Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Spor Bilimleri Fakültesi - Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği SBAE128 Temel Müzik Eğitimi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Müzik Türleri, dönemleri, besteciler ve çalgılar hakkında temel bilgiler, solfej, dikte, görsel ve işitsel örneklemeli çalışmaların verilmesi hedeftir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Genel müzik bilgileri (ritim, tema, motif, intro, coda nedir?)

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Müzik Türleri, dönemleri, besteciler ve çalgılar hakkında temel bilgiler, solfej, dikte, görsel ve işitsel örneklemeli çalışmaların verilmesi hedeftir.

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1 Egüz S. Halk Türküleri Doğuş Matbaası İstanbul 1980 2 Aydıntan Z. Egüz S. Çok sesli müzik eğitimi Eko Matbaası İstanbul 1983 3 İlerici K. Türk Müziği ve Armonisi Milli Eğitim Basımevi İstanbul 1981 4 Tuncor R.F Rontlar ve Şarkılar Anka Ofset 1989 5 Egüz S. Koro Eğitimi ve Yönetimi Ayyıldız Matbaası Ankara 1981

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise ders programlarının kazanımlarına, bu kazanımlara ilişkin içeriklere, öğretim süreçlerine, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanına ilişkin bilimsel bilgi ve raporlara ulaşma, süreli yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahiptir.
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alnının ulusal ve uluslararası farklı kültürlerdeki durumu ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir.
  • Okulların içinde bulunduğu farklı sosyo-kültürel çevrelerde bir öğretmen olarak kabul görür ve örnek olur, kültürün ve sosyal yaşamın gelişmesi amacıyla çevreye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikleri planlar ve uygular.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması bilincine sahip olur ve alanıyla ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Genel müzik bilgileri (ritim, tema, motif, intro, coda nedir?)
2 Müziğin doğuşu Armoni ve armoni çeşitleri, İstiklal Marşı’nın öğretimi
3 Öğretmen Marşı’nın öğretimi
4 İlk çağda müzik, Batum Türküsü
5 Ortaçağda müzik, Sevgili Öğretmenim Marşı
6 Barok çağda müzik, Deriko
7 Klasik çağda müzik, Bebek Türküsür.
8 Tekrar
9 Tekrar
10 Osmanlılarda müzik ve romantik çağ
11 Çağdaş Türk bestecileri, Niksar’ın Fidanları
12 Nota değerleri (Birlik nota, İkilik nota, Dörtlük nota, Sekizlik nota, Onaltılık nota.
13 Ritim çalgıları (akordlu ritim çalgıları, Akord edilmeyen ritim çalgıları)
14 Ceylan türküsünün öğretimi
15 Genel tekrar.
16 Genel tekrar.
17 Genel tekrar.

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 8 8
Teorik Ders Saati 1 14 14
Uygulama Ders Saati 2 28 56

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7