Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM4015 | Temel Geriatri Hemşireliği | Zorunlu | 7 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM4015 | Temel Geriatri Hemşireliği | Zorunlu | 7 | 2,00 | 2 | 0 |
Öğrencinin yaşlıların fiziksel, sosyol ve kültürel özellikleri, yaşlanma süreci ile birlikte değişen ve gelişen sağlık sorunları, tedavi yaklaşımları ve hemşirelik bakımı konusunda bilgi sahibi olmasıdır. Geriatri hemşiresinin görev ve sorumluluklarının önemini kavrayarak geriatrik bakış açısını geliştirmektir.
-
Yaşlıların özellikleri, yaşlılıkta sağlık sorunları, geriatrik bakış açısı
Düz anlatım; soru cevap
Yok
Türkçe
1. Dedeli Ö. Olgun S. Geriatrik Bakım İlkeleri. (Edt. Gülten Kaplan) Nobel Tıp Kitapevi Ltd. Şti. İstanbul 2013. 2. Yaşlı Sağlığı Hemşireliği (2023). Editörler, Saime Erol, Fatma Nevin Şişman. I. Baskı, Nobel Yayıncılık, Ankara. 3. Kutsal, Y.G., & Aslan, D. (2007). Temel Geriatri. Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara 4. Akdemir N. (2022). Temel Geriatri ve Hemşirelik Bakımı. TÜED Eğitim Yayını. Ankara. 5. Kapucu S. (2019). Geriatri Hemşireliği. Hipokrat Kitapevi. Ankara. 6. Karadakovan A. (2015). Yaşlı Sağlığı ve Bakım. Akademisyen Tıp Kitabevi. Ankara.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yaşlanma yaşlılık tanımları, dünyada ve ülkemizde yaşlı nüfusun sosyo-demografik özellikleri, Yaşlanmaya bağlı oluşan biyo- psiko-sosyolojik değişiklikler |
2 | Yaşlı bireyin çok yönlü geriatrik değerlendirilmesi, Erken tanı ve tarama yapılması önerilen durumlar, bağışıklama |
3 | Yaşlı bireyde yeterli ve dengeli beslenme, hastalıklarda beslenme, |
4 | Yaşlılık döneminde uyku ve uyku bozuklukları ve yaklaşım |
5 | Yaşlılarda, ağrıya yaklaşım, akılcı ilaç kullanımı, |
6 | Yaşlı bireylerde düşme ve kazaların önlenmesi, |
7 | Yaşlı ayrımcılığı, şiddet ihmal, istismar |
8 | Ara sınav haftası |
9 | Yaşlılıkta sık karşılaşılan sorunlar:İnkontinans,Gastrointestina Sistem (GIS) hastalıkları |
10 | Yaşlılıkta sık karşılaşılan sorunlar: Kalp ve damar hastalıkları (kalp yetersizliği, hipertansiyon, koroner arter hastalığı) |
11 | Yaşlılıkta sık karşılaşılan sorunlar: Solunum sistemi hastalıkları (KOAH, Astım ve solunum yetmezliği) |
12 | Yaşlılıkta sık karşılaşılan sorunlar:Metabolik sendrom ve Diabetes Mellitüs |
13 | Yaşlılıkta sık karşılaşılan sorunlar: Yaşlılık ve kanser |
14 | Yaşlılıkta sık karşılaşılan sorunlar: Nörolojik hastalıklar (Alzheimer, Parkinson) |
15 | Yaşlılarda kırılganlık, Kas iskelet sistemi hastalıkları ve göz hastalıkları |
16 | DERS ÇALIŞMA HAFTASI |
17 | FİNAL SINAVI |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 | ||||||||||||||||
ÖÇ6 | ||||||||||||||||
ÖÇ7 | ||||||||||||||||
ÖÇ8 | ||||||||||||||||
ÖÇ9 |