Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Müzik Öğretmenliği | MZO4047 | Temel Müzik ve Hareket Eğitimi - Orff I | Seçmeli | 7 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Müzik Öğretmenliği | MZO4047 | Temel Müzik ve Hareket Eğitimi - Orff I | Seçmeli | 7 | 3,00 | 2 | 0 |
Sınıf çalgısı olabilecek olan bu çalgıları öğrencilerin yetkin bir biçimde çalmalarını sağlamak ve mezun olduklarında bu çalgıyı rahatça öğretebilecek düzeye getirmek ve okul çalgı toplulukları oluşturabilecek dağarcığı kazandırmak.
-
1- Enstrümanının, fiziksel, yapısal, teknik özelliklerini tanıyabilme. 2- Çalgısının müzik sanatındaki performansıyla ilgili melodi, armoni ritm, çok seslilik, eşlik gibi özelliklerini tanıyabilme ve uygulayabilme. 3- Bu doğrultuda öğrendiği çalgının repertuarının seviyesine uygun etütlerini, eserlerini, eşliklerini çalabilme ve uygulayabilme. 4- Gelişme basamaklarını takiben öğrendiği, tanıdığı, kavradığı tüm bilgi ve birikimi öğretmenlik mesleği doğrultusunda sınıf içinde grup çalışmaları yaptırarak öğrencilerine uygulatıp aktararak öğretebilme.
Anlatım, Örnekleme, Analiz etme,Teknik çalışma, Karşılaştırma, Seminer Hazırlığı, Performans.
Yok
Türkçe
Düzenlemeler (Ders Notları) C. Ünal, Düzenlemeler (Çalışma Notları) H. von H. Mönkemeyer; Musik aus der Vorklassik
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrencileri tanıma, seviye grubu oluşturulması. |
2 | Çalgının tanıtımı, tarihçesi, tutuş ve duruş çalışmaları; üfleme tekniği (düzeye uygun alıştırmalar). |
3 | Birinci oktav içerisinde Dostluk, Sabah Oldu, Yıldızlar, Melodi parçalarının çalışılması. |
4 | Birinci oktav İçerisinde noktalı dörtlük ve noktalı sekizlik değerlerle çalışılması; Fa diyez ve si bemol seslerinin tanıtılması. |
5 | Kalın do diyez, ince do diyez, kalın mi bemol ve sol diyez seslerinin tanıtımı ve ilgili çalışmalar. |
6 | Oktavı aşkın seslerin çalınma tekniği; ince mi, fa sol, la sesleriyle ilgili alıştırmalar. |
7 | İnce Fa diyez, Sol dizez seslerinin tanıtımı; öğrenilen seslerde ilgili alıştırmalar. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Bağ tekniği. |
10 | Staccato tekniği ve ilgili alıştırmalar. |
11 | Legato tekniği ve ilgili alıştırmalar. |
12 | Gelinen düzeye ilişkin dağarcığın oluşturulması. |
13 | 2. oktav si, si bemol, 3. oktav do, do diyez ve re seslerinin tanıtımı ve ilgili alıştırmalar. |
14 | Virtüozite çalışmaları |
15 | Genel tekrar. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |