Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | BTAE202 | Temel Programlama | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | BTAE202 | Temel Programlama | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 2 |
Bu dersin amacı Python programlama dilini öğretmektir.
-
Python Programlama dilinin genel yapısı, Değişkenler, Standart Fonksiyonlar, Yardımcı Programlar, Seçim Deyimleri, Döngü, Metin Dosyaları, Kullanıcı Tanımlı Veri Tipi, Kayıtlar, İşaretçiler, Dinamik Veri Yapıları.
Sunuş yöntemiyle öğretim, uygulama.
Yok
Türkçe
Özdener Dönmez,N.,Ay,N.(2014) C# ile Görsel programlama . Çelikkol,S.(2003), Programlamaya Giriş Ve Algoritmalar, Dilara Yayınevi Ve Dağıtım . Deitel, H.M. And Deitel,P.J.,(2004), C: How To Program, Introducing C++ And Java, Fourth Edition, Pretice-Hall,New Jersey. Shiflet,A.B. And Nagin, P.A.(2003), Problem Solving İn C İncluding Breadth And Laboratories,Second Editon, West Publishing Company.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin Tanımı, Programlama Dillerinin Sınıflandırılması, C Programlama Dilini Tarihi, Makine Dilleri, Assembly Dilleri Ve Yüksek Seviyeli Diller |
2 | C Programı Geliştirme Alanlarının Temel Yapısı, Bir C Programı: Bir Satırlık Metni Yazdırma, C de Aritmetik: Aritmetik Hesaplamalar, Operatör Önceliği, Operatör Önceliği Kuralları |
3 | Karar Verme: Eşitlik Operatörleri Ve İlişkisel Operatörler |
4 | Algoritmalar, Akış Diyagramları Ve Yalancı Kodlar(Pseudocode,) |
5 | Kontrol Deyimleri: If Ve If … Else Seçim Deyimleri, While Yineleme Deyimi |
6 | Atama Operatörleri, Artırma Ve Azaltma Operatörleri |
7 | Döngü kavramı ve kullanımı, Sayaç Kontrol, for döngü deyimi |
8 | Ara Sınav |
9 | Çoklu Seçim Deyimleri: Do… While Döngü Deyimi, Atlama Deyimleri (Break Ve Continue), Mantıksal Operatörler |
10 | C’de Program Modülleri, Matematiksel Fonksiyonların Kütüphanesi, Fonksiyon Prototipleri, Başlık Dosyaları, Fonksiyonları Çağırma: Değerle Çağırma Ve Referansla Çağırma |
11 | Rastgele Sayı Üretme Örneği: Şans Oyunu, Bellek Sınıfları, Faaliyet Alanı Ve Kuralları, Tekrarlama |
12 | Önistemci: #İnclude Yol Göstericisi, Sembolik Sabit |
13 | Diziler, Dizi Tanımlama, Dizilerin Fonksiyona Geçişi, Dizileri Ayırma, Dizilerde Arama, Çoklu İndekslenmiş Diziler |
14 | İşaretçi Tanımlama Ve Başlatma, İşaretçi Operatörleri, Referansla Fonksiyon Çağırma, Referans İle k Sıralama Programları, İşaretçi Deyimleri Ve İşaretçi Aritmetikler |
15 | Dizi Ve İşaretçi İlişkileri, Dosyadan ver okuma ve yazdırma |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Sene sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |