Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu - Moda Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Moda Tasarımı - (Önlisans) 2014 MDY1005 Temel Sanat Eğitimi I Zorunlu 1 7,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrenciye; yaratıcı güçlerini geliştirme ve temel çizimler yapma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders ile öğrenciye; yaratıcı güçlerini geliştirme ve temel çizimler yapma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır. Öğrenciye nokta-çizgi, açık-koyu, ışık-gölge, form çağrışımları ve kompozisyon, doku, renk, strüktür ve perspektif ilkelerine uygun çizim yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Yüzyüze, Soru-cevap, Tartışma, Problem çözme, Beyin fırtınası.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özer, M., Temel Tasarımda ''Zıtlık'' İlkesi 1981 İTÜ Bülten Tasarlama Eğitimi 1 – 2 , 1985 Yavuz, H.S., Yaratıcılık,BÜ yay. 1994 Berger, J ., Görme Biçimleri, Metis yay.1986 Kabaş, Özer , "Temel Sanat Eğitimi" , Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayınları, İstanbul Abacı, Oya; "Temel Sanat Eğitimi", Morpa Kültür Yayınları, 2007, İstanbul Büyükişleyen, Zahit; "Sanat Eğitimi", Meteksan Yayınları, 1977, İstanbul

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Nokta-Çizgi modülü ile nokta çizgi ile yüzey düzenlemek
  • Açık-koyu, Işık-gölge modülü ile objeleri açık-koyu, ışık-gölge ile çalışmak
  • Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) modülü ile iki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak,
  • Renk modülü ile renk uygulaması yapmak,
  • Doku modülü ile doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak
  • Strüktür modülü ile özgün strüktür uygulamaları yapmak
  • Perspektif modülü ile perspektif ilkelerine uygun çizim yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar
2 Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar
3 Objelerin Açık-Koyu Ve Işık-Gölgesini Yapmak
4 Objelerin Açık-Koyu Ve Işık-Gölgesini Yapmak
5 İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak
6 İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak
7 İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak
8 Ara sınav
9 Renk uygulaması yapmak
10 Renk uygulaması yapmak
11 Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak
12 Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak
13 Özgün strüktür uygulamaları yapmak
14 Özgün strüktür uygulamaları yapmak
15 Perspektif çizmek
16 Ders çalışma haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 7 2 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 7 4 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 16 4 64
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 16 4 64
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7