Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Müzik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Müzik Öğretmenliği MZO4047 Temel Müzik ve Hareket Eğitimi - Orff I Seçmeli 7 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sınıf çalgısı olabilecek olan bu çalgıları öğrencilerin yetkin bir biçimde çalmalarını sağlamak ve mezun olduklarında bu çalgıyı rahatça öğretebilecek düzeye getirmek ve okul çalgı toplulukları oluşturabilecek dağarcığı kazandırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1- Enstrümanının, fiziksel, yapısal, teknik özelliklerini tanıyabilme. 2- Çalgısının müzik sanatındaki performansıyla ilgili melodi, armoni ritm, çok seslilik, eşlik gibi özelliklerini tanıyabilme ve uygulayabilme. 3- Bu doğrultuda öğrendiği çalgının repertuarının seviyesine uygun etütlerini, eserlerini, eşliklerini çalabilme ve uygulayabilme. 4- Gelişme basamaklarını takiben öğrendiği, tanıdığı, kavradığı tüm bilgi ve birikimi öğretmenlik mesleği doğrultusunda sınıf içinde grup çalışmaları yaptırarak öğrencilerine uygulatıp aktararak öğretebilme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Örnekleme, Analiz etme,Teknik çalışma, Karşılaştırma, Seminer Hazırlığı, Performans.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Düzenlemeler (Ders Notları) C. Ünal, Düzenlemeler (Çalışma Notları) H. von H. Mönkemeyer; Musik aus der Vorklassik

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Okul çalgılarını tanır
  • Okul çalgı tekniklerini öğrenir
  • Okul çalgı repertuarını inceler
  • Okul çalgılarıyla oda müziği yapabilir.
  • Okul çalgılarını öğretebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrencileri tanıma, seviye grubu oluşturulması.
2 Çalgının tanıtımı, tarihçesi, tutuş ve duruş çalışmaları; üfleme tekniği (düzeye uygun alıştırmalar).
3 Birinci oktav içerisinde Dostluk, Sabah Oldu, Yıldızlar, Melodi parçalarının çalışılması.
4 Birinci oktav İçerisinde noktalı dörtlük ve noktalı sekizlik değerlerle çalışılması; Fa diyez ve si bemol seslerinin tanıtılması.
5 Kalın do diyez, ince do diyez, kalın mi bemol ve sol diyez seslerinin tanıtımı ve ilgili çalışmalar.
6 Oktavı aşkın seslerin çalınma tekniği; ince mi, fa sol, la sesleriyle ilgili alıştırmalar.
7 İnce Fa diyez, Sol dizez seslerinin tanıtımı; öğrenilen seslerde ilgili alıştırmalar.
8 Ara Sınav Haftası
9 Bağ tekniği.
10 Staccato tekniği ve ilgili alıştırmalar.
11 Legato tekniği ve ilgili alıştırmalar.
12 Gelinen düzeye ilişkin dağarcığın oluşturulması.
13 2. oktav si, si bemol, 3. oktav do, do diyez ve re seslerinin tanıtımı ve ilgili alıştırmalar.
14 Virtüozite çalışmaları
15 Genel tekrar.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 8 1 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5