Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği BTAE202 Temel Programlama Zorunlu 3 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Python programlama dilini öğretmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Python Programlama dilinin genel yapısı, Değişkenler, Standart Fonksiyonlar, Yardımcı Programlar, Seçim Deyimleri, Döngü, Metin Dosyaları, Kullanıcı Tanımlı Veri Tipi, Kayıtlar, İşaretçiler, Dinamik Veri Yapıları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yöntemiyle öğretim, uygulama.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özdener Dönmez,N.,Ay,N.(2014) C# ile Görsel programlama . Çelikkol,S.(2003), Programlamaya Giriş Ve Algoritmalar, Dilara Yayınevi Ve Dağıtım . Deitel, H.M. And Deitel,P.J.,(2004), C: How To Program, Introducing C++ And Java, Fourth Edition, Pretice-Hall,New Jersey. Shiflet,A.B. And Nagin, P.A.(2003), Problem Solving İn C İncluding Breadth And Laboratories,Second Editon, West Publishing Company.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Verilen kavramlar içerisinden yapısal programlama diliyle ilgili temel kavramları seçebilir.
  • Verilen bir problemi çözecek bir program için akış şeması ya da yalancı kod kullanarak algoritma oluşturabilir.
  • Verilen bir problemin çözecek programı yazarken en uygun metodu seçebilir.
  • Verilen bir algoritmayı Python koduna dönüştürebilir.
  • Verilen bir programdaki verimsiz noktaları bulup bunları daha düzgün kodlarla değiştirebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin Tanımı, Programlama Dillerinin Sınıflandırılması, C Programlama Dilini Tarihi, Makine Dilleri, Assembly Dilleri Ve Yüksek Seviyeli Diller
2 C Programı Geliştirme Alanlarının Temel Yapısı, Bir C Programı: Bir Satırlık Metni Yazdırma, C de Aritmetik: Aritmetik Hesaplamalar, Operatör Önceliği, Operatör Önceliği Kuralları
3 Karar Verme: Eşitlik Operatörleri Ve İlişkisel Operatörler
4 Algoritmalar, Akış Diyagramları Ve Yalancı Kodlar(Pseudocode,)
5 Kontrol Deyimleri: If Ve If … Else Seçim Deyimleri, While Yineleme Deyimi
6 Atama Operatörleri, Artırma Ve Azaltma Operatörleri
7 Döngü kavramı ve kullanımı, Sayaç Kontrol, for döngü deyimi
8 Ara Sınav
9 Çoklu Seçim Deyimleri: Do… While Döngü Deyimi, Atlama Deyimleri (Break Ve Continue), Mantıksal Operatörler
10 C’de Program Modülleri, Matematiksel Fonksiyonların Kütüphanesi, Fonksiyon Prototipleri, Başlık Dosyaları, Fonksiyonları Çağırma: Değerle Çağırma Ve Referansla Çağırma
11 Rastgele Sayı Üretme Örneği: Şans Oyunu, Bellek Sınıfları, Faaliyet Alanı Ve Kuralları, Tekrarlama
12 Önistemci: #İnclude Yol Göstericisi, Sembolik Sabit
13 Diziler, Dizi Tanımlama, Dizilerin Fonksiyona Geçişi, Dizileri Ayırma, Dizilerde Arama, Çoklu İndekslenmiş Diziler
14 İşaretçi Tanımlama Ve Başlatma, İşaretçi Operatörleri, Referansla Fonksiyon Çağırma, Referans İle k Sıralama Programları, İşaretçi Deyimleri Ve İşaretçi Aritmetikler
15 Dizi Ve İşaretçi İlişkileri, Dosyadan ver okuma ve yazdırma
16 Çalışma Haftası
17 Sene sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 14 28
Proje ve Hazırlığı 1 14 14
Ödev ve Hazırlığı 2 14 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5