Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans | MB4021 | Teaching Practice I | Zorunlu | 7 | 10,00 | 2 | 6 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans | MB4021 | Teaching Practice I | Zorunlu | 7 | 10,00 | 2 | 6 |
Bu ders, İngiliz dilinin yabancı dil olarak öğretiminde, yaklaşımlar, ilkeler, teknikler ve uygulamaların geliştirilmesi ve uygulanması üzerine pratik ve kapsamlı bir incelemeyi sağlamayı hedefler. Ayrıca, staj okullarındaki gözlemlerin planlamasını, uygu
-
Bu ders, öğretmen adayının a)fakültedeki eğitim yılları boyunca edinmiş olduğu kuramsal ve pratik bilgi ve becerilerinin farkına varmasını; b)bu bilgi ve becerileri ilköğrenim veya orta öğrenimdeki bir okul ortamında, öğrenciler, öğretmenler, yönetim ve
UYGULAMA Öğretmen adaylarının; a)staj okullarında sınıf ortamında ders gözlemleri yapması; b)yaptıkları gözlemler sırasında tanık oldukları işleyişi, olayları, yöntemleri, teknikleri ve süreci anlamaya çalışarak dijital portfolyolarındaki günlüklerine o
STAJ VAR STAJ OKULLARINDA UYGULAMA Staj okullarındaki uygulama etkinlikler aşağıda belirtilmiştir: a)Öğretmen adayları staj okullarında, süpervizör ve diğer bölüm öğretmenlerinin derslerini izleyerek ders gözlemleri yaparlar; b)öğretmen adayları, yaptıkl
İngilizce
COURSE MATERIAL PACK Wajnryb, R. (1996). Classroom Observation Tasks: A resource book for language teachers and trainers. Glasgow: CUP Hamiloğlu, K. (2010-2019). Practice teaching handouts, checklists, digital diary, and digital portfolios. Marmara Univ
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma ve organizasyon |
2 | Uygulama okulları ve uygulama süreci hakkında oryantasyon |
3 | Ders: ders sürecini planlama |
4 | Ders: ders sürecinde açılışlar ve bitirişler |
5 | Ders: ders sürecinin aşamaları ve aşamalar arası geçişler |
6 | Ders: ders içeriği olarak dilbilgisinin işlenişi |
7 | Ders: ders sürecinde aksamalar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Öğretmenin öğretme becerileri ve stratejileri; öğretmenin ders sürecindeki yönlendirmeleri |
10 | Ders sürecinde öğretmen tepkileri ve yanıtları; öğretim sürecinde yönerge verme |
11 | Ders sürecindeki hataları yönetme |
12 | Sınıf Yönetimi: sınıf iletişiminin, iletişim kanallarının ve yapılarının düzenlenmesi; iletişim kurmada grup ve ikili çalışma düzenlemeleri |
13 | Sınıf Yönetimi:öğretme ve öğrenme rolleri; öğretim ve öğrenme sürecinde zamanlama ve hız; |
14 | Materyaller ve kaynaklar: araçlar, gereçler |
15 | Materyaller ve kaynaklar: kaynak olarak öğrenci |
16 | Tekrar ve pekiştirme |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Ödev ve Hazırlığı | 15 | 15 | 225 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |