAJ VAR STAJ OKULLARINDA UYGULAMA Staj okullarındaki uygulama etkinlikler aşağıda belirtilmiştir: a)Öğretmen adayları staj okullarında, süpervizör ve diğer bölüm öğretmenlerinin derslerini izleyerek ders gözlemleri yaparlar; b)öğretmen adayları, yaptıkl

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

COURSE MATERIAL PACK Wajnryb, R. (1996). Classroom Observation Tasks: A resource book for language teachers and trainers. Glasgow: CUP Hamiloğlu, K. (2010-2019). Practice teaching handouts, checklists, digital diary, and digital portfolios. Marmara Univ

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretmen adayları, gözlemleri ve uygulamaları yardımıyla, staj okullarında uygulanan yabancı dil eğitim programını inceleyebilecek ve değerlendirebilecektir.
  • Öğretmen adayları, başlangıçta dersin bir kısmını (mikro ders), daha sonra dersin tümünü (makro ders) planlayabilecekler.
  • Öğretmen adayları, staj okullarında izledikleri ve deneyimledikleri eğitim programı yardımıyla ders öğretim materyallerini ve öğretme/öğrenme ortamını düzenleyebilecek ve organize edebileceklerdir
  • Öğretmen adayları, mesleki durum ve becerileri üzerine farkındalık; mesleklerine bir aidiyet duygusu; ve mesleki becerilerini staj okullarındaki ve fakültede edindikleri uygulama ve deneyimleri yardımıyla geliştirebilecekler.
  • Öğretmen adayları, mevcut uygulamaları, deneyimleri ve fikirlerini temel alarak, gelecekteki mesleki hayatlarına dair yeni fikirler, düşünceler ve umutlar geliştirebilecekler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma ve organizasyon
2 Uygulama okulları ve uygulama süreci hakkında oryantasyon
3 Ders: ders sürecini planlama
4 Ders: ders sürecinde açılışlar ve bitirişler
5 Ders: ders sürecinin aşamaları ve aşamalar arası geçişler
6 Ders: ders içeriği olarak dilbilgisinin işlenişi
7 Ders: ders sürecinde aksamalar
8 Ara Sınav Haftası
9 Öğretmenin öğretme becerileri ve stratejileri; öğretmenin ders sürecindeki yönlendirmeleri
10 Ders sürecinde öğretmen tepkileri ve yanıtları; öğretim sürecinde yönerge verme
11 Ders sürecindeki hataları yönetme
12 Sınıf Yönetimi: sınıf iletişiminin, iletişim kanallarının ve yapılarının düzenlenmesi; iletişim kurmada grup ve ikili çalışma düzenlemeleri
13 Sınıf Yönetimi:öğretme ve öğrenme rolleri; öğretim ve öğrenme sürecinde zamanlama ve hız;
14 Materyaller ve kaynaklar: araçlar, gereçler
15 Materyaller ve kaynaklar: kaynak olarak öğrenci
16 Tekrar ve pekiştirme
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 8 16
Proje ve Hazırlığı 2 8 16
Ödev ve Hazırlığı 15 15 225
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5