| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| Moda Tasarımı - (Önlisans) 2014 | MDY1005 | Temel Sanat Eğitimi I | Zorunlu | 1 | 7,00 | 2 | 2 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| Moda Tasarımı - (Önlisans) 2014 | MDY1005 | Temel Sanat Eğitimi I | Zorunlu | 1 | 7,00 | 2 | 2 |
Bu ders ile öğrenciye; yaratıcı güçlerini geliştirme ve temel çizimler yapma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
-
Bu ders ile öğrenciye; yaratıcı güçlerini geliştirme ve temel çizimler yapma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır. Öğrenciye nokta-çizgi, açık-koyu, ışık-gölge, form çağrışımları ve kompozisyon, doku, renk, strüktür ve perspektif ilkelerine uygun çizim yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır
Anlatım, Yüzyüze, Soru-cevap, Tartışma, Problem çözme, Beyin fırtınası.
Yok
Türkçe
Özer, M., Temel Tasarımda ''Zıtlık'' İlkesi 1981 İTÜ Bülten Tasarlama Eğitimi 1 – 2 , 1985 Yavuz, H.S., Yaratıcılık,BÜ yay. 1994 Berger, J ., Görme Biçimleri, Metis yay.1986 Kabaş, Özer , "Temel Sanat Eğitimi" , Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayınları, İstanbul Abacı, Oya; "Temel Sanat Eğitimi", Morpa Kültür Yayınları, 2007, İstanbul Büyükişleyen, Zahit; "Sanat Eğitimi", Meteksan Yayınları, 1977, İstanbul
-
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar |
| 2 | Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar |
| 3 | Objelerin Açık-Koyu Ve Işık-Gölgesini Yapmak |
| 4 | Objelerin Açık-Koyu Ve Işık-Gölgesini Yapmak |
| 5 | İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak |
| 6 | İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak |
| 7 | İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Renk uygulaması yapmak |
| 10 | Renk uygulaması yapmak |
| 11 | Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak |
| 12 | Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak |
| 13 | Özgün strüktür uygulamaları yapmak |
| 14 | Özgün strüktür uygulamaları yapmak |
| 15 | Perspektif çizmek |
| 16 | Ders çalışma haftası |
| 17 | Yarıyıl sonu sınavı |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ödev ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
| Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Arasınav ve Hazırlığı | 16 | 4 | 64 |
| Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Final ve Hazırlığı | 16 | 4 | 64 |
| Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
| ÖÇ1 | ||||||||||||||||
| ÖÇ2 | ||||||||||||||||
| ÖÇ3 | ||||||||||||||||
| ÖÇ4 | ||||||||||||||||
| ÖÇ5 | ||||||||||||||||
| ÖÇ6 | ||||||||||||||||
| ÖÇ7 |