Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Beden Eğitimi ve Spor - Hareket ve Antrenman Bilimleri - Tezli Yüksek Lisans - 2014 | HAN7030 | Temel Hareket Eğitimi | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Beden Eğitimi ve Spor - Hareket ve Antrenman Bilimleri - Tezli Yüksek Lisans - 2014 | HAN7030 | Temel Hareket Eğitimi | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Temel hareket becerileri, hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğretebilme becerisini kazandırmaktır. Çocuğun fiziksel çevresi içinde kendinin ve bedenini kullanma kapasitesinin farkına varmasını sağlamak, yeterli hareket tepkileri kazandırmak, çeşitli branşların alt yapısını oluşturan hareketler ve egzersizlerle doğru tespit ve yönlendirmenin yapılmasını amaçlar. Bunun yanında yaralanmaların önüne geçmek ya da etkisini en aza indirmek için düşme tekniği egzersizleri ile gelişimi olumsuz etkileyen etmenlere önlem niteliğinde konuları kapsamaktadır.
-
Ders içeriği ve değerlendirme hakkında bilgilendirme Öğrencinin ders performansına hareket eğitiminin etkisi Temel hareket becerilerini (yürüme, koşma, sıçrama, adım at-sek, hoplama, galop, kayma adımı, atlamalı koşu) uygulayabilme ve uygulatabilme. Temel hareket becerilerini (öne-geriye yuvarlanmalar, taklalar, çember, amut, trampolin ve trampolen egzersizleri) uygulayabilme ve uygulatabilme. Yer değiştirme, dengeleme (eğilme, esnetme, bükülme, çekme, döndürme, sallama,çevirme,konma/durma,itme,denge) ve nesne kontrolü gerektiren hareketler. Çeşitli branşlara yönelik düşme tekniği egzersizleri ve basamaklamaları Çeşitli branşlara yönelik düşme tekniği egzersizleri ve basamaklamaları Nesne kontrolü gerektiren(atma/fırlatma, yakalama, yuvarlama, topa ayakla vurma, durdurma) ve birleştirilmiş hareketleri öğrenme ve öğretebilme. Bireyin nesnelerle ilişki kurmasını sağlama. Ara Sınav Hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğrenme, vücut ve alan farkındalığını kavratabilme. Vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkileri. Hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğretme. Salon sporlarına yönelik hareket eğitimi alıştırmaları Salon sporlarına yönelik hareket eğitimi alıştırmaları Genel tekrar Final
Anlatım/sunum, gösterip yaptırma, problem çözme, vb.
Yok
Türkçe
"Öğretim Üyesinin Ders Konusu ile İlgili Başlıca Çalışmaları ve Deneyimi A. KIZILET, T. KIZILET, İ. KİRİŞCİ, ""Spora Katılım ve Özelleşme 8.Bölüm,"" In Spor Bilimlerinde Teori ve Araştırmalar , Ankara: Gece Kitaplığı, 2020, pp.151-176. B. GÖK And İ. KİRİŞCİ, ""Dinamik Isınmanın Genç Basketbolcuların Sürat, Çeviklik ve Dikey Sıçrama Özelliklerine Akut Etkisinin İncelenmesi,"" Kafkas Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi , vol.2, no.2, pp.71-78, 2022. İ. KİRİŞCİ And B. GÖK, ""Sezon Öncesi Hazırlık Çalışmalarının Genç Voleybolcuların Seçilmiş Performans Parametrelerine Etkisi,"" Herkes için Spor ve Rekreasyon Dergisi , vol.4, no.2, pp.47-51, 2022. İ. KİRİŞCİ And N. E. UZUN, ""Squash Sporcularının Yaralanmaya Maruz Kalma Durumlarının İncelenmesi,"" Eurasian Research in Sport Science , vol.6, no.2, pp.142-146, 2021. İ. KİRİŞCİ, ""Cimnastik Branşında Lisanslı ve Faal Sporcu Sayılarının Karşılaştırılması,"" Iğdır Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi , vol.4, no.1, pp.51-54, 2021. İ. KİRİŞCİ, ""Spor Yaralanmaları ve Sağlık Personeli Bulundurmanın Önemi,"" Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi , vol.5, no.2, pp.180-183, 2021. İ. KİRİŞCİ And U. ALPKAYA, ""Yarışmacı Trampolin Sporcularında Yaralanma Durumlarının Belirlenmesi (Identifying the Cases of Injury Among the Competitive Trampoline Athletes),"" Eurasian Research in Sport Science , vol.2, no.4, pp.59-65, 2019 "
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders içeriği ve değerlendirme hakkında bilgilendirme Öğrencinin ders performansına hareket eğitiminin etkisi |
2 | Temel hareket becerilerini (yürüme, koşma, sıçrama, adım at-sek, hoplama, galop, kayma adımı, atlamalı koşu) uygulayabilme ve uygulatabilme. |
3 | Temel hareket becerilerini (öne-geriye yuvarlanmalar, taklalar, çember, amut, trampolin ve trampolen egzersizleri) uygulayabilme ve uygulatabilme. |
4 | Yer değiştirme, dengeleme (eğilme, esnetme, bükülme, çekme, döndürme, sallama,çevirme,konma/durma,itme,denge) ve nesne kontrolü gerektiren hareketler. |
5 | Çeşitli branşlara yönelik düşme tekniği egzersizleri ve basamaklamaları |
6 | Çeşitli branşlara yönelik düşme tekniği egzersizleri ve basamaklamaları |
7 | Nesne kontrolü gerektiren(atma/fırlatma, yakalama, yuvarlama, topa ayakla vurma, durdurma) ve birleştirilmiş hareketleri öğrenme ve öğretebilme. Bireyin nesnelerle ilişki kurmasını sağlama. |
8 | Ara Sınav |
9 | Hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğrenme, vücut ve alan farkındalığını kavratabilme. |
10 | Vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkileri. |
11 | Hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğretme. |
12 | Salon sporlarına yönelik hareket eğitimi alıştırmaları |
13 | Salon sporlarına yönelik hareket eğitimi alıştırmaları |
14 | Genel tekrar |
15 | Final |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Rapor ve Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 3 | 15 | 45 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |