Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı KMT2008 Temel Sanat Eğitimi II Zorunlu 4 3,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Organik ve inorganik objelerin etüdü, deseni, soyutlanması ve stilize edilmesi. Işık-gölge çalışmaları, geometrik ve renkli düzenlemelerle kompozisyon oluşturma, ayrıştırma, birleştirme, kolaj çalışmaları, doğal objelerin renkli çalışmalarla örneklenmesi ve takı tasarımına yönelik plastik çalışmalar. İki boyutlu düzlemde üç boyutlu yanılsama yaratabilme yeteneğini kazandırma. Tasarım objelerini sanatsal bir anlatımla çizebilmek için yeterli çizim tekniklerinin öğretilmesi. Soyutlama ve stilizasyon becerisi kazandırılması. Tasarım elemanları ve tasarım ilkeleri doğrultusunda mücevher tasarımının alt yapısına yönelik çalışmalar yapmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Renk bilgisi, Renkli soyut kompozisyon oluşturma, temel tasarım ilkelerini kullanarak üç boyutlu çizim yapabilme, stilizasyon, dokusal çalışmalar, Temel tasarım elemanlarını kullanarak hayali kompozisyonlar oluşturabilme. Esin kaynağı olarak tabiattaki çeşitli nesneleri kullanmak sureti ile üç boyutlu kompozisyonlar oluşturulması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Temel Sanat Eğitimi, Özer Kabaş, DGSA Yayınları, 2006. • Sanatta Yaratıcı Süreç, Adem Genç, Sergi Yayınları, İzmir, 1990. • Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Ahmet ÖZOL, Pastel Yayıncılık, İstanbul 2012. • Grafikte Temel Tasarım, Hatice Aslan Odabaşı, Yorum Yayıncılık, İstanbul, 2006 • Burne HOGART, Sanatsal Anatomi, Engin yayıncılık, İstanbul, 1995.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Temel tasarım öğe ve ilkelerini, plastik unsurlarını kavrama ve uygulama becerisi.
  • Görülen her türlü biçim ve objeleri tasarıma dönüştürmek üzere, algılayabilme becerisi.
  • 3 boyutlu algılama yeteneğinin kazandırılması.
  • Tasarım yapma becerisinin kazanılması.
  • Bir konu üzerinde etüt ve araştırma yaparak özgün tasarımlar ortaya koyabilme becerisi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Renk Bilgisi; rengin tanımı, sıcak-soğuk, nötr renkler, karşıt renkler
2 Renklerde uyum, ton-valör-enstansite, kromatik ve akromatik renkler, yakın-uzak renkler, renklerin hacim görünüşlerine etkisi, renklerin psikolojik özellikleri
3 Renk bilgisi ile soyut kompozisyon tasarımı.
4 Temel tasarım elemanları ve ilkeleri ile üç boyutlu ve renkli kompozisyon
5 Organik ve inorganik oluşumların etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma
6 Bitkilerin temel yapılarının etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma.
7 Küçük hayvanların (böcek, arı, karınca, kelebek, vd. ) etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma
8 Ara Sınav Haftası
9 İnsan ya da çeşitli hayvanların anatomi etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması,
10 İnsan ya da çeşitli hayvanların anatomi etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma
11 İnsan yapımı nesnelerin (ev ve el aletleri, makine parçaları) etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma.
12 Mimari ve Arkeolojik kökenli araştırma, nesne ve biçimlerin etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma
13 Bir kavram ve bir olgunun etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma.
14 Tüm dersler boyunca kazanılan bilgiler doğrultusunda mücevher tasarımı oluşturmak üzere belirlenmiş bir konunun araştırma ve eskiz sunumu
15 Seçilen konu doğrultusunda etüt çalışmaları ve yeni biçim oluşturma, mücevher tasarımı .
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 14 2 28
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi