Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019- Türk Halk Edebiyatı Tezli YL | THE7028 | Tekke-Tasavvuf Edebiyatı Araştırmaları | Seçmeli | 2 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019- Türk Halk Edebiyatı Tezli YL | THE7028 | Tekke-Tasavvuf Edebiyatı Araştırmaları | Seçmeli | 2 | 7,00 | 3 | 0 |
Metin tahlilleri ile din, tasavvuf ve ahlâkın edebiyat ile ilişkisi, edebî metinlerdeki tasavvufî muhteva tanıtılacaktır.
-
Derste Tekke-Tasavvuf Edebiyatı’nın başlangıcı, gelişimi, kaynakları, Türk edebiyatındaki yeri, biçim ve muhteva özellikleri, nazım türleri ve biçimleri, icra töreleri, icra ortamları, işlevleri ve önemli temsilcileri ele alınacaktır.
Anlatım-sunum, soru-cevap, tartışma, ödev.
yok
Türkçe
1. (1997). Yabancı Araştırmacılar Gözüyle Alevilik. (Çev.: İlhan Cem Erseven), İstanbul: Ant Yayınları. 2. Bayat, Fuzuli (2018). Türk Kültüründe Deli ve Delilik. İstanbul: Ötüken Yayınları. 3. Cebecioğlu, Ethem (2006). “Şatahat İbarelerinin Anlaşılmasına Doğru: Metodik Bir Deneme”. Tasavvuf: İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, S. 17, ss. 7-27. 4. Cebecioğlu, Ethem (2009). Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü. Ankara: Ağaç Kitabevi Yayınları. 5. Eliade, Mircea (2015). Dinin Anlamı ve Sosyal Fonksiyonu. (Çev.: Mehmet Aydın), İstanbul: Kabalcı Yayınları. 6. Filiz, Şahin (2014). İslam Felsefesinde Mistik Bilginin Yeri. İstanbul: Say Yayınları. 7. Gölpınarlı, Abdülbaki (2015). Melamilik ve Melamiler. Kapı Yayınları: İstanbul. 8. Halveti, Enfi Hasan Hulus (2016). Tezkiretü'l-Müteahhirîn/XVI. ve XVIII. Asırlarda Yaşayan İstanbul Veliler ve Deliler. (Musa Yıldız-Mustafa Tatçı, Haz.), İstanbul: H Yayınları. 9. Kaplan, Mehmet (2007). “Veli Tipi”. Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar-Tip Tahlilleri 3. Kitap, (İnci Enginün, Dizi Editörü), İstanbul: Dergâh Yayınları, ss. 109-118. 10. Kaplan, Mehmet (2007). “Ahi Tipi”. Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar-Tip Tahlilleri 3. Kitap, (İnci Enginün, Dizi Editörü), İstanbul: Dergâh Yayınları, ss. 119-128. 11. Karamustafa, Ahmet T. (2008). Tanrının Kuraltanımaz Kulları. (Çev. Ruşen Sezer), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. 12. Karamustafa, Ahmet T. (2017). Tasavvufun Oluşumu. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. 13. Köprülü, M. Fuat (1976). Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar. (Yay. Haz.: Orhan Köprülü), Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi. 14. Köprülü, M. Fuat (1999). Edebiyat Araştırmaları. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi, üçüncü baskı. 15. Knysh, Alexander (2011). Tasavvuf Tarihi. İstanbul: Ufuk Yayınları. 16. Melikoff, Irene (1994). Uyur İdik Uyardılar. (Çev.: Turan Alptekin), İstanbul: Cem Yayınevi, ikinci basım. 17. Ocak, Ahmet Yaşar (1983). Bektaşî Menâkıbnâmelerinde İslam Öncesi İnanç Motifleri. İstanbul: Enderun Kitabevi Yayınları. 18. Ocak, Ahmet Yaşar (1992). Osmanlı İmparatorluğu’nda Marjinal Sûfîlik: Kalenderîler XIV-XVII. Yüzyıllar. Ankara: TTK Yayınları. 19. Ocak, Ahmet Yaşar (1997). Kültür Tarihi Kaynağı Olarak Menâkıbnâmeler. Ankara: TTK Yayınları, ikinci basım. 20. Ocak, Ahmet Yaşar (2009). Babaîler İsyanı. İstanbul: Dergâh Yayınları, dördüncü baskı. 21. Ocak, Ahmet Yaşar (2012). İslam-Türk İnançlarında Hızır-İlyas Kültü. İstanbul: Kabalcı Yayınları. 22. Ocak, Ahmet Yaşar (2014). Osmanlı Toplumunda Tasavvuf ve Sufiler. Ankara: TTK Yayınları, ikinci baskı. 23. Öztürk, Eyüp (2013). Velilik İle Delilik Arasında. İstanbul: Kitap Yayınevi. 24. Schimmel, Annemarie (2000). Sayıların Gizemi. (Çev. Mustafa Küpüşoğlu), İstanbul: Kabalcı Yayınevi, ikinci basım. 25. Schimmel, Annemarie (2012). İslamın Mistik Boyutları. (Çev. Ergun Kocabıyık), İstanbul: Kabalcı Yayınevi, üçüncü basım. 26. Uludağ, Süleyman (2013). “Veli” maddesi. Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi, C: 43, ss. 25-28. 27. Usluer, Fatih (2009), Hurufilik. İstanbul: Kabalcı Yayınları. 28. Uyanıker, Nursel (2019). Eyüp Sultan Efsaneleri. Ankara: Gece Akademi Yayınları. 29. Ülken, Hilmi Ziya (2015). Eski Yunan’dan Çağdaş Düşünceye Doğru İslam Felsefesi Kaynakları ve Etkileri. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İslam öncesi Türk inançları ve tasavvuf edebiyatına yansıması |
2 | Türk tekke ve tasavvuf edebiyatının tarihi gelişimi |
3 | Dini-tasavvufi edebiyat terminolojisi |
4 | Tekke-tasavvuf edebiyatının icra ortamı: Tekkeler |
5 | Ahmed Yesevi’nin hayatı, eserleri ve Yesevilik hakkında bilgiler |
6 | 13. Yüzyıl: Mevlana, Hacı Bektaş, Yunus Emre |
7 | 14. Yüzyıl: Abdal Musa, Kaygusuz Abdal |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | 15. Yüzyıl: Hacı Bayram Veli, Akşemseddin |
10 | 16. Yüzyıl: Şah İsmail, Pir Sultan Abdal, Kul Himmet |
11 | 17. Yüzyıl: Aziz Mahmud Hüdayi, Niyazi-i Mısrî, Kazak Abdal |
12 | 18. Yüzyıl: Kul Şükrü |
13 | 19. Yüzyıl: Kul Himmet Üstadım, Everekli Seyrânî |
14 | 20. Yüzyıl: Yozgatlı Hüznî, Vahit Lütfi Salcı |
15 | Dinî-Tasavvufî Edebiyatın toplumsal işlevleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 7 | 70 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |