Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Sınıf Öğretmenliği MAT1051 Temel Matematik I Zorunlu 1 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İçerikte yer alan kavramlarla ilgili genel bir bakış açısı kazanma ve bu kavramlarla ilgili uygulama yapma.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Matematiğin tanımı, kümeler, sayı sistemleri kurma, oran-orantı, real sayılar, kartezyen çarpım, grafik gösterimi, merkezieğilim ölçüleri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düzanlatım yöntemi, Sorgulama ve tartışma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, soru- cevap

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Mirasyedioğlu,Şeref. Temel Matematik-I Ders Kitabı. Ankara, Gündüz Yayıncılık,1998. 2. Avcı, Y. , Dernek, A. ve Saka, M. Lise-I matematik Ders Kitabı. İstanbul, Deniz yayınevi, 1995. 3. Küçük, Y. ve diğerleri. Genel Matematik-I Ders Kitabı. Eskişehir, A.Ü. Basımevi, 2004 4. MEB Ortaöğretim Matematik Ders Programı. Ankara, MEB Basımevi, 2005. 5. Yenilmez, K. ve diğerleri. Temel Matematik I-II Ankara, Pegem Yayıncılık,2006

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Matematiğin tarihi gelişimi ve buna paralel olarak insan düşüncesinin gelişimindeki rolünü ve değerini takdir eder.
  • Matematikle ilgili düşüncelerini açıklarken, matematiğin terminolojisini ve dilini doğru bir şekilde kullanır.
  • Matematiğin mantıklı ve anlamlı bir alan olduğunu fark eder.
  • Küme, sayı ve modüllerle ilgili teoremlerin ispatlarını yapar
  • Küme, sayı ve modüllerle ilgili bağıntıları kullanarak işlem ve uygulama yapar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Matematiğin tanımı , doğası ve uygulama alanları
2 Kümelerin özellikleri
3 Kümelerde işlemler
4 Doğal sayılarda dört işlem ve özellikleri
5 Sayma sistemleri (Taban aritmetiği)
6 Tam sayıların yapısı ve özellikleri
7 Bölünebilme kuralları ve uygulamaları
8 Ara Sınav Haftası
9 Rasyonel sayılarda dört işlem ve özellikleri
10 Üslü sayılar ve uygulamaları
11 İrrasyonel sayılar ve uygulamaları
12 Reel sayılar ve Oran, orantı ve orantı çeşitleri uygulamaları
13 Oran, orantı ve orantı çeşitleri
14 Veri toplama,verilerin özetlenmesi ve verilerin grafikle gösterimi
15 Merkezi eğilim ölçüleri ( aritmetik ortalama, tepe değer ve ortanca)
16 Sınava hazırlık
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 3 3
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 2 10 20
Sunum ve Hazırlığı 2 10 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5