Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı KMT2007 Temel Sanat Eğitimi I Zorunlu 3 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çizim ile ilgili temel bilgilerin verilmesi, öğrencinin el yetenek ve yetkinliğinin geliştirilmesi. Tasarım ürünlerini sanatsal bir anlatımla çizebilmek için yeterli çizim tekniklerinin öğretilmesi. Nesne ve malzemenin nitelik ve etkilerini etüt ederek tasarım için gereken plastik değerleri algılama ve tasarım becerisi kazandırılır. Takı tasarımına alt yapı oluşturmaya yönelik plastik araştırma ve uygulamalar yapılır. Öğrencinin yaratıcı gücünü açığa çıkarmak amaçlanır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel tasarım elemanları, biçim, değer, doku, temel tasarım ilkeleri, tekrar, ölçü, ışık, gölge, renk, harmoni, zıtlık, düzen denge konularının kavratılması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Temel Sanat Eğitimi, Özer Kabaş, DGSA Yayınları, 2006. • Sanatta Yaratıcı Süreç, Adem Genç, Sergi Yayınları, İzmir, 1990. • Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Ahmet ÖZOL, Pastel Yayıncılık, İstanbul 2012. • Grafikte Temel Tasarım, Hatice Aslan Odabaşı, Yorum Yayıncılık, İstanbul, 2006 • Burne HOGART, Sanatsal Anatomi, Engin yayıncılık, İstanbul, 1995.

Dersin Web Sayfası

• Temel Sanat Eğitimi, Özer Kabaş, DGSA Yayınları, 2006. • Sanatta Yaratıcı Süreç, Adem Genç, Sergi Yayınları, İzmir, 1990. • Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Ahmet ÖZOL, Pastel Yayıncılık, İstanbul 2012. • Grafikte Temel Tasarım, Hatice Aslan Odabaşı, Yorum Yayıncılık, İstanbul, 2006 • Burne HOGART, Sanatsal Anatomi, Engin Yayıncılık, İstanbul, 1995.

Öğrenme Çıktıları

  • Temel tasarım öğe ve ilkelerini, plastik unsurlarını kavrama ve uygulama becerisi.
  • Görülen her türlü biçim ve objeleri tasarıma dönüştürmek üzere, algılayabilme becerisi.
  • 3 boyutlu algılama yeteneğinin kazandırılması.
  • Tasarım yapma becerisinin kazanılması.
  • Bir konu üzerinde etüt ve araştırma yaparak özgün tasarımlar ortaya koyabilme becerisi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Temel tasarıma giriş. Tasarımın tanımı, temel tasarım hakkında genel bilgi
2 Temel tasarım çalışmaları örnekleri
3 Tasarım örnekleri (kuyumculuk, endüstriyel tasarımlar, mimari, mobilya)
4 Temel tasarım elemanları, nokta, çizgi, yön, ölçü, biçim, değer, doku vd. genel bilgi
5 Temel tasarım elemanları,(nokta, çizgi), uygulama
6 Temel tasarım elemanları,(biçim, değer) uygulama
7 Temel tasarım elemanları,(doku) uygulama
8 Ara Sınav Haftası
9 Temel tasarım ilkeleri hakkında genel bilgi
10 Temel tasarım ilkeleri, (Tekrar, ölçü) örnek ve uygulama
11 Temel tasarım ilkeleri, (Işık- gölge) örnek ve uygulama
12 Temel tasarım ilkeleri, (renk) örnek ve uygulama
13 Temel tasarım ilkeleri, (Harmoni, zıtlık) örnek ve uygulama
14 Temel tasarım ilkeleri, (Düzen, denge) örnek ve uygulama
15 Temel tasarım elemanları ve ilkelerini kullanılarak oluşturulmuş biçimlerden yararlanarak iki boyutlu kompozisyon tasarımı.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 14 2 28
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi