Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknoloji Fakültesi - Bilgisayar Mühendisliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar Mühendisliği - 2014 PAZ4044 Teknik Satış ve Pazarlama Seçmeli 8 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencinin, pazarlamanın temel kavramları, pazarlama yöntem ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlamada yeni trendler, pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazar bölümlemesi, pazar konumlandırması ve pazarlama karması stratejileri, satış yönetimi ve kişisel satış gibi konuları içermektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

1-Sözlü analtım 2-Sunum

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Tuncer Tokol , NOBEL YAYIN DAĞITIM

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.
  • Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.
  • Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
  • Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.
  • İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Temel Pazarlama Kavramları, Pazarlama nedir? - Pazarlama stratejileri - Hedef kitle belirleme - Rekabet analizi
2 Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)** - CRM'nin önemi - CRM sistemleri ve uygulamaları - Müşteri verilerinin toplanması ve analizi - Müşteri sadakati ve retansiyon
3 Ürün ve Hizmet Geliştirme** - Ürün yaşam döngüsü - Ürün farklılaştırma - Yeni ürün geliştirme süreci - Ürün pazarlaması
4 Dijital Pazarlama** - Dijital pazarlamanın temel kavramları - Web sitesi yönetimi ve optimizasyonu - Sosyal medya pazarlama - E-posta pazarlama
5 Satış Teknikleri ve Becerileri** - Satış süreci - Müşteri ilişkileri oluşturma - Satış sunumu ve görüşmeler - Müzakere becerileri
6 Fiyatlandırma Stratejileri** - Fiyatlandırma kavramları - Fiyatlandırma stratejileri - Fiyatlandırma analizi ve kar marjları - İndirimler ve promosyonlar
7 Kanal Yönetimi ve Dağıtım** - Dağıtım kanalları - Dağıtım stratejileri - Tedarik zinciri yönetimi - Lojistik ve stok yönetimi
8 Reklam ve Halkla İlişkiler** - Reklam stratejileri - Medya planlama - Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi - Kriz iletişimi
9 Uluslararası Pazarlama** - Uluslararası pazarlamanın özel gereksinimleri - Küresel pazarlara giriş - Kültürel farklılıklar ve uyum sağlama - Uluslararası pazarlama stratejileri
10 Pazarlama Planı ve Değerlendirme** - Pazarlama planının hazırlanması - Pazarlama bütçesi - Pazarlama performansının ölçümü - Ders değerlendirmesi ve gelecekteki gelişim fırsatları
11 Müşteri Geri Bildirimleri ve Sürekli İyileştirme** - Müşteri geri bildirimlerinin toplanması ve analizi - Ürün ve hizmetlerin sürekli iyileştirilmesi - Müşteri memnuniyeti ve sadakatini artırma stratejileri - Sorun çözme ve şikayet yönetimi
12 Uluslararası Pazarlama ve Küresel Stratejiler** - Uluslararası pazarlara giriş stratejileri - Küresel pazarlarda rekabet - İhracat ve uluslararası dağıtım yönetimi - Kültürel farklılıklar ve uluslararası iş etiği
13 Teknik Satış Ekip Yönetimi** - Teknik satış ekibinin oluşturulması ve yönetilmesi - Satış elemanı eğitimi ve geliştirme - Performans ölçümü ve teşvik sistemleri - İşbirliği ve iletişim becerileri
14 Stratejik İş Ortaklıkları ve Satış Mühendisleri** - Stratejik iş ortaklıklarının önemi - Satış mühendislerinin rolü ve sorumlulukları - İşbirliği ve stratejik ortaklık anlaşmalarının yönetimi - Kazan-kazan stratejileri
15 Yatırım ve Geri Dönüş Analizi** - Pazarlama bütçesi ve yatırım planlaması - Geri dönüş analizi ve KPI'lar - Pazarlama harcamalarının etkinliğini değerlendirme - Stratejik pazarlama kararlarını destekleme
16 İş Etik ve Sorumluluk İş etiği kavramları ve önemi İş ahlakı ve şirket değerleri Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik Etik karar verme ve uygulama
17 Sınav ve Proje Sunumları** - Öğrencilerin ders boyunca öğrendiklerini içeren bir sınav - Proje sunumları ve değerlendirmeleri - Öğrenci geri bildirimleri

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 3 9
Proje ve Hazırlığı 3 3 9
Ödev ve Hazırlığı 8 8 64
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5